Re: Pro a proti
Velký problém známkování vidím v tom, že se sejde ve třídě určitý vzorek populace a známkovací systém je nastaven tak, že jedničku má ten nejlepší a pak se známka zhoršuje (myslím, že existují i nepsaná pravidla, jaký by měl být známkový průměr třídy). Takže pokud máte dítě ve třídě nadaných dětí třeba na matematiku a má dvojku, v jiné třídě by mělo klidně jedničku a naopak. (Tenhle systém se používal s oblibou na některých vysokých školách - dopředu se neřeklo "za x bodů 1, za y 2" nebo "min. na zápočet je tolik bodů", ale po vykonání zkoušky všemi uchazeči se stanovila "hladina" dle přibližného procentuelního zastoupení v jednotlivých kategoriích. Tak se stalo, že jeden semestr stačilo na 1 třeba 50 bodů a za rok už to bylo 55...)
Ještě mě napadlo takové srovnání. Nepřipadá vám zvláštní, proč se v dětském kolektivu stávají terčem posměchu dětí (a bohužel někdy i "učitelů") ti, kterým nejdou právě "výchovy"? Nepamatuji se, že by někdo byl vyřazen z kolektivu za to, že neumí třeba matematiku nebo má pětku z diktátu, ale spíš proto, že nevyšplhá na tyč nebo že zpívá falešně ... Proč? (Ale pro předměty mimo "výchov" se dají vypracovat "taháky" nebo se dá "opisovat", a to se pak ta "dřeva" zase hodí ;-) )
Odpovědět