Re: Pro a proti - Andii
Pročetla jsem zběžně tuto diskuzi, protože je to téma, které asi zajímá každou matku dětí školního věku - my máme čtyři. Manžel je učitel na vesnické základní škole, učí matiku, fyziku a výchovy ve své třídě. Svoje žáky proto zná dost dobře a velice dobře chápe, že děti nejsou "přes kopírák". Když dává třeba písemku z fyziky (7. třída), nechá každého zvolit, jaký typ chce vypracovat - buď samostatnou práci na zadané téma nebo odpověď na otázky typu testu, bez pomůcek, nebo odpověď na otázky samostatné s možností používat všechny pomůcky, včetně učebnic a sešitů. Každé dítě tak má možnost zvolit, co mu nejlépe vyhovuje, poznat trochu lépe svoje schopnosti a necítit se méněcenné, pokud má třeba horší paměť. Nemusím snad zdůrazňovat, že kdyby dítě nevědělo, kde má informace hledat, tedy kdyby se předtím nepřipravovalo, nemá šanci uspět z časových důvodů. Myslíme si, že i když pro hodnotícího učitele je tento přístup náročnější, děti se lépe naučí praktickým dovednostem pro život - hlavně znát samy sebe a svoje možnosti, vážit si toho, v čem jsou dobré a netrápit se, pokud jinde nevynikají.
Odpovědět