Re: dvojka z telocviku
Janino, to by potom ale byly úplně k ničemu všechny ty pokusy o integraci postižených dětí, Alka to už "nakousla". A nejde jen o vozíčkáře, vždyť do školy chodí děti slabozraké, špatně chodící, s různými nemocemi a poruchami, které třeba nejsou nijak závažné, ale to dítě v něčem handicapují. Představ si třeba kluka nebo holku s lupénkou, jen když se musí při tělocviku svlékat. Naše společnost ještě zdaleka není tak demokratická a "vyspělá", aby to ostatní děti braly normálně... zvlášť děti, které jsou schopny posmívat se spolužákům kvůli brýlím, tloušťce, odstávajícím uším atd.
Hudební výchova - OK, dítě se může naučit noty, něco o hudebních skladatelích, o nástrojích, proč ne. Výtvarná výchova - dítě se může naučit, kdo to byl Hollar a Mánes. V těchto předmětech se dá hodně zachránit právě tím, že se něco naučím, nemusím mít talent ani hudební sluch. Ale tělocvik? Učí se v tělocviku o sportovcích nebo o historii olympijských her? Ne. Tělocvik je předmět, jehož původním posláním je - aspoň podle mého názoru - aby se děti po sezení v lavici mohly protáhnout, proběhnout, vyřádit se. Ale známkovat je za to??? Proboha proč?
Odpovědět