23.6.2003 17:26:40 Zuzava*
Re: Milý pane Karbane,
zažila jsem případ, kdy víceleté gymnázium postavilo přijímací řízení na bodovém hodnocení sestávajících z bodů za test, tedy přijímačky, a z bodů za známky na základce, vysvědčení. Tak se stalo, že ten, kdo měl na vysvědčení na konci čtvrté a v půli páté třídy tři dvojky (váha nerozhodovala - čeština jako tělák, jak si pochvalujete), měl 19 bodů, samí jedničkáři měli bodů 41. Na písemku bylo maximum 55, a body se prostě sčítaly...To byl rozdíl co se prostě už nedal dohnat...a na protesty odpověď - gymnázium má právo si stanovit svá pravidla...Známé učitelky, které daly "spravedlivě" cvalíkovi s IQ 155 dvojku z tělocviku, výtvarky a pracovky (byl hrozný mazal) ho tak diskvalifikovaly v přijetí na gymnázium, kde byl pětinásobný převis a rvaly si pak vlasy,(nechtěly mu uškodil, jen chtěly tu vaši "spravedlnost"), ovšem pozdě. Ty,co o systému věděly, prostě přimhouřily oko (koneckonců tělocvik a výtvarka není skutečně tak důležitá pro budoucího třeba vědátora, víceletá gymnázia se skutečně zaměřují jinam).Já, když jsem studovala čtyřletém gymnáziu, tak už jsem si jen vybírala mezi výtvarkou a hudebkou, obého by prý bylo moc). Zkrátka, při současných zvyklostech se nedivím, že jsou tzv. "zásadoví " učitelé co známku nezlepší považování za omezené pitomce (i já je tam řadím, vidí totiž jen svůj předmět a jen své kotrmelce, a nic jiného).
A ještě k té spravedlnosti. Je snad spravedlivé, že někomu to zpívá či počítá samo, jiný ani po velké dřině nic nepředvede víc než bídu a utrpení? To je už jiná filosofie, ale to bysme se do toho už safra zamotali, co?
Odpovědět