23.6.2003 19:16:53 sally
Re: Milý pane Karbane,
osobně si myslím, že by bylo mnohem lepší hodnotit "slovně" - do toho by se vešly věci jako "Maruška neumí kotoul, ale velmi se snaží, tělocvik má ráda a umí dětem sestavit perfektní rozcvičku" a "Pepíček se velmi zlepšil v diktátech" - myslím, že fakt, že dyslektik Pepíček dře jak kůň, aby v diktátu vynechal "jen" tři písmenka je mnohem důležitější, než fakt, že jiné dítě plynně čte a píše od tří let a v diktátě chyby nedělá. Přijde mi strašlivá taková ta spravedlnost za každou cenu - kdy dysgrafik dostane trojku z přírodopisu jen proto, že má tři pětky za úpravu sešitu.
A taky mi přijde absurdní, proč by někdo měl dostat jedničku z výtvraný výchovy jen proto, že "má jedničku i z čestiny"... Výtvarně nadané dítě nedostane jedničku z matiky, jen proto, aby mu "trojka nekazila vysvědčení". Prostě ty známky nejsou spravedlivé, protože nezohledňují tu snahu.
Odpovědět