| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

 Celkem 115 názorů.
 Petra 
  • 

Dekuji 

(19.1.2010 9:22:42)

ze nebojuji sama. Take mam pravnicke vzdelani. A neminim se vzdat. Ale stoji ti nesmirne usili. Naposledy v Hervis sport, kdy jsem sla vymenit zbozi, protoze jsem koupila velke kalhoty a oni po mne chteli moje nacionale, aby mohli vykazat vraceni veci. Boj o to, ze nikde a nikomu v zadnem obchode nejsem povinna sdelovat svoje osobni udaje byl na dlouho a fronta za mnou (22.12.) me malem ukamenovala, ale zvitezila jsem.

Hodne sil

Petra
 MartinaNov (dva rošťáci 


Re: Dekuji 

(19.1.2010 12:09:29)
V Tchibu chtějí také při vrácení zboží jméno a adresu. Je to zřejmě z toho důvodu, aby zjistili, zda někdo nevrací zboží pravidelně (co tím ale vyřeší nechápu). Na druhou stranu, vrácení-výměna zboží za jiné, či peníze, je jejich dobrá vůle, takže to, že jim sdělím své jméno, mě zase tak nepoškozuje. Pro mne je důležitější to, že si můžu zboží koupit bez toho, abych se bála, že nebude vyhovovat (domácí potřeby, oblečení pro manžela, které na obchodě nemůžu vyzkoušet).
Jsou to služby navíc a já do takových obchodů chodím raději, než do levnějších, kde se ale budu hádat o svá reklamační práva (případně tam příště obchod už nebude).

V případě Sparkys mě to dost zarazilo, očekávala bych tam trošku jiný přístup. Pompo nám např. vyměnilo tři PC hry s McQueenem (manžel poněkud ujel, koupit hned 3 hry čtyřletému dítěti), samozřejmě nerozbalené, za jiné hračky.

Je fakt, že opravdu je na zákazníkovi, aby prodavačky jaksi dovzdělal a dovychoval. Takže pevné nervy, bude jich třeba
 Ocicko 


Re: Dekuji 

(19.1.2010 13:22:01)
ahoj my taky pri vraceni penez a nebo pri reklamaci chcem jmeno a adresu a telefon - bylo me vysvetleno aby si vedeni mohlo overovat....



 Petra 
  • 

Re: Dekuji osobni data 

(19.1.2010 14:34:42)
Pokud po nekom chteji osobni udaje, pri vymene zbozi, musi na toto upozornit jeste pred koupi zbozi.. A navic, musi byt zjevne, jak s osobnimi udaji zachazi, zda k nim pristupuji ve smyslu zakona o ochrane osobnich dat, zda je bez meho vedomi nepodstoupi, ci neprodaji jine spolecnosti, ci zda mi nebudou posilat nesmyslne reklamni letaky. Ono osobni data jsou vyhodne zbozi, se kterym se dobre obchoduje. Proro moje nevule k jejich naprosto bezbuvodnemu zverejneni obchodni firme.

Petra
 Bumbi&05,08,10 


Re: Dekuji osobni data 

(19.1.2010 23:59:23)
pokud máš ŽL, tak jsou tvoje osobní údaje dostupné úplně každému na každé faktuře, tvoje rodné číslo si přečte každý...
V ČR to s ochranou osobních údajů není nijak žhavé, neboj. Skoro bych se vsadila, že i tvoje osobní údaje jsou dohledatelné na intertnetu... je tu kocourkov.
 Míla Fialová 
  • 

Re: Dekuji 

(19.1.2010 17:38:15)
Konec Vašeho příspěvku mne trochu zvedl ze židle. Proč by měl zákazník převychovávat a dovychovat prodavače? Prodavače má být vychovaný. Když není, nemá za pultem co dělat. Je správné, obhajovat svá práva a nedat se.
 Mammina 


Re: Dekuji 

(25.1.2010 14:34:33)

Svata pravda,
nejen, ze by mel byt vychovany, ale hlavne, nemel by zapomenout, ze v prodejne reprezentuje firmu a dalsi clovicky, kteri pod kupou prace ani videt nejsou. Pominuli, ze jde i o dobrou reklamu nejenom sobe samemu, ale prave i dobremu obchodu, coz je dnes (a nejen dnes) resena situace. Lide maji na utratu cim dal tim min a verim tomu, ze bude hur a to se prece o prizen zakaznika musi prat a ne je odhanet nevychovanymi prodavackami, nemam pravdu?

Nevim, jak vy, ale ja mam do tohoto roku jeste jedno neregistrovane predsevzeti: n.1367-Byt slusna, k ostatnim, treba se pak nekdo dovtipi, ze je to mozne oboustrane;)
 sarmyn 
  • 

Re: Dekuji 

(19.1.2010 14:03:36)
Já tedy mám z reklamací taky spoustu zážitků, takových i makových, ale k dokonalosti to dovedl miláček.
Reklamovala jsem mu boty, rozedřené paty. Dvakrát to neuznali, tak jsme to poslali do Zlína do Batího hnízda. Zkrátím to, mimo pat našli ještě rozedřené špičky zevnitř...zase zamítnuto...
Miláček nelenil a volal na reklamační, kde nám řekli, že bota je zřejmě určená pro jiný typ nohy, že palce se nesmí dotýkat horní části boty v místě, kde jsou prsty....no nevím.. když člověk jde, jeli to proveditelné...Miláček po ní chtěl rekonstrukci chůze a dokonce jí navrhoval, že zašle podrobné foto nohou, aby mohla porovnat zdali je jeho noha normální, typická či nikoli...Potom jí navrhoval, zcela vážným hlasem, den i hodinu, kdy by se mu hodilo, aby přijela do Prahy, že jí předvede nohy i chůzi in natura...já se v autě řezala celých 20 minut, co jí zcela vážným hlasem přesvědčoval, že rekonstrukce chůze je nutná....Podotýkám, že nic z toho už předem nemyslel vážně...Pochopili jsme už před telefonátem, že Baťa najel na jinou politiku s novým vedením, páč dřív opravit boty nebyl problém...:-D
 chabíbí 


Re: Dekuji 

(19.1.2010 15:06:16)
Ono je to těžké. Pracovala jsem v obchodě (ne ve Sparkysu) a jako vedoucí jsem dostávala šílené instrukce od majitele.
Jakmile člověk nepřinesl účtenku ke zboží, nesměla jsem zboží vrátit. Stejně tak jsem musela jedině reklamovat - nešlo odstoupit od smlouvy.
Pokud někdo chtěl zboží reklamovat, protože např. zjitil, že se mu sešlo doma dvakrát, musel si sám z vlastního telefonu přede mnou zavolat majiteli a ten mu to buď povolil a následně musel telefon předat mně, majitel mi to potvrdil. Styděla jsem se. A taky jsem nebyla vždycky milá, protože když majitel nebral telefon, musela jsem danou věc zaplatit ze svého.

Odešla jsem. K odchodu jsem se rozhoupávala půl roku. Jde o firmu, která je veřejností vnímána veskrze strašně pozitivně. A to mě štve nejvíc. Protože já pak byla za protivnou prodavačku, která nutí zákazníky k "reklamacím podle majitele", přestože vím, že to má být úplně jinak...

Ono ve finále jsem si tam denně často ani nevydělala tolik, kolik jsem zaplatila za vadné zboží~d~
 marketkau 


Re: Dekuji 

(24.1.2010 18:18:36)
Chabibi, jako zakaznik jsem mela podobnou zkusenost. Koupila jsem si kalhoty v Kenvelu za cca 2000Kc a doma zjistila, ze u zadni kapsy je mala dirka prosekana od jehly pri siti. Hned druhy den jsem sla kalhoty reklamovat, sepsali jsme protokol a ze to poslou na vyhodnoceni a zavolaji mi. Asi za tyden mi volali, ze reklamaci uznavaji a ze si mam prijit vybrat nove zbozi. Stejne kalhoty uz v me velikosti nemeli, tak jsem chtela vratit penize. Oni ze penize nevraceji, ze si mam vybrat jine zbozi. Hadala jsem se s nimi, ze reklamaci uznali, tak mam pravo na vraceni penez, ze nechci misto kalhot 4 tricka, 2 svetry nebo cokoliv jineho... Doslo i na telefonaty udajne nepritomne pani vedouci, ktera nakonec vykracela ze zadu z kancelare ~e~~a~~e~~;((. Nakonec mi asi po hodine a pul penize vratili, ale nebylo to nic prijemneho.
Neustale nam v mediich pripominaji jaka mame jako zakaznici prava. Jak je videt, je to pravdu potreba, protoze v praxi to tak jednoduse nefunguje a clovek se o sva prava musi casto doslova rvat ~o~~o~~o~
 zojanda 


peněženka  

(21.1.2010 9:36:45)
Kamarád reklamoval peněženku (kožena, značková, takže docela drahá), u které se mu rozpárala kapsička na drobné, reklamaci mu neuznali, jako důvod uvedli, že tam nosí příliš mnoho mincí ~y~

Celý ten reklamační kolotoč chápu tak, že pokud to má výrobní vadu nebo nesplňuje podmínky (třeba vodě odolná bunda propouští vlhko), mohu žádat okamžité vrácení peněz?

Když se mi to rozpadne či jinak poškodí časem (třeba po 1 měsící se odlepí podrážka u boty) tak dávám k 30 denní reklamaci, pokud reklamaci uznají, tak to buď opraví, pokud nejde opravit, tak vrátí peníze (v praxi se snaží vnutit jiné zboží)... ?

Když reklamaci neuznají, mám smůlu ...



 helis78 


Úcta k zákazníkovi 

(19.1.2010 9:28:35)
Já jsem myslela, že jednání se zákazníkem se vyučuje po celé 3 roky učebního oboru a tudíž i podmínky reklamace, atd.. Ještě, že jste se nedala, já bych na to asi neměla, protože přece jenom se v těch zákonech o ochraně spotřebitele tak nevyznám.
Ale vždycky mně "dojme", že ty prodavačky to berou strašně osobně, jako by opravdu jim bral někdo z jejich, takže ty poznámky o kravách a co jste tím dokázala - no hrůza.
 Hanka 
  • 

Re: Úcta k zákazníkovi 

(19.1.2010 11:16:15)
helis,

problém je v tom, že ono jim to ten zákazník opravdu bere "z jejich". V mnoha obchodech je to tak, že se sledují reklamace a při větším počtu přijatých reklamací zůstávají prodavačky bez odměn :-( Takže jim na tom záleží. Hodně to, pokud vím, dělají právě u bot, kde mají jednoho svého dodavatele, takže při reklamacích nemůžou dodavatele jen tak změnit... ale i jinde :-(
 Misicka a Pavlíšek 


Re: Úcta k zákazníkovi 

(19.1.2010 23:34:27)
Kdyby tu tento článek byl v pátek ráno mohla jsem mít chůvičky, takhle musím čekat měsíc. Koupila jsem je a chrčely, hned jsem je šla reklamovat. A nic.
Jak to teda je? Když je zboží vadné už při koupi můžu odstoupit od smlouvy a když se objeví v průběhu záruční doby, tak jde na reklmaci?
 Mirka77,Luky6/05,Míša4.11.07 


Re: Úcta k zákazníkovi 

(20.1.2010 13:07:15)
Taky bych ráda věděla, jak to je. Ale je fakt, že jsme kupovali mobilní telefon a paní v T-mobile nám řekla, ať s ním co nejvíc pracujeme a zkoumáme ho po dobu (a teď si nejsem jistá), myslím 2dnů (kdo ví přesně, ať prosím upřesní) a jestliže s tím telefonem něco bude, tak ať přijdem a že nám ho vymění za jiný (nepředpokládala, že bychom asi chtěli vrátit peníze, když jdeme koupit tento telefon.)
 MartinaNov (dva rošťáci 


Re: Úcta k zákazníkovi 

(19.1.2010 12:11:33)
tady bych to ještě řešila tím, že bych si zjistila celé jméno dotyčné prodavačky i její vedoucí a ujistila je, že pošlu stížnost na centrálu. Image obchodu dělá personál a věřím, že tohle by se velkým šéfům nelíbilo. Nemluvě o tom, že kdyby byl zákazník sebeprotivnější, tohle si prodavačka prostě nesmí dovolit. Kráva je tady ona, paní byla platící zákazník, který se oprávněně dožadoval svých peněz.
 Zuuuza 


Re: Úcta k zákazníkovi 

(19.1.2010 14:31:05)
Martino, souhlas. Je to o lidech. Paní prodavačka i paní vedoucí dělají špatné jméno prodejně.
 malaa 


Já, chválabohu, 

(19.1.2010 9:31:38)
jsem s tímhle naštěstí nikdy neměla problém, i bez právnického vzdělání :-). Zatím mi všude vyšli vstříc. Začínám si myslet, že mám fakticky štěstí na lidi :-). A musím říct, že i těch prodavaček, jíž taky nejsem :-), je mi někdy docela líto.........
 Inka 
  • 

Re: Já, chválabohu, 

(19.1.2010 9:40:47)
Mně dokonce vrátili peníze za uznanou reklamaci i když jsem ztratila reklamační protokol. Vlastně se mi nepovedlo reklamovat jenom jednou.
 amy 
  • 

Sparkys - ne!!! 

(19.1.2010 9:39:01)
Co jsme měli od Sparkysu se rozbilo maximálně během 2 měsíců. Jako první věc jsem tam koupila 2 plyšáky pro tehdy 3-měsíčního syna a 6-měsíčního synovce. Líbilo se mi, že byli jen hardoví (žádné korálky jako oči a podobné věci, které se dají spolknout, naleznout tehdy takového plyšáka byl doslova zázrak). Synovi vydržel týden, synovci 4 dny, jako mimča zase takovou sílu neměli, ale stejně se jim podařilo oddělit hlavu a ruku. Vydrželi asi tolik, co papírový kapesník, takže ani nemělo cenu to sešívat.
Nepoučila jsem se a koupila jsem tam pak ještě puzzle, rozměry ani počet dílků neodpovídal informacím uvedeným na krabici, obrázek byl slušně řečeno rozostřený, jednou jsme to složili a chtěli vyhodit, nakonec jsme to darovali do Afriky.
Pak soused rozšlápl synovi kvalitní auto na dálkové ovládání a nové koupil právě od Sparkysu, měli jsme asi štěstí, protože jezdilo, nicméně i přes šetrné zacházení vydrželo taky krátce a jezdilo jen po úplné rovině.
 Darka,4+1 
  • 

Re: Sparkys - ne!!! 

(19.1.2010 11:24:49)
Tak vida, už bychom měli mít všichni vzdělání nejenom zdravotnické ale i právnické, možná stavařinu, pedagogiku a psychologii. Jinak jsme jen hříčky v rukou těch druhých, důležitých.
Jinak Sparkys podle mých zkušeností má opravdu velice nekvalitní zboží.
 Cipora 


Re: Jak je důležité ... 

(19.1.2010 16:43:28)
...mít o věcech pojem. A pak že k tomu být mámou člověk nepotřebuje klasifikaci ~k~ .
 Cipora 


Re: Jak je důležité ... 

(19.1.2010 16:44:14)
...a kvalifikaci ~;)
 Zuuuza 


Re: Sparkys - ne!!! 

(19.1.2010 14:33:02)
Amy, zajímavé zkušenosti. Díky za ně.
 ...j.a.s... 


Vrácení peněz nebo reklamace 

(19.1.2010 10:15:04)
To, že se prodavačky chovají šíleně je bez debat, ale napadlo mne, že opravdu není běžné, aby hledaly kopii účtenky... s tím jsem se ještě nesetkala, aby se se mnou někdo bavil, aniž bych měla účtenku. Vím, že se obal schovávat nemusí, ale naopak účet - paragon se prostě schovávat musí. Takže tady bych s autorkou polemizovala, že prý nemusí... Ale zajímá mě jiná věc a to ta, kdy mám vlastně nárok na vrácení peněz? Protože všude vlastně berou reklamaci... Chápu, že krátce nošené, něčím vadné boty, je pro ně výhodnější spravit než mi vrátit celou novou sumu za nové. Má to nějaká pravidla, co lze vrátit a dostat peníze a co lze jen reklamovat - tj. nechat opravit. No konkrétně boty jsou vždy síla. Jednou se se mnou prodavačka dohadovala, že velmi drahé, značkové zimní boty jsou stejně jen na jednu sezónu a vůbec nechápala, že přece jen boty za 3 tis. by měly vydržet víc než jen dva a půl měsíce v zimě. Nakonec mi reklamaci vzala a ta byla skutečně uznána. Vrátili mi peníze, protože to nešlo opravit...
 Inka 
  • 

Re: Vrácení peněz nebo reklamace 

(19.1.2010 10:21:29)
Účtenka se schovávat nemusí, stačí dokázat, že zboží bylo koupeno u nich.
A odstoupení od smlouvy funguje třeba, když se koupí nějaká elektronika, tak dají nepotvrzený záručák a řeknou až to vyzkoušíte, přijďte ho nechat potvrdit. Když to vyzkoušíš a hned to nefunguje, jdeš to vrátit, oni Ti vrátí peníze a zboží vrátí výrobci jako vadné, nikoliv formou reklamace. Pokud to zkusíš, funguje, necháš potvrdit záručím a třeba za týden (nebo za rok) fungovat přestane, jdeš to reklamovat a běží normální reklamační doba 30 dní.
Snad jsem to vysvětlila dobře, právník nejsem, ale tohle znám, protože každou chvíli něco reklamuju.
 ...j.a.s... 


Re: Vrácení peněz nebo reklamace 

(19.1.2010 10:39:02)
Inko a jak dokázat, že zboží bylo zakoupeno u nich? Když nemáš tu účtenku?
 Inka 
  • 

Re: Vrácení peněz nebo reklamace 

(19.1.2010 10:46:32)
Tak třeba jako to udělala autorka úvodního článku nebo pomocí svědků. Já ty zákony neznám přesně a nechce se mi to někde vyhledávat, ale je to tak. Na ČOI by to potvrdili.
 Firsty+Matouš07/06+Šimon01/08 


Re: Vrácení peněz nebo reklamace 

(19.1.2010 11:33:44)
Dokázat - pomocí kopie účtenky, která je u nich v systému nebo pomocí svědků. A nebo účtenkou. Ale účtenka není jediný důkazní prostředek, leč bohužel pro prodejně nejjednodušší. Prodávající bohužel často zneužívají neznalosti zákazníků aby se reklamacím vyhnuli!
 Hilly. 


čárový kód 

(19.1.2010 11:39:28)
navíc s pomocí čárového kódu to snad není problém, ne?
 Berush 


Re: čárový kód 

(19.1.2010 12:37:47)
nebo pri platbe kartou predlozit vypis z z uctu, vse potrebne si dohledaji oni
 MartinaNov (dva rošťáci 


Re: Vrácení peněz nebo reklamace 

(19.1.2010 12:14:49)
pokud znáš datum a přibližnou hodinu, nebo to, co bylo na účtence kromě daného výrobku, dá se docela snadno vyhledat. Všude jedou přes čárové kódy a mají počítače... takže zabránit jim v tom může opět jen neschopnost, neochota a to, že to prostě nebudou umět najít...

Já si všechny účtenky od spotřebního zboží zásadně schovávám, u nás platí pravidlo, že když ji náhodou ztratím, tak se daná věc pokazí... (asi nový Murphyho zákon). Mám na to vyčleněnou složku a je to mnohem jednodušší, než se pak někde dohadovat.
 Fidanek 


Re: Vrácení peněz nebo reklamace 

(25.1.2010 22:04:17)
Já to vezmu z druhé strany - provozujeme 2 malé prodejny. Ale v žádném případě se nemíním zastávat prodavaček v tomto článku, takové chování je neomluvitelné. Zákaznice samozřejmě měla právo na vrácení peněz, protože zboží nefungovalo. Účtenku opravdu schovávat nemusíš, musíš dokázat že zboží bylo zakoupeno u nich. Ale ne všude je možno dohledat účtenku na prodejně. A navíc v případě reklamace chtějí účtenku záruční servisy.
 bobula Kristý4/05, Tomy 5/07 


Re: Vrácení peněz nebo reklamace 

(26.1.2010 11:25:54)
Já jsem naopak zažila, že prodavačka ochotně hledala kopii účtenky v počítači. Dělala to pro paní přede mnou. A bylo to v pražském Pompu. Paní reklamovala školní batoh s urvaným uchem.
 DENISA 


DENISA 

(19.1.2010 10:18:06)
Autorko, jsi dobra!!! Na tema reklamaci bychom se mohli bavit jeste dlouho. Ja se napr. dozvedela, ze mi reklamaci plavek neuznaji, protoze jsem se s nima nemela koupat v mori, protoze je ta slana voda poskodila :-))
 MartinaNov (dva rošťáci 


Re: DENISA 

(19.1.2010 12:15:53)
jenomže jsou plavky, na kterých je to vyloženě uvedené, že se s nimi nesmíš koupat ve slané vodě. Pak máš opravdu smůlu.
Sice by se dalo debatovat na téma zdravého selského rozumu, ale ten mnohým lidem chybí....
 kreditka 


Re: DENISA 

(19.1.2010 20:24:17)
No tak kamarádce reklamaci neuznaly u plavek z toho důvodu, že prý nepatří vůbec do vody, přitom při koupi na nich byla vysačka kde bylo psáno jak je po výlezu z vody ošetřovat ~a~
 MartinaNov (dva rošťáci 


Re: DENISA 

(21.1.2010 10:01:52)
v tom případě je to téma na dlouhou reklamační diskusi.

S prodavačkami se zásadně nevybavuji, ze zákona je povinna mi reklamaci přijmout, samotnou reklamaci pak posuzuje někdo úplně jiný, takže asi tak.
 Belatrix+A(10/09)+J(09/11) 


??? 

(19.1.2010 10:44:34)
Jestli má autorka právnické vzdělání, rozhodně ne v oblasti obchodního práva. Odstoupit od smlouvy můžeš při nákupu přes internet, nebo při nákupu mimo prodejnu (různé marketingové akce). V tvém případě má prodávající 30 dní na opravu. A divím se, že se s tebou bez účtenky vůbec bavili. Účtenku nepotřebuješ, ale musíš prokázat, např. svědkem, že jsi zboží tam koupila. Zrovna včera tyto věci řešili v Sama doma, tak můžeš zkouknout, ať si své právnické vzdělání doplníš.
 adelaide k. 


Re: ??? 

(19.1.2010 10:54:36)
Belatrix, nee, cituji...

Občanský zákoník v § 616 upravuje tzv. rozpor s kupní smlouvou. Toto ustanovení říká, že prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je při převzetí kupujícím ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad.

Co to znamená? Koupí-li spotřebitel nějaké zboží, očekává, že zboží bude mít určité vlastnosti. Toto očekávání může vyplynout např. z reklamy, nebo z toho, co mu sdělil sám prodávající. Ujistil-li prodávající spotřebitele, že zakoupené boty jsou nepromokavé, bude spotřebitel oprávněně očekávat, že v dešti nepromoknou. Očekávání spotřebitele může vyplývat také z toho, že si určité vlastnosti zboží při prodeji sám vymínil. Nekupoval-li zboží podle zvláštních požadavků, bude jistě předpokládat, že má vlastnosti obvyklé pro věc stejného druhu, tedy že pračka pere a lednice chladí. Jestliže věc neodpovídá opodstatněným očekáváním spotřebitele, může namítnout tzv. rozpor s kupní smlouvou.

Pokud věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou, má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
 Belatrix+A(10/09)+J(09/11) 


Re: ??? 

(19.1.2010 10:58:26)
Adelaide:

"Pokud věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou, má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit."

To znamená, že pokud není možná oprava, vrátí peníze, ne? Nemá povinnost ihned vrátit peníze.
 adelaide k. 


Re: ??? 

(19.1.2010 11:01:20)
No ale pochybuju, že by prodavačka v prodejně, na koleně bude autíčko neprodleně a bezodkladně spravovat :-)
 Jíťa 
  • 

Re: ??? 

(19.1.2010 13:11:51)
Já sice nemám právnické vzdělání, ale pokud je předchozí příspěvek citací ze zákona, tak tam o vrácení peněz nic není. Jen o opravě nebo výměně zakoupeného zboží.
 gatto 


Re: ??? 

(19.1.2010 11:45:56)
Tady se uplatní přímo ustanovení o kupní smlouvě.

§ 596

Má-li věc vady, o kterých prodávající ví, je povinen kupujícího při sjednávání kupní smlouvy na ně upozornit.


§ 597

(1) Jestliže dodatečně vyjde najevo vada, na kterou prodávající kupujícího neupozornil, má kupující právo na přiměřenou slevu ze sjednané ceny odpovídající povaze a rozsahu vady; jde-li o vadu, která činí věc neupotřebitelnou, má též právo od smlouvy odstoupit.

(2) Právo odstoupit od smlouvy má kupující i tehdy, jestliže jej prodávající ujistil, že věc má určité vlastnosti, zejména vlastnosti kupujícím vymíněné, anebo že nemá žádné vady, a toto ujištění se ukáže nepravdivým.


§ 598

Kupující má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady.


§ 599

(1) Vady musí kupující uplatnit u prodávajícího bez zbytečného odkladu. Práva z odpovědnosti za vady se může kupující domáhat u soudu, jen jestliže vady vytkl nejpozději do šesti měsíců, jde-li o vady krmiv, do tří týdnů a jde-li o vady zvířat, do šesti týdnů od převzetí věci.

(2) Právo na náhradu nutných nákladů může kupující uplatnit u soudu, jen jestliže náklady prodávajícímu oznámí ve lhůtě uvedené v odstavci 1.


§ 600

Uplatněním práv z odpovědnosti za vady není dotčeno právo na náhradu škody.
 Limai 


Re: Re:Adelaide 

(19.1.2010 12:13:03)
Pokud věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou, má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit


....výměnou věci NEBO její opravou....NENÍ-LI TAKOVÝ POSTUP MOŽNÝ,může kupující od smlouvy odstoupit.

Adelaide,musím v tomto případě souhlasit s Belatrix,z tohoto znění zcela jasně vyplývá že obchodník může a musí vzít zboží k reklamaci,jestliže předpokládá že vada se dá odstranit,což samozřejmě u autíčka které reklamovala autorka lze.U Barbíny s dírama v kolenou je to vada neodstranitelná,takže tam se zákazník může rozhodnout,zda chce zboží vyměnit za nový kus stejného druhu nebo odstoupit od smlouvy a vrátit peníze.Tudíž v případě Petry B.prodavačka neměla povinnost jí žádné peníze vrátit,ale přijmout zboží k reklamaci.Zde totiž byla možnost uvést zboží do stavu který by odpovídal kupní smlouvě.
 MartinaNov (dva rošťáci 


Re: ??? 

(19.1.2010 12:17:42)
kupující má právo na předvedení výrobku, v případě, že výrobek není možné ihned předvést (např. osmihodinové dobíjení autíčka), si kupující výrobek předvádí až doma a proto by měl mít možnost vrácení výrobku.

 Jana + 4 


Adelaide + autorce! 

(19.1.2010 13:43:21)
Adelaide, podle Zákona o ochraně spotřebitele (§ 19) se uplatnění rozporu s kupní smlouvou považuje za reklamaci, a tudíž má na její vyřízení prodávající 30 dní (je dána i kratší lhůta, pokud se zboží nemusí odborně posoudit, ale tato kratší lhůta v zákoně nemá sankci). Bohužel se tedy v tomto bodě autorka článku mýlí, zákon ani v případě uplatnění odpovědnosti za vadu, ani v případě uplatnění rozporu s kupní smlouvou neumožňuje trvat na okamžitém odstoupení od smlouvy, pouze v případě, že je zboží zakoupeno mimo stálou provozovnu (výstavy), nebo přes internet či katalog, nebo pokud se k tomu prodávající sám zaváže.
Jo, mám právnické vzdělání a pracuji pro neziskovou organizaci chránící práva spotřebitelů, takže podobné věci řeším bohužel denně
 Anadar 


Kopie účtenky 

(19.1.2010 10:54:59)
No to mně spíš zaujalo,že je možno při troše snahy ze systému tu kopii účtěnky vydolovat,čili účtenka skutečně nemusí být fyzicky přítomná a jde dokázat,že zboží bylo zakoupeno v dotyčném obchodě bez jakýchkoli pochyb.To ten svědek mi přijde jako podstatně méně věrohodná věc.Ale na jednom se shodneme:dostat svoje peníze zpátky za šunty prodávané za drahé peníze v kamenných obchodech je velmi namáhavé a obávám se že politika prodávajících je taková,aby byli zákazníci od takových pokusů odrazeni.~o~
 Inka 
  • 

Re: ??? 

(19.1.2010 10:55:04)
To je úplně něco jinýho odstoupit od smlouvy, protože výrobek nechceš, to jde v internetových obchodech. Tohle je odstoupení od smlouvy, protože výrobek byl vadný už při nákupu.
 Mystik 195 
  • 

Asi se budu opakovat... 

(19.1.2010 10:51:09)
Ale snad veškeré spotřební zboží, včetně obuvi a většiny oděvů kupuji jen v Rakousku. Pokud někdy došlo k reklamaci - s úsměvem mně bylo dáno vždy na výběr. Vrácení peněz, či výměna zboží. Jen si zapsali moje iniciály a adresu bydliště a s úsměvem a poděkováním jsme se rozloučili. Také jsem v Česku udělal v minulosti pár negativních zkušeností, kdy člověk reklamoval aušus a přišlo mně to nedůstojné se tak těžko domáhat svých nároků.
 Inka 
  • 

Re: Asi se budu opakovat... 

(19.1.2010 10:55:45)
Pokud bydlíš na hranicích možná, ale já bych strávila většinu života na cestách.
 Mystik 195 
  • 

Re: Asi se budu opakovat... 

(19.1.2010 11:00:58)
Tak určitě bydlím... Ale zde se situace ani 20 let po puči nelepší, jak sleduji. Ještě jedna podstatná informace - zboží, které nakupuji v Rakousku je obvykle i levnější. Např. oděvy, funkční prádlo na sport, spotřební elektronika - u některých druhů jsem stabilně na 50% tuzemské ceny. Naši prodejci se vymlouvají, že nemají takový obrat a proto jejich marže musí být i výrazně vyšší:-)
 amy 
  • 

Re: Asi se budu opakovat... 

(20.1.2010 10:05:54)
Souhlasím, máš velkou výhodu, že bydlíš blízko hranic. My jsme z Prahy, několikrát do roka jezdíme buď do Rakouska nebo Německa na velké nákupy, seznam tvoříme několik měsíců dopředu a vyplatí se to. Bohužel syn zatím ještě úplně nerespektuje náš záměr, takže třeba z bot vyroste dřív, než se tento velký nákup koná, takže něco musíme kupovat i v ČR.

A ceny? Jen pro porovnání : v červnu jsem si koupila tričko v HM v ČR za 300 Kč, to samé tričko jen v jiné barvě jsem si o měsíc později zakoupila v HM v Německu v přepočtu za 100 Kč. Opalovací mléko Lavera v ČR 400 Kč a výše, Rakousko v přepočtu za 250 Kč.
 dračička 


Reklamace 

(19.1.2010 11:03:15)
Vazena pani Petro
mam take velmi negativni zkusenost s reklammaci ve Sparkysu a dekuji, ze jste tam udelala takovy poradny vitr.Snad si to budou dlouho pamatovat.I kdyz osobne si myslim, ze to na dalsi zakazniky budou zkouset dal.Nasim problemem byla panenka Barbie, ktera mela kaz,resp. diru v koleni.Barbinek mame doma hodne,ale toto se nam stalo pouze ve Sparkysu.Reklamovat byl manzel,kdyz se vratil bez penez i panenky, tak jsem si rikala, ze kdybych tam sla ja,tak bych na prodavacky byla cela vzteky bez sebe.Navic pak vysvetlovani doma diteti, ze nema panenku, ze panenka ma bolavou nohu, a ze ji bude mit az za tyden mi opravdu dobre nedelalo,navic, kdyz ji mela za odmenu.Podobne to asi muze byt s darkem pro dite,ktere dostalo hracku od k vanocum,coby od Jeziska.Tezko se vysvetluje, ze to jdete vracet do hrackarstvi.Nebo ze misto auta budou vracene penize.S manzelem jsme se shodli na tom ze do SPARKYSU pro hracky uz NIKDY.Ano, mluvime o tom samem SPARKYSU v centru Brna.Uz jen proto,ze nam to za to rozcilovani nestoji.Myslim si,ze v takto predrazenem obchode, ve kterem je zrejme suntu vic nez dost a jeste spolehaji na neznalost nebo neotrlost zakazniku nema cenu nakupovat.
 jiná Petra 
  • 

Re: Reklamace 

(19.1.2010 11:44:22)
Vždycky, když kupuju hračky (hlavně tedy na baterky), tak je hned doma vyzkouším. Právě kvůli tomu, aby se mi pak pod stromečkem nestalo, že nepůjdou a děti nebyly zklamané. Loni jsme takhle reklamovaly taky autíčko na dálkové ovládání a domácí telefony. Vzali jsme si za to jiný kus a o Vánocích jsme nemuseli mít strach, že nějaká hračka nepůjde.
Ale třeba u tý bárbíny by mě fakt nenapadlo koukat se, jestli není někde děravá.
 MartinaNov (dva rošťáci 


Re: Reklamace 

(19.1.2010 12:21:53)
my jsme s manželem koupili před Vánocemi v hračkářství Bambule dětskou digitální vodotěsnou videokameru od Little Tikes. Nadšeni, že se budeme moci natáčet a fotit i pod vodou, jsme hračku hned vykuchali z obalu a začli zkoušet. Skončili jsme hned u šroubků, které jsou na krytu baterie.... Prostě jsme to neotevřeli. Chápu, že kvůli vodotěsnosti to musí být nafest, buď nám chyběla síla nebo inteligence, prostě jsme to nedali...
Druhý den jsem s tím šla zpátky do obchodu, měli tam ještě jeden kus, zkoušeli jsme otevřít i ten, taky se bohužel pro nás, nepovedlo.
Vrátili hned penízky, s tím, že zboží posílají zpátky. Smůla je, že nemají zpětnou vazbu, v čem byl problém. My bychom o tu kameru moc stáli. Byla to novinka, nikde jsem nenašla žádnou diskusi na tohle téma...
 dračička 


Re: Reklamace 

(20.1.2010 11:17:07)
To my jsme samozrejme zkonrolovali kdyz jsme prisli domu.V obchode nas to nenapadlo,a barbina mela jako na sobe dlouhe kalhoty, takze nic videt nebylo.A barbie jsme reklamovali s ohledem na pokrocilou hodinu az druhy den.I presto, ze byla vadna uz jako koupena se muselo pry prosetrit,zda nebyla vada zpusobena nami.
Nicmene podle diskuze mi prijde,ze ve Sparkysu jako kdyby prodavali predrazene hracky druhe jakosti.Takze ve Sparkysu uz nikdy vic.
 Markéta 
  • 

Re: Reklamace 

(20.1.2010 13:16:36)
Taky radši všechno doma vybalím a vyzkouším. S hračkami jsem zatím problém neměla, jen jednou jsem koupila puzzle (48ks v takové malé krabičce) a doma při kontrole jsem zjistila, že je tam jiný obrázek. Bylo to na téma pohádky, zas tak by to nevadilo, kdyby šlo o jinou pohádku. Jenže tohle bylo jak tahali řepu a puzzle s velikou řepou už jsme jedny měli. Vyměnili bez problémů. Ale říkala jsem si, že kdyby tam nějaký díl chyběl, reklamovalo by se to těžko.Jak budete dokazovat, že tam chyběl, že jste ho neztratili?
A zajímalo by mě, jestli někdo nevíte, jak je to s řezanými květinami. Když mi za dva dny uschne růže neo gerbera, dá se to reklamovat? Je někde stanoveno, jak dlouho má kytka vydržet?
 Tvoje horší já 


Někdy člověk dojde dál, pokud není zdvořilý, bohužel 

(19.1.2010 11:23:58)
Vzpomínám na zakoupení grilu k tatínkovým narozeninám. Při prvním slavnostním použití se s něj začala olupovat nátěrová barva - samozřejmě za příšerného zápachu.
Odjeli jsme zahradní gril s manželem vrátit zpátky do Brna. Prodavačce jsme slušně vysvětlili situaci a žádali navrácení peněz. Prodavačka odmítala a trvala na reklamaci. Opět jsme se snažili vysvětlit, že jiný stejný gril nechceme, že by se z něj ta barva při zahřátí olupovala stejně tak.
Teprve emocionálnější a drsnější chování z naší strany vedlo k tomu, že prodavačka přestala s výmluvami a peníze vrátila. Nový gril jsme ale zakoupili raději v jiné prodejně.
 Zuuuza 


Re: Někdy člověk dojde dál, pokud není zdvořilý, bohužel 

(19.1.2010 14:50:27)
Je to tak, Jani. Člověk se nesmí nechat. A proč bych si měla nechat vyměnit věc za stejnou, když se může vada také projevit, že? To by byl člověk sám proti sobě.
 Hilly. 


Nechápu 

(19.1.2010 11:38:26)
Nechápu, proč se takto chovají. To jim nedojde, že pokud se budou tímto způsobem chovat k zákazníkovi, že jeho rodina a přátelé zřejmě dostanou doporučení v této hračkárně už nenakupovat?Nějakých 1500 korun přece nikoho dlouhodobě nevytrhne.Já pokud mám s někým takovouto zkušenost, jsem hrdá a do obchodu už nikdy nevkročím. V dnešní době takovéto chování opravdu nechápu.
 gatto 


To nejlepší, co jste mohla udělat! 

(19.1.2010 11:39:37)
Přesně tak, nejlepší se s nima nebabrat a jít asertivně a tvrdě po svém. Ještě jste měla chtít náklady za uplatněné odstoupení od smlouvy - tedy jízdné a případně další náklady. Ale to můžete ještě dodatečně - vyzvat je doporučeným dopisem a pokud nevyhoví, tak šup s nimi k soudu. :-D
"Kupující má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady."

Moje zkušenost je podobná, známá chtěla něco reklamovat, ale měla strach, tak si tam vzala mě s sebou i s občanským zákoníkem. Asertivně a s neustálým opakováním, že se nejedná o situaci, kterou paní uvádí, ale o jinou situaci z občanského zákoníku, jsme nakonec věc vyřídily ke spokojenosti.

Zdravím
 gatto 


Ještě dodatek - ODPOVĚDNÉ NAKUPOVÁNÍ 

(19.1.2010 11:54:19)
Podle mého názoru je však lepší prevence a vůbec od takovýchto prodejců nic nekupovat, zvlášť když znáte zkušenosti od lidí s negativními zkušenostmi.

Nehledě na to, že to, co prodávají jsou skutečně šmejdy, které dlouho nevydrží. Je pak snad i cílem, aby hračka byla na krátkodobé použití a rodiče pokud možno v brzké době koupili zase novou.

Taky existuje druhý aspekt nákupu těchto "in-výrobků", a to sociální a ekologický. Všechny tyto šunty jsou samozřejmě vyráběny v Číně a většinou za hrozných podmínek, ve fabrikách často pracují i děti, bez sociálního zabezpečení v případě úrazů, nemoci, stáří, bez adekvátních bezpečnostních opatření. Výrobky jsou samozřejmě taky dovážené letecky, tedy tou nejhorší dopravou z hlediska ekologie, která zanechává největší ekostopu.

Můj názor je ten, že pokud chci něco svému dítěti pořídit, tak mu koupím kvalitní věc a pokud možno myslím i na hledisko trvalé udržitelnosti a respektování lidských práv. Co bude našim dětem platné, že se pobaví s autíčkem na dálkové ovládání, které k tomu ještě produkuje nebezpečný odpad ve formě baterií, když pak jeho děti kvůli neustálému konzumu budou žít v zamořeném prostředí? (Např. baterii většina lidí hodí běžně do koše, to pak skončí ve spalovně a nakonec nebezpečné látky částečně uniknou do ovzduší a částečně vyprodukují nebezpečný popílek.)

Tady je příručka pro odpovědné nakupování pro inspiraci
http://www.cenia.cz/__C12572160037AA0F.nsf/$pid/CPRJ7EDNUD9B/$FILE/05_kanichova_on-prirucka.pdf

Díky. ~s~
 DENISA 


Re: Ještě dodatek - ODPOVĚDNÉ NAKUPOVÁNÍ 

(19.1.2010 13:42:08)
Gatto, ono s tim odpovednym nakupovanim taky neni tak jednoduche. Ta ekologie a letecka doprava samozrejme velky souhlas. Ale to hledisko zneuzivanych pracujicich malych deti je velmi diskutabilni. Me se to taky nelibi, ale kdyby ty deticky v Cine, Indii, Africe, Jizni Americe atd. nemeli moznost makat v utlem veku ve fabrice, tak by pravdepodobne umreli hlady. Takze co je pro ne lepsi? Kdyz nebude svet ty kramy kupovat, tak fabriku zavrou a deti skonci zebrajici na ulici. V otazce zamestavani deti by se melo delat uplne neco jineho, sance statu, kontroly, mezinarodnich org., ale stejne nic nebude ucinne, pokud se bude jednat o velice chude staty.
 gatto 


Re: Ještě dodatek - ODPOVĚDNÉ NAKUPOVÁNÍ 

(19.1.2010 14:01:44)
Pro ně je lepší chodit do školy a získat vzdělání, bych řekla. Už teď může každý z nás podpořit takové vzdělávací projekty, namísto nakupování krámů, při kterých děti pracují kdoví kolik hodin denně a kdoví v jakých podmínkách...
 x x 


Re: Ještě dodatek - ODPOVĚDNÉ NAKUPOVÁNÍ 

(19.1.2010 17:01:54)
Gatto myslím, že není v silách nikoho (ani Země), aby se všichni lidi měli dobře. Je to dáno různými přírodními podmínkami a taky různou mentalitu. Ne všichni lidé na zemi stojí o naše pojeti civilizace. Tím, že přispěji na nějaký vzdělávací program se nic moc nezmění. Nějaký černoušek bude chodit do školy, ale jeho rodiče si mezi tím pořídí dalších 5 dětí, pro které nebudou moci zajistit jak vzdělání, tak ani základní potřeby. Myslím, že v mnohých těchto státech jsou rádi, že můžou ty "šunty" vůbec vyrábět, aby zabezpečili svoje početné rodiny (byť bídně). Myslím, že prosperita státu je v rukou tamních vlád, nelze přece do nekonečna natahovat ruce pro pomoc jinam. Jenže jsou státy, kde pořád zuří občanské války, potloukají se tam různé tlupy se samopaly, neváží si tam lidského života, oni prostě asi nechtějí žít jinak. Kolikrát když vidím ty araby s turbanama na hlavách jak tam střílejí kolem sebe, ječí, lítají, města jsou vzhůru nohama, památky poničené, tak nemám velký soucit a říkám se ta? sama pro sebe ať se tam klidně postřílejí. Vím, že ty děti za to nemůžou, ale třeba ani nemám velkou chuť posílat na Haiti, protože to je další stát, který jen čeká, co odkud kápne. A přitom se stačí podívat, že to jde i jinak, viz. sousední Dominikánská republika. Třeba náš stát projevil soucit ve formě teď nevím kolika milionů na v podstatě neidentifikovatelnou pomoc a přitom u nás umírají děti na nemoci, na jejichž léčbu nejsou peníze a rodiče je musejí shánět formou veřejných sbírek. Protě je to fakt složité a dá se na to dívat z různých úhlů.
 gatto 


Re: Ještě dodatek - ODPOVĚDNÉ NAKUPOVÁNÍ 

(19.1.2010 17:24:46)
Žabátko, to je zase tvůj úhel pohledu. Já když si představím, že jsem na místě těch lidí, tak bych chtěla, aby moje dítě mělo spíš vzdělání, aby pak bylo více svobodné. Já vím, že je to všechno složité. Jen jsem chtěla upozornit na to, že každý z nás svými rozhodnutími každý den ovlivňuje spoustu věcí. Už je to, jestli si půjdeš koupit do Tesca česnek dovážený z Číny, nebo jestli si radši najdeš místního prodejce českého česneku, je velký rozdíl. Ale je to na každém z nás, aby se informoval a rozhodl se. Bohužel mi však připadá, že lidi se nechtějí o toto zajímat a berou to, co jim vnucuje reklama.
 Lassie66 


Re: Ještě dodatek - ODPOVĚDNÉ NAKUPOVÁNÍ 

(20.1.2010 10:17:21)
Gatto, sice máš částečně pravdu, ale myslím, že ti lidé nemají volbu, zda posílat děti na plantáž nebo do školy. Kdyby jí měli, volili by jinak. Já Fair Trade podporuji, ale na druhou stranu souhlasím s tím, že pro někoho je v dané situaci lepší nějaká práce, než žádná.
Často lidé něčeho docílí v boji za lidská práva(nějakých zákazů), ale už nepřijde alternativa, co dělat. Zakáže se práce dětí, ale nenabídne se jim nějaký stabilní plán vzdělávání a začleňování do pracovního procesu, práce pro rodiče, lepší lékařská péče atd. Končí to u toho zákazu.
Když odbočím, tak mi to připomíná byrokracii u nás - naposledy dětské hřiště v naší školce. Úředně je nutné, aby to stavěl někdo, kdo má potřebné atesty. Hlavně prý kvůli bezpečnosti. Obec na to ale nemá, takové firmy jsou drahé. Z Evropských fondů nedostala školka nic. Takže se docílilo toho, že hřiště nebude stavět nějaký Pat a Mat, ale také toho, že hřiště nebude stát vůbec.~o~~q~
 DENISA 


Re: Ještě dodatek - ODPOVĚDNÉ NAKUPOVÁNÍ 

(20.1.2010 9:37:09)
No to mas naprostou pravdu, ze je pro ne lepsi chodit do skoly. Ale jake? Kde jsou ty skoly? Je v nasich silach dat penize na vybudovani skol pro vsechny potrebne na svete? Myslim, ze ne. Vzdyt je potreba miliard na dotovani deti umirajicich hladem. Je to strasne slozity problem, protoze lidi potrebnych je na Zemi daleko vic nez tech vydelavajicich a mnozi se strasne rychle. Zkousi se ruzna reseni, ale ne moc uspesne. Nekupovani cinskych kramu asi pomuze, ale urcite ne vyznamne. Ja taky uprednostnuju ceske vyrobky, hlavne ceske potraviny, a to plati i vuci okolnim statum jako Polsko, nejen vuci Cine.
 stormer 


Gratuluju k odvaze ! 

(19.1.2010 11:42:49)
Já jsem raději na jednání v tomto obchodě - Sparkys na Masarykově ulici v Brně - vzala manžela. On je ranař a nikdo s ním nikdy ještě nevymetl, zatímco já jsem ta slušná =posera :-( Šlo sice jen o výměnu zboží za obdobné ve stejné ceně, ale z výrazů ve tvářích prodavaček mi došlo, jak by to asi probíhalo, kdybych nedejbože chtěla odstoupit od smlouvy...
 Limai 


Já jenom nechápu, 

(19.1.2010 11:58:45)
jak někdo dokáže řešit reklamaci dvě hodiny,dohadovat se o tom zda to má být tak či onak,přesvědčovat někoho o tom zda má nárok na to či ono a čekat jestli se prodávající uráčí mu vyhovět.Existuje instituce na ochranu spotřebitelů,např. ČOI,takže jestliže mám pocit že se mnou chce prodávající vyjebat a myslí si že jsem úplná blbka která v životě neslyšela o reklamačním řádu,právech zákazníka a povinnostech obchodníka,tak okamžitě na místě volám ČOI,přímo před obchodníkem s nímž se nemohu dohodnout,vysvětlím situaci a zeptám se zda je postup obchodníka v souladu s předpisy o ochraně spotřebitele a jak mám tedy postupovat dále.Nejlepší je zapnout hlasitý poslech,pokud to mobil umožňuje.A je vystaráno.Abych v jednu přišla do krámu reklamovat a ve tři to tam stále ještě řešila,zda mi vyhoví nebo ne,tak pardon,ale já osobně bych se ani nemohla zlobit na prodavačku která by mne nazvala krávou,protože bych se jako kráva opravdu cítila.A pokud jde konkrétně o ten článek a postup autorky,tak prodavačka skutečně neměla povinnost okamžitého odstoupení od smlouvy,protože autíčko mohlo mít vadu která je odstranitelná a tudíž ho prodavačka oprávněně mohla přijmout k reklamaci,aniž by tím porušila jakékoli zákony a předpisy.Sice s jednáním prodavaček tak jak autorka popisuje nesouhlasím,mohly být příjemnější a ochotnější,ale opravdu se nedopustily ničeho proti reklamačnímu řádu.Takže autorko článku,je hezké že máš právní vzdělání,ale v obchodním právu máš dost znatelné mezery,nebo jsi jeho výklad pochopila úplně špatně.
 adelaide k. 


Re: Já jenom nechápu, 

(19.1.2010 12:16:59)
Limai, nevím kdo tady má kde mezery ~;) Pokud se jedná o odstoupení od smouvy z důvodu rozporu s kupní smlouvou (pokud je věc od začátku vadná a neslouží tak jak má - což IMHO nejezdící autíčko na ovládání splňuje :-)) tak tam nárok na výměnu nebo vrácení peněz máš.
 gatto 


Sama máš mezery, tak prosím tě nemachruj. 

(19.1.2010 12:19:40)
To mám tak ráda, když někdo machruje a přitom ví h.....

Tak v klidu vysvětlení...
~k~Vztah mezi spotřebitelem a prodejnou není otázkou obchodního práva, o kterém hovoříš, ale otázkou občanského práva, resp. občanského zákoníku.

~k~§ Tady uplatní § 597 o kupní smlouvě, šlo totiž bezpochyby o kupní smlouvu - Jestliže dodatečně vyjde najevo vada, na kterou prodávající kupujícího neupozornil, má kupující právo na přiměřenou slevu ze sjednané ceny odpovídající povaze a rozsahu vady; jde-li o vadu, která činí věc neupotřebitelnou, má též právo od smlouvy odstoupit.

~k~Zní to docela pochopitelně, sleva nepřichází v úvahu, kupující má právo od smlouvy odstoupit. Vada totiž činí věc neupotřebitelnou a kupující není povinen čekat, až mu věc někdo opraví, kdo ví kdy. Má volbu, buď odstoupí od smlouvy, nebo se může dohodnout na opravě. To je jeho právo.

~k~Proč je tento výklad pochopitelný si můžeme ukázat na jiném příkladu. S autíčkem si může dítě hrát kdykoli. Ale dejme tomu, že si koupíte poměrně drahou věc určenou k nějakému důležitému konkrétnímu důvodu. Třeba projektor, který potřebujete na nějakou akci, za kterou dostanete zaplaceno. Koupíte si projektor a doma ihned zjistíte, že je nepoužitelný - nefunguje. Co teď? Bylo by ospravedlnitelné, abyste ho mohli jen reklamovat a čekat? Na co budete čekat, když ten projektor potřebujete funkční do týdne a ne za měsíc? Tak je efektivní a spravedlivé, aby kupující mohl věc vrátit a aby mu byly ihned vráceny peníze, když prokazatelně věc měla závadu už při koupi.

Ještě něco nejasného? A snad mi nebudete přístě tvrdit, že se případ řídí třeba právem životního prostředí, nebo třeba autorským právem! ~:-D ~j~

 Pawlí 


Účtenka 

(19.1.2010 12:29:35)
Není potřeba i když se to často říká.
Prodávala jsem v Kotvě dlouhá léta. Pásky z pokladen se schovávají 5 let (což je při termotisku poměrně zábavné protože maximálně třetím rokem jsou totálně k nepřečtení).
Stejně jako kupující není povinen schovávat obal.
 Jana + 4 


Re: Sama máš mezery, tak prosím tě nemachruj. 

(19.1.2010 13:47:00)
Gatto, protože prodávající je podnikatel, použití se speciální ustanovení občanského zákoníku § 612 a další, v tomto případě tedy buď rozpor s kupní smlouvou § 616, nebo uplatnění odpovědnosti za vady § 619 a dále. Kromě toho taky ustanovení Zákona o ochraně spotřebitele (např. o 30 denní lhůtě k vyřízení reklamace)
 gatto 


Re: Sama máš mezery, tak prosím tě nemachruj. 

(19.1.2010 14:11:17)
Jo, máš pravdu částečně.
§ 619 - se neuplatní, výrobek měl vadu již při převzetí
§ 612 - stanoví, že se zároveň uplatní obecná ustanovení o kupní smlouvě
§ 616 -
V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou, má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.

Záleží na výkladu...
1) Je tedy asi pravda, že primární je výměna věci nebo oprava, volba je ale na zákazníkovi.
2) Pokud zákazník opravu nechce, může trvat na okamžité výměně.
3) Jestliže prodávající vyměnit nechce, tak pak vrácení peněz.
 Jana + 4 


Re: Sama máš mezery, tak prosím tě nemachruj. 

(19.1.2010 14:15:54)
Zcela souhlasím, jen s tou výhradou, že podle § 19 Zákona o ochraně spotřebitele je uplatnění rozporu s kupní smlouvou reklamace, a tedy má prodávající na její vyřízení 30 dní (kratší lhůty zde uvedené nemají sankci, čili jsou moc nevyužitelné). Ani při rozporus kupní smlouvou nemá kupující právo na okamžitou výměnu či okamžité vrácení peněz.
 Jana + 4 


Re: Sama máš mezery, tak prosím tě nemachruj. 

(19.1.2010 14:17:10)
A ještě doplňuji, že výklad toho, v čem je rozdíl § 616 a 619 se pořád zcela neustálil, i v judikatuře se liší. Nicméně já souhlasím s Tvým výkladem :-)
 Limai 


Re.gatto 

(19.1.2010 20:55:46)
máš naprostou pravdu že by neměl machrovat ten kdo o tom ví h....,proto si prosím tě zákon o ochraně spotřebitele důkladně prostuduj,případně si zavolej či napiš na ČOI.To co tady píšeš jsi úplně vytrhla z kontextu ostatních a nepochopila,takže ještě jednou-autorka článku neměla nárok na okamžité vrácení peněz nebo výměnu věci,prodavačka přijetím k reklamaci postupovala správně.Ostatní aspekty jako dohadování o účtence apod.neřeším.
 gatto 


Re: Re.gatto 

(20.1.2010 20:39:25)
Podívala jsem se do zákona na ochranu spotřebitele, ten ale odpovědnost za vady neřeší, ten je řešen v obč. zákoníku. A pokud mi nevěříš, tak se podívej na stránky té tvojí vychvalované čoiky, výslovně to tam píší.

http://www.coi.cz/cs/qanda/zaruka-a-odpovednost-za-vady-zbozi.html
 MartinaNov (dva rošťáci 


Re: Já jenom nechápu, 

(19.1.2010 12:27:58)
na ČOI jsem ještě nevolala, my máme DAS, to taky hezky funguje. Stačí zmínit, prodavačky vždy ví, o čem je řeč a jsou hned milejší a ochotnější se domluvit.
 Lana+Julik05/05+Kristian10/07 


odjinud... 

(19.1.2010 13:15:41)
Clanek jsem cetla jednim dechem a potila se spolu s pani ~;) Ja jsem docela drsny typ, ale nevim, jestli by se mi tam chtelo cekat 2.5 hodiny, nez to nekomu dojde. Tip na zavolani COI je super uzitecna informace.
Ja mam momentalni zkusenost ze SRN, s reklamaci...aneb jak to taky jde..
Objednali jsme si s manzelem pres internet krbova kamna, ktera se nemusi pripojovat na komin, neb ten v byte nemame, pomerne draha zalezitost (aspon pro nas - aby zas nekdo nerejpal). V patek kamna dorazila, vecer je manzel chtel "nainstalovat", a uz to zacalo, zaprve chybely sroubky k pripevneni na zed, pak nedolehaly sklenena ochranna dvirka a nakonec se mu zdalo, ze ram je nejaky ohnuty (mne ne, ale ja nejsem perfekcionista). Takze cely vikend zkazeny jeho blbou naladu, pac se moooc tesil na kamna. Vcera jsem volala na telefonni cislo z dodaciho listu a bylo mi slusne receno, at to sepisu a poslu emal. OK. Po odeslani emailu mi prisla automaticky vygenerovana odpoved, ze se omlouvaji za zpusobene problemy a ze maji na vyreseni naseho problemu 48 hodin, at jsme trpelivi. Dnes rano mi volala pani ze servisu pro zakazniky. Oznamila mi, ze nova krbova kamna jsou na ceste, a kvuli tem "starym" zavola a nejaka spedicni firma je vyzvedne. A samozrejme se strasne moc omlouvala.

Takze opet, proc to nekde jde a v Cesku ne? ~;)
 Ocicko 


Re: odjinud... 

(19.1.2010 13:28:22)
Lano vsude to neni tak - u nas je na uctence vzdy uvedeno do kdy vracime penize a do kdy reklamujem.... pokud neni ucet tak pani vedouci ho vyhleda..... ted treba pani ze ji propadl o den voucher - sice nevedela odpoved hned ale az po telefonu odpoledne a vse se vyresilo v naprostem klidu a pani muze dorazit....

je to proste o lidech v krame - jaka je parta a jaky sef.... ja mam nastesti oboje super takze se nam pracuje s radosti :) a kdyz me nekdo chce vytocit - vysvetluju v klidku treba hodinu me to nevadi - a pak jdu dozadu a zadupu si...

a taky u nas chodej dost kontroly - cesi-cizinci - tak nikdo nechce aby mu strhli penize a nedej boze vyhodili
 MartinaNov (dva rošťáci 


Re: odjinud... 

(19.1.2010 13:45:16)
někde už to jde, někde ne.
Bohužel pro zákazníka, je třeba stylem "pokus - omyl" zjistit, kde se dá dobře nakupovat a kterým obchodům se raději vyhnout.

Já už jsem si vypracovala seznam svých oblíbených obchodů, vzhledem k tomu, že mám malé děti a bývá problém se zkoušením oblečení, nedám dopustit na C&A, H&M, tam všude můžu bez problému vrátit oblečení. Stejně tak Marks&Spencer, Tchibo, Baťa, ale i Tesco.
 Zuuuza 


Re: odjinud... 

(19.1.2010 15:01:23)
~R^ To je přístup k zákaznikovi. V tu chvíli se člověk i přestane zlobit, že něco nebylo v pořádku ~;) Což se stát může.
 aky 


Re: odjinud... 

(19.1.2010 23:34:57)
Zdravim. Zijem v SRN, kupujeme casto cez Ebay, do 30 dni mozem vratit vyrobok bez udania dovodu. Od kupnej sumy 40 Eur platia postovne predajcovia (v pripade velkych veci napr. pracka vyzdvihnu z domu). V obchode bezne nechavam veci na opravu bez toho, aby mi dali akykolvek doklad ( naposledy kuchynsku vahu za 50 EUR). Necham im telefon, ozvu sa. Zatial ale nemam skusenost s vyrobkom vadnym hned pri kupe, takze nemozem porovnat.
 Očička 


Re: Já jenom nechápu, 

(19.1.2010 13:09:56)
A nemohla bys napsat číslo ČOI na které voláš? To je nějaká poradní linka, dovoláš se vždycky? Je to praktická věc, znát to číslo.
 Inka 
  • 

Re: Já jenom nechápu, 

(19.1.2010 13:24:26)
www.coi.cz
Mně většinou stačí, když řeknu: radila jsem se na české obchodní inspekci a tam říkali... doplň podle potřeby.
 Limai 


Re: Očičko, 

(19.1.2010 17:55:21)
já volám tohle číslo což je Praha-296 366 207 ale jsou ještě v několika dalších městech,našla by jsi to na stránkách ČOI,ty kontakty.Ono je úplně jedno kam na ČOI voláš,já tam někdy chodím i osobně pořešit různé věci,byla jsem tam například upozornit i na závadnou hračku pro děti.Jsem na ČOI pomalu už jak doma,už bych si tam s nimi mohla potykat~:-D-A pokud jdu reklamaci vyřídit v nějakou dřívější hodinu během dne a jsem nucena na ČOI volat,tak vždycky se dovoláím,jen někdy se stane že je obsazeno,ale když to zkusím za chviličku,tak už se dovolám.Ještě nikdy se mi nestalo že bych se nedovolala vůbec.Tedy stalo,ale to měli už zavírací dobu kdy tam nikdo nebyl a to ale nejsem schopná ti říci přesně,do kolika hodin tam jsou,stalo se mi že třeba v půl páté už jsem se nemohla dovolat.Někdy řeknu obchodníkovi rovnou aby počkal,že si zavolám na ČOI,někdy ho na to neupozorním a rovnou volám.A na mobilu dávám hlasitý poslech.To by jsi viděla ten úžas v některých tvářích,když se z reproduktoru ozve "dobrý den,Česká obchodní inspekce..."~t~~t~~t~
 Jíťa 
  • 

ČOI-kou začít 

(19.1.2010 13:37:03)
Vůbec nejlepší metodu má můj manžel. Po příchodu do obchodu začíná reklamaci slovy: "mám problém a nevím, jestli to řešíte vy nebo ČOI-ka... Popíše problém, řekne jak by si představoval řešení" Obvykle se k němu chovají slušně a rychle věc vyřídí ke spokojenosti. I na ty dárky občas došlo.
A když nechtějí vrátit peníze, tak jim jen slušně vysvětlí, že k danému výrobci ztratil důvěru a zatím si nerozmyslel jinou značku.
 spravnedievča 


Re: ČOI-kou začít 

(19.1.2010 14:27:25)
Dostali jsme k vánocům kameru od tchánovců za sedum tisíc,rozbalili jsme ji hned u nich pač jsme doma zapoměli foták a chteli jsme si nafotit holky u nich na stromečku.nebyla nabitá,tak jsme dali na nabíječku a zkusili ji...ve zkratce se neotevřela záklopka na objektiv,mysleli jsme že je málo nabitá,doma ji donabili a stejne nic.hned v sobotu po svátcích jsme vyrazili pro peníze,resp.pro jinou kameru.takže-nejdřív jako je obvyklé mi řekli že tam není odpovědná osoba,pak se našla ale prohlásili že mají inventuru,pak že mi ta kamera spadla a já jim nedokážu že ne~q~~q~jsem dost asertivní ale řekla sem jim že třeba spadla jim a oni mi taky nedokáži že ne,no dohadvali jsme se přes půl hodiny~l~napětí rostlo pač pan vedoucí byl mladý kluk a celou dobu se dost protivne smál,vysmíval...proste mne iritoval jen pohledem.blbec.trval na reklamaci,a prý pokud technik přijde nato že nám upadla tak zaplatíme i opravu,o výměne,nebo snad vrácení penez nechtel ani slyšet,když jsem v posledním tažení řekla že mám toho akurát dost a že teda budu kontaktovat čoi-tak mi řekl -klíďo,aspon se pobavíme...~a~tak jsem jim kameru věnovala nakonec na reklamaci.nejsem z toho nadšená,opravovat novou kameru,ale vím že na vrácení penez,nebo výmena záleží natom jaký ten prodejce je.pokud se řadí k slušným tak není problém...ale když sem volala na čoi tak mi bylo oznámeno že to mám řešit-občanskoprávní cestou,tohle prý v kompetenci čoi není...tak si někdy říkám že jsou stejne k ničemu..~l~
 spravnedievča 


Re: ČOI-kou začít 

(19.1.2010 14:31:05)
ješte bych dodala že vzhledem k tomu že nebyla nabitá tak ji tchán nevyzkoušel ale záručák si potvrdit bohužel nechal..a kamera je pořád v reklamaci tož uvidíme...
 malostranska 


Re: ČOI-kou začít 

(19.1.2010 22:15:36)
taky dobry!!~R^
 artepka 
  • 

Re: Já jenom nechápu, 

(19.1.2010 14:32:29)
Všechno co jsi napsala souhlasí. Jen je ještě potřeba rozlišovat vady, které mělo zboží ve chvíli kdy bylo kupováno a vady, které vznikly až po té, byť by byl výrobek pěknej šmejd už od začátku..
Podle toho kdy vada vznikla, použiji jinou právní úpravu a autorka měla opravdu právo požadovat odstoupení od smlouvy páč ji prodali zboží s již přítomnou podstatnou vadou znemožňující správné a to jediné možné používání věci :-)
 MishuI 


Vyčerpávající!!! 

(19.1.2010 15:46:04)
Vzdala bych to po deseti minutách.
 kreditka 


Někdy se štěkat musí 

(19.1.2010 16:57:04)
Někdy se člověk domoci práv musí i šňafáním to se nedá nic dělat. Autorka byla ještě hooodně slušná já bych štěkala na celý obchoďák. Když nám dělali na baráku okna tak si např. dodavatel vzpomněl že parapety si musíme usadit sami ačkoliv smlouva hovořila o naprostém opaku - no dalo to 30 minut hádání se šéfem po telefonu, ale nakonec si řekl že hádat se se mnou se mu nevyplatí a dodrželi smlouvu - naštěstí to byl jejich firemní telefon, tak jsem škodná nebyla
 simka02 


Právnické vzdělání... 

(19.1.2010 20:51:24)
Právnické vzdělání se zde nepovedlo. Okamžité vrácení peněz (= odstoupení od kupní smlouvy) není v tomto případě možné. Ale článek krásně ilustruje, že kdo chce, vyhraje. Jde jen o to mít větší výdrž. Paní zjevně prospělo, že si (byť chybně) velmi věřila, že na to má právo.
 Hilly. 


Re: Právnické vzdělání... 

(20.1.2010 9:58:56)
Simko, co je to za blbost, výše se dočteš, že to možné je.
 martina 
  • 

Re: Právnické vzdělání... 

(21.1.2010 19:51:12)
Souhlas. Správný postup je opravdu reklamace - az 30 dni. Narok je pri neopravitelne vade nebo 3x stejne opakujici se. Ale hodne obchodu bez reci vymeni - nam napr. Bambule nebo v makru svatebni dar - presovac. Ani na to nemrkli a dali nam novy. A de fakto jsem ho klidne mohla poskodit i za tech par dni ja, mohla jsem s nim trisknout a neco v nem urvat .... Jde o pristup, ale pravo na to neni. Samo pokud nejde o obchod uzavreny mimo prostory obvykle k prodeji - internet a tak
martina
 Dáša 
  • 

Má jinou zkušenost 

(19.1.2010 22:21:11)
Jen bych se chtěla podělit i o jinou zkušenost - mezi svátkama jsem si objednala od Rakony prací prášky na dobírku domů a v přišlém balíku byl jeden prášek ve svaru prasklý a vysypaný, což mě naštvalo a volala jsem na reklameční linku, kde to nikdo nevzal, což mě naštvalo ještě víc a tak jsem si postěžovala na reklamační mejl. Nejen, že mi ještě ten den přišla omluva, ale dokonce, aniž bych jim musela vracet vadný výrobek, mi druhý den poslali nové stejné balení. A to měli stížnost jen z mejlu a ani to neviděli. Opravdu mě to mile překvapilo neb člověk spíš očekává kličkování...
 Zuuuza 


Re: Má jinou zkušenost 

(20.1.2010 10:13:07)
~R^
 Db, v zahranici 
  • 

Tragedie 

(20.1.2010 0:57:12)
Vubec to nemuzu cist, doslova se mi otevira kudla v kapse. Kdyz jen pomyslim na to, jak to v Cechach v obchodech funguje, chce se mi bud kricet nebo brecet.
Autorku obdivuji! A jen bych chtela nastinit, jak to funguje tady a dodat k tomu, ze moc a moc doufam, ze uz brzy se v ceskych obchodech zacnou po americanech opicit.
Ziji v Kalifornii a pokud si neco, cokoliv koupim, mam minimalne 30 dni (v mnoha obchodech az 3 mesice) moznost zbozi vymenit, nebo vratit. Bez udani jakehokoliv duvodu a u mnoha veci to zbozi muze byt pouzivane. Proste po 3 tydnech zjistim, ze se memu synovi dotycna hracka nelibi, protoze se mu uz ohrala melodie, kterou to vydava, takze milou hracku muzu klidne beze strachu vzit, donest do obchodu (nemusi to ani byt ten samy, jen to musi byt obchod toho sameho retezce. Rozumejte Bata na Andelu, nebo na Zlicine, je to uplne fuk). Hracku donesu, podam, reknu, jestli chci penize zpet na ucet, v hotovosti nebo ve forme kreditu (to dostanu darkovy poukaz do toho obchodu) a jdu.
Pokud nemam uctenku, tak to vubec nikoho nevzrusuje, protoze ve vetsine pripadu se tady plati kartou a potom staci, aby si moji kartu oskenovali a ono jim presne na kase ukaze co jsem tam kupovala a kdy. a je to.
A take castokrat pokud je uz po dane lhute, rekneme toho mesice, tak ani tak se mnou v mnoha obchodech nikdo nevyrazi dvere. Napriklad, kdyz uz je rec o hrackarstvich, tak mistni retezec hrackarstvi a veci pro miminka bez remcani da kredit (darkovy poukaz v hodnote vraceneho zbozi) i presto, ze k tomu nemate uctenku, nebo jste onu vec koupili pred 3 lety (napriklad. a za predpokladu, ze tu vec jeste prodavaji). Pro syna jsme dostali plno darku, kdyz se narodil. Napriklad jsme dostali hraci decku, u ktere nebyl ucet,(tady je vetsinou zvykem k darku davat ucet, aby si obdarovany vec mohl pripadne vymenit). Ale my uz pro nej hraci decku meli. Takze jsem ji vzala do obchodu s miminkovskymi vecmi a to ani nevim, jestli konkretne v tomto obchode byla zakoupena. Vubec nevim, kde a kdy ji ten clovek co nam ji daroval koupil. Ale proste tady mam tu moznost tu hracku vzit, donest ji do obchodu a pani pokladni, aniz by na me musela volat vedouci a podobne, mi za ni dala kredit (penize v podobe toho darkoveho poukazu). jediny rozdil byl, ze si do pocitace napsala cislo meho ridicaku. Protoze tuhle moznost mam jen s jednou veci rocne. No, kdyby bylo potreba znovu, tak tam s dalsi veci muzu poslat manzela nebo kamaradku, ze jo?
Proste pohoda, klidek. A ja do tech obchodu chodim rada a znovu a znovu. Zatimco ve Sparkysu me tedy nikdo neuvidi. Nesnasim obchody co se k zakaznikum neumi chovat. V Cechach mam v tomhle smeru rada jen Batu. Nikdy tam jinde nic hodnotneho (rozumnej nad 1000 Kc nenakupuji), pokud tedy vylozene nemusim. A zaplatpanbuh vetsinou nemusim.
Takze, asi tak...Snad se to tam brzy vzpamatuji a pochopi, ze casy minule uz jsou opravdu davno pryc a zkusi se chovat vic tak, jako se v obchodech chovaji tady.



 Baba Jaga 


Re: Tragedie 

(20.1.2010 5:19:15)
Zdravim z Massachusetts :-) No nekdy to s tim vracenim neni takova vyhra, kamaradka byla v Babies R Us v osmem mesici tehotenstvi kupovat postylku, koupila {v krabici}, dovlekla s tim velikym brichem do druheho patra a tam zjistila, ze postylka je stara, okousana a spinava :-)
Samozrejme ji to vzali zpatky, vymenili za novou postylku a dali ji gift kartu s kreditem jako omluvu, ale prave tak premyslim, kolik veci, ktere si kupuji, asi nejsou nove.

Elektra se ted proti vraceni zacali pojistovat - uctujou si restocking fee, nastvalo me to kdyz jsme v lete kupovali video kameru, canon za 600 dolaru, video bylo hrozne, tak jsem ji vracela a uctovali nam nejakych 80 dolaru restocking fee. Jsem myslela, ze se preskocim... i kdyz na druhou stranu se jim nedivim, spousta lidi si "koupi" kameru nebo fotak jen na dovolenou, pak to vrati a oni to musi prodavat se slevou jako open package.

Nejradsi nakupuju drazsi veci pres Amazon, kdyz je nejaky problem, na jejich naklady to poslu zpet a muzu si vybrat, jestli chci vratit penize nebo zbozi vymenit.
 Baba Jaga 


Re: Tragedie 

(20.1.2010 5:22:09)
Jeste jsem si vzpomnela, jak chtel tata {v Cechach, samozrejme :-) } vratit boty na tenis a oni je poslali do laboratore a vzapeti mu reklamaci odmitli s tim, ze boty jsou urcene na antuku a nasli tam stopu travy, a kdyz s tim chodil po trave, tak mu je reklamovat nemusi {reklamoval je, protoze se jedna rozlepila - boty za 2000 } ~;)
 Hana 
  • 

Re: Tragedie 

(21.1.2010 14:25:02)
a já zase doufám, že to vracení zboží po měsíci do kamenného obchodu k nám z USA nepřijde. Tohle už není normální, ale říká se tomu vyčůranost. Ať už koupím zboží v obchodě nebo přes net, pokud jsem normální, slušný člověk, vyzkouším zboží DOMA a ne, že kameru vezmu na dovolenou, hračku vrátím protože má dítě oposlouchanou melodii, postýlku dítě okousalo ale mě se už nelíbí, s kočárkem jsem venku jezdila v dešti, sněhu....Tohle je už nad moje chápání. V krámě prodávají NOVÉ zboží, já jim tam vrátím jeté zboží. A co oni s ním? Jak ho prodají? Pod cenou? To asi brzo zkrachují! Myslím tím malé obchody, ne řetězce. Ono stačí vracení zboží v ČR po nákupu přes net. Lidi nemají v sobě slušnost, chudáci prodejci. Zákazník mi přijde jako školák/student. Ti oba mají jen samá práva a povinnost nebo slušnost jim (ne všem samozřejmě) chybí. Stejně jako je možné nadávat na prodejce, tak ti zase můžou nadávat na zákazníky
 la estrella 


Re: Tragedie 

(24.1.2010 10:03:30)
V některých obchodech to tu funguje, je dlouhá lhůta pro vrácení a pokud uvedeš výrobek do původního stavu, vůbec to neřeší. já takto vracela bundu, koupila jsem, nosila půl dne a pořád se vní necítila, nakonec jsem jí vrátila, Beze slova ji vzali, nic s ní nebylo, já koupila jinou.
Ono jde o to, žýe český člověk je vyčůraný, a strašně by toho zneužíval. Ale na druhous tranu, takhle nás svým způsobem mnohdy zneužívají právě obchodníci, tím, jak se staví k zákazníkům a reklamacím.
¨
Já se tedy taky většinou rvu za svý práva, neváhám si udělat posudky, pokud vím, že mám pravdu a nebojíms e řešit soudní cestou. Nesnáším to, jak dělají, že neznají zákon a snaží se do posledí chvíle zvítězit.

V tomto směru musím říci také poslendí zkušenost, s reklamacemi v Pompu, kdy byli ochotní a vstícní, že jsem se z toho vzpamatovávala ještě asi hodinu potom. Jak jde člověk reklamovat už řádně připravený na cokoli, tak tohle byla příjemná zkušensot, s nikým se nehádat, neobhajovat a tak.
 Vilma 
  • 

Zkušenost Pompo Jihlava 

(20.1.2010 12:25:13)
Pompo Jihlava - tam taky na zákazníka koukají jako na hadr :) Jednou jsme tam vjeli s košíkem z Intersparu (zákaz tam nebyl, dnes už je), protože malý ještě nechodil a to co se strhlo bych nepřála nikomu. Přiběhla paní prodavačka a začala ječet jako blázen, že jim to tam jedeme košíkem zničit a když jsem se omluvila, řvala dál, nakonec se jich seběhlo 5 a ječely všechny. A to jsem tam byla s manželem a otcem a všichni jsme nevěřícně koukali, protože jsme stihli vjet jen těsně za dveře...v celé prodejně jinak nebyl ani jeden zákazník. V Brně nám v podobné situaci řekli, ať klidně jedem dovnitř, že přece nebudem dítě celou dobu nosit. No a minulý týden jsem tam kupovala hračku pro malého a když jsem zaplatila, tak jsem řekla prodavačce, že mě mezitím napadlo vzít ještě jednu pro dítě kamarádky. Sykla jen, že jsem si to měla rozmyslet předem. Že to nebude účtovat nadvakrát. Mezitím přišla druhá a požadovanou hračku mi donesla, tak to zaúčtovala taky a příště si prý mám dát pozor !!! Tam bych reklamovat nešla :( tam by mě asi sežraly :(
 Jana038 


Vrácení zboží 

(24.1.2010 15:34:40)
Chtěla bych se zeptat, zda někdo nevíte, jak je to s vrácením zboží. Různé velké obchodní domy nedělají problémy s tím, když donesete do určité lhůty nerozbalené a nepoužité zboží vrátit. Bez řečí vám vrátí peníze a zboží si vezmou zpátky.

Před Vánoci jsem sháněla pro nejmladší dcerku postavičku Telettubieska Po. Chtěla jsem takovou, co by nám "zapadla do party" těch ostatních 3, které jsme měli doma. Nicméně jsem žádnou podobnou dlouho nemohla sehnat, tak jsem koupila plyšovou sedící Po v Pompu v OC Šestka v Praze.

Doma jsem ji schovala do skříně - byla plánovaná až pod stromeček. A zákon schválnosti zafungoval, předchozí zájemce o koupi už používané Po si svůj zájem rozmyslel a tak se mi dostalo šance koupit přesně takovou, jakou jsem chtěla původně.

Naivně jsem se vydala s onou první Po zpátky do Pompa, že ji vrátím. Nemile mě překvapilo sdělení, že mi peníze nevrátí, maximálně si můžu v hodnotě stejné nebo vyšší (s doplatkem) vybrat jiné zboží.

Ve výsledku jsem odcházela s onou Po zpátky domů, protože nic jiného jsem si nevybrala.

A z toho vyplývá otázka: má zákazník nárok na vrácení netknutého zboží nebo je to jen na vstřícnosti prodejce?
 Nítěnka 


vrácení peněz 

(20.1.2010 12:53:38)
My máme i s kamarádkou pozitivně-negativní zkušenost z jednoho dětského obchodu (s několika pobočkami). Prodavačky hrůza, ale když se nedáte, dají vám číslo na majitele a stím je bezproblémová domluva. Alespoň tedy co se týče výměny za cokoliv jiného v dané ceně. Nám se po 2km jízdy po chodníku ulomilo kolo u nového kočáru, řekli jsme, že to nechceme opravovat (manžel na to kouknul a stalo by se to znovu, jedna namáhaná část tam byla z takového umělohmotného bazmeku). Pak tam byly ještě asi dvě další drobnosti (kvůli kterým by to člověk asi nereklamoval, u když pérko z rukojeti by nemělo vylétnout ven při každém zapnutí... Vybrali jsme si jiný (už hlavně s ohledem na kola) a máme ho do teď. Kamarádka vracela nepoužitý sterilizátor a říkala totéž. Pokud by chtěl vrátit člověk peníze, asi by se kroutili víc. Ale stejně tedy ty prodavačky jsou na pěst a člověk potřebuje s sebou asertivního parneta.
Takže díky autorce i vám všem, které/kteří se nedáte. Snad si konečně začne víc obchodníků zákazníka vážit (už jsem několikrát odešla z obchodu, kde se tvářili jak moc je obtěžuju, když si u nich chci něco koupit - raději jsem šla jinam).
 zuzka n 
  • 

Řev pomáhá 

(20.1.2010 14:14:15)
... a to spolehlivě. Nezapomenu na firmu Baťa. První reklamace mi neprošla, protože jsem byla blbá. U kožených sandálů mi po měsíci praskla stélka. Po měsíční expertýze jsem se dozvěděla, že mám moc agresivní pot (jak na to přišli netuším, obuv jsem před reklamací pečlivě očistila) a že jsem obuv neměla nosit na holou nohu. SANDÁLE! Ty boty stály 1.200,-, v té době pro mě balík, byla jsem studentka. Ale držela jsem hubu, neuměla jsem se ozvat. A tak jsem boty po expertýze vzala, odnesla je k ševci, kterej mi řekl, že ty boty jsou konstrukčně špatně řešený a že to prostě prasknout muselo. Že mi tam dá novou stélku, ale ať počítám že to praskne zas. Prasklo.

Další boty jsem si u nich koupila po deseti letech. Zimní obuv, kozačky, 2.500,-. Hned první den jsem si je vzala. Lehce poprchávalo, v botech jsem ušla 300 m od auta do bytu, a bylo v nich mokro, měla jsem mokrý ponožky. Druhý den jsem obuv odnesla zpět do obchodu. Prodavačka mi vykládala pohádky typu: Ale tady na té botě je ozdobný šev a tím může pronikat vlhko a je to naprosto normální atd. Začala jsem na ní řvát na celej krám, kterej byl plnej lidí, že od ZIMNÍ OBUVI očekávám, že do ní nepoteče, a že jestli si myslí, že "vnikání vlhka" je normální, musí to jako prodejce uvést na všechny boty, kterých se to podle ní týká. Pak jsem teatrálně obešla pár zákaznic které si vybíraly boty a ptala jsem se prodavačky, zda ty boty také spadají do kategorie "vnikání vlhka možné". Do pěti minut jsem měla peníze zpátky.

Je smutné, že pro to, aby člověk dosáhl svého nestačí obyčejná slušnost a člověk musí předstírat hysterický záchvat (řvala jsem na ní naprosto záměrně, nebyla jsem až tak vytočená, bylo to na efekt).
 Lassie66 


Re: Řev pomáhá 

(20.1.2010 14:20:35)
~t~
 Pavliina 
  • 

Proc jste to nechtela vymenit??? 

(24.1.2010 15:49:02)
My jsme koupili pefektni auticko na ovladani za 350,- Kc.

Pripada mi, ze u hracek nelze predpokladat, ze vydrzi 2 roky. Bud se opotrebuji drive nebo je deti prestanou samy pouzivat. Skoro u vsech hracek predpokladam, ze se mohou rozbit, stejne jako u sklenicky nebo kvetinace. To jen odbocuji ohledne reklamaci hracek a jejich UCELU vseobecne.

Ja nevim, clanek mi nepripada jako hrdinstvi. Asi by se to auticko melo dat reklamovat a ne hned vracet penize, viz pravni rozbory nize. Pokud uz clovek zakoupi auticko, lze predpokladat, ze ho chtel. To, ze nefungovalo, je vec mozne napravy. Co potom nabizene moznosti odstoupeni od smlouvy u nechtenych nebo mnohocetnych vanocnich darku? To chapu.
Clanek plne respektuji, chvalim, ze jdete za svym, za prvem spotrebitele, chapu rozhorceni nad tim, jak to prodavacky nezvladly, chapu i pravni aspekty, ale nechapu, proc pani nechtela prostou vymenu darku za funkcni, coz je asi 1. logicky krok.
 zojanda 


Re: Proc jste to nechtela vymenit??? 

(25.1.2010 17:07:02)
No ja nevím, ale v tomhle případě to 1. logický krok asi není. Důvodem je to, že k poškození autíčka nedošlo jeho používáním po koupi, ale jedná se defacto o vadný výrobek jako takový (resp. vadný před koupí), a to by měl být dostačující důvod k možnosti odstoupit od smlouvy.

Vidím v tom rozdíl, pokud by autíčko fungovalo a cca za týden by přestalo, pak bych logicky chápala, že ho posílám na reklamací resp. že mi ho pravděpodobně opraví.

Upřímně nechápu možnost odstoupit od smlouvy u nechtěných nebo mnohočetných dárků, v praxi to funguje spíš tak, že vám ho vymění, ale nevrátí peníze. Jinak by to nedávalo žádnou logiku a v zákonech to ani není zakotveno. Jako vstřícné gesto k zákazníkům a dobrá reklama to funguje, to určitě.
Ovšem nekoresponduje to s tím, že u vadného výrobku by tato možnost „vrácení“ resp. odstoupení od smlouvy, nebyla možná. Možná je, jenom v běžném životě si to musíte vyřvat a vlastně i dokázat, že ještě před koupí byl výrobek poškozen, nefunkční či jinak vadný.




 Rozállie 


Reklamace bot 

(30.1.2010 12:38:36)
Jo, jo, s reklamacema je to ...

Před rokem jsme darem od rodičů dostali 2 pokázky do Deichmana.
Normálně tam nenakupujeme, celkem mě nezaujali, ale rodiče nám zjevně chtěli udělat radost, tak jsme vyrazili nakoupit botky holčičkám.
Nic zlého netuše jsme za jednu poukázku vybrali botky v akci - Kup 3 páry a třetí máš zdarma.
Po několika použitích jsme šli reklamovat dvoje boty z těchto tří.

Tušíte správně, třetí pár měl skutečně při reklamaci hodnotu 0,- .
Strávili jsme tam cca 2 hodiny, než nám dovolili alespoň vybrat si jiné boty v hodnotě těch původních reklamovaných, ovšem za jedné podmínky - museli jsme si vybrat boty, na kterých byla cedulka "akce" , těch tam bylo ovšem v celé prodejně dohromady asi 10 párů (samozřejmě šlo o boty zjevně neprodejné, v nepoužitelných velikostech atp.).

Druhá poukázka nám už rok leží doma a nemáme odvahu ji "utratit" ...


 Jitka a Matyášek 


Re: Reklamace bot 

(30.1.2010 15:04:31)
Já mám naopak v D. dobré zkušenosti a v podstatě nakupujeme už jen tam. A nikdo mi žádnou poukázku nedá~d~ Nechcete se té své zbavit?~t~ Kdyžtak mi písněte mail, třeba se domluvíme ~:-D

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.