19.1.2010 12:13:03 Limai
Re: Re:Adelaide
Pokud věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou, má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit
....výměnou věci NEBO její opravou....NENÍ-LI TAKOVÝ POSTUP MOŽNÝ,může kupující od smlouvy odstoupit.
Adelaide,musím v tomto případě souhlasit s Belatrix,z tohoto znění zcela jasně vyplývá že obchodník může a musí vzít zboží k reklamaci,jestliže předpokládá že vada se dá odstranit,což samozřejmě u autíčka které reklamovala autorka lze.U Barbíny s dírama v kolenou je to vada neodstranitelná,takže tam se zákazník může rozhodnout,zda chce zboží vyměnit za nový kus stejného druhu nebo odstoupit od smlouvy a vrátit peníze.Tudíž v případě Petry B.prodavačka neměla povinnost jí žádné peníze vrátit,ale přijmout zboží k reklamaci.Zde totiž byla možnost uvést zboží do stavu který by odpovídal kupní smlouvě.
Odpovědět