23.6.2003 17:33:18 Zuzava*
Re: Jsem nenadané dřevo
Proč by se měl proboha známkovat vztah k něčemu? To, že třeba nemám ráda sport, to by se mělo známkovat? Vždyť si to dítě na základce nemůže vybrat, jestli tam bude chodit nebo ne? Proč je povinné milovat výtvarná díla? To je člověk nějak lepší nebo co?
U volitelných předmětů je to jasné. Vybral sis to, tak se snaž. Špatně ses odhadl a teď ti to nejde, smůla.
Ale známkovat vztah dětí k tomu, co jim poručíme? Pardon, ale já si myslím, že je právě u těchto předmětů třeba tento vztah vytvářet a pěstovat. A to je role učitelů. Pokud dají špatnou známku žákovi za to, že k "tomu nemá vztah", tak to snad tímto spíš hodnotí svou špatnou práci, že ho pro tuto činnost nezískali, ne? Proč trestat dítě špatnou známkou za to, že jsme ho k lásce k hudbě nepřivedli? Je to absurdní. A to ji po té špatné známce bude mít jako radši?
Odpovědět