27.6.2003 17:22:38 Mirka, 1 dítě
Re: Jak ovlivňuje chování prospěch? - pro učitelku Evu
Tak tohle jsem jaksi neřešila...když nechce psát písemku, nemusí - napíše nahoru "NEPŘIPRAVEN", podepíše to a dostane za pět hned. Zbytek hodiny si může číst nebo co chce. Pokud nechce dělat v pozemcích, je to jednoduché - oznámkuji práci, a jinak bude sedět na pozemku a číst si nebo něco podobného...klidně může mít za pět z pozemků. Bude-li ale něco ničit nebo někoho otravovat, nafasuje okamžitě poznámku, za pár poznámek důtku...oni se rodiče ozvou, a i když doletí, není problém jim ukázat třídnici. Je věcí jednoho každého z nás, aby se děti naučily dělat i věci nepříjemné...a to bez mlácení ostatních po hlavě. Já je nenutím dělat to, co je nebaví. Já oznámkuji výsledek...pokud se ovšem někdo snaží a nejde mu to, tak se snažím pomáhat, radit, podporovat nebo umožnit jinou formu - nemusí být šikovný v okopávání, může ale udělat nástěnný kalendář, kdy máme co set nebo protrhávat. Mimochodem - kolega dával za pět z Tv - pokud dítě nechodilo nebo odmítalo cvičit, dostalo otázky z pravidel, která ležela každou hodinu na lavičce v tělocvičně. Krédo: Nemusí umět cvičit, ale nic mu nebrání sportu rozumět! Během tří let se na škole nevyskytovalo osvobození z Tv s vyjímkou vrozených vad a dlouhodobých nemocí...a cvičili všichni a kupodivu - velice dobře.
Odpovědět