24.6.2003 21:22:33 Eva
Re: měla by se ocenit snaha
Omlouvám se předem, ale následující úvahou nejspíš namíchnu nejednoho z Vás.
Nesouhlasím s tím, že by i sebevětší snaha měla být garantem jedničky, ať už z výtvarky, hudebky, nebo častěji zmiňovaného tělocviku.
Trochu mě děsí na urputnost mít samé jedničky. Pak už nejde o nic jiného, než o známku, a výsledkem je většinou obrovská frustrace, že to nevyšlo.
Škola by nás měla naučit mnohému, a mimo jiné i prohrávat.Ve škole jsme nuceni se denodenně konfrontovat s našimi vrstevníky. Vidíme, jak někdo umí a jiný ne. Vidíme snahu i podvody. Sledujeme cesty dobré a horší a učíme se najít tu svojí.
Já se také hodně snažila a dostala dvojku (konkrétně z ruštiny). Nicméně jsem respektovala, že na víc opravdu nemám. Měla bych pocit nespravedlnosti vůči očividně dobrým ruštinářům, kteří právem měli jedničky.
Také nesouhlasím s Monty, že by nás škola skoro ničemu nenaučila. Nemluvím jenom o faktických znalostech, ale povšechně o dovednostech, zkušenostech. Je mi líto, že máte tak otřesné vzpomínky a dopředu se za své děti bojíte.
Já jsem 73 ročník. Didaktické a pedagodické schéma se na dnešních základních školách zdřejmě příliš nezměnilo.To říkám jako učitelka, která před nedávnem učila na jedné z pražských sídlištních škol. Jsou bezpochyby snahy tento stav změnit, ale nejspíš "jsou nedostatečné". I mě to je líto. Ale připadá mi to jako s těmi přirozenými porody. Ledy tají pomalu a my chceme pro své dítě "dokonalou oblevu".
Odpovědět