27.6.2003 20:14:50 sally
Jak ovlivňuje chování prospěch? - pro učitelku Evu
Jarko,
toho grázla jsem schválně psala do uvozovek, nikoho jsem neškatulkovala - takhle ho označovaly kolegyně. Tady jsem ho uváděla právě jako příklad dítětě těžko zvládnutelného (dvakrát propadnul, ve třídě byl o dvě hlavy větší než ostatní děti, často je šikanoval), které právě v té výchově mělo možnost se uplatnit - a s kterým se dalo vycházet právě přes tu fyzickou zručnost. Fungovalo to oboustranně - pokud byl najednou dán druhým dětem v něčem za vzor a překročil stín toho, že je vždycky ve všem nejhorší - a když na něj jednou ostatní děcka pro změnu nekoukaly skrz prsty, tak on neměl potřebu prosazovat se v kolektivu jinak - a samozřejmě neměl potřebu narušovat hodinu v které se mu "dařilo".
Udávala jsem ho jako příklad, kde si myslím, že hodnocení práce a znalostí v hodině úzce souvisí s chováním. Já vím, že mě (z nějakého důvodu) nemáš ráda, ale nepřipisuj mi věci, které jsem neřekla a nemyslela. Možná jsem ten příspěvek napsala příliš rychle a schématicky, ale to je daň za to, že prostě tohle psaní je "pomalejší" a výrazově chudší, než rozhovor.
Odpovědět