25.1.2010 17:07:02 zojanda
Re: Proc jste to nechtela vymenit???
No ja nevím, ale v tomhle případě to 1. logický krok asi není. Důvodem je to, že k poškození autíčka nedošlo jeho používáním po koupi, ale jedná se defacto o vadný výrobek jako takový (resp. vadný před koupí), a to by měl být dostačující důvod k možnosti odstoupit od smlouvy.
Vidím v tom rozdíl, pokud by autíčko fungovalo a cca za týden by přestalo, pak bych logicky chápala, že ho posílám na reklamací resp. že mi ho pravděpodobně opraví.
Upřímně nechápu možnost odstoupit od smlouvy u nechtěných nebo mnohočetných dárků, v praxi to funguje spíš tak, že vám ho vymění, ale nevrátí peníze. Jinak by to nedávalo žádnou logiku a v zákonech to ani není zakotveno. Jako vstřícné gesto k zákazníkům a dobrá reklama to funguje, to určitě.
Ovšem nekoresponduje to s tím, že u vadného výrobku by tato možnost „vrácení“ resp. odstoupení od smlouvy, nebyla možná. Možná je, jenom v běžném životě si to musíte vyřvat a vlastně i dokázat, že ještě před koupí byl výrobek poškozen, nefunkční či jinak vadný.
Odpovědět