Věra | •
|
(11.10.2006 22:08:43) Já vím, vždycky to nejde a srážka s blbcem je hrozná... Asi mi to nebudete věřit, ale já jsem byla ve většině případů při reklamaci úspěšná. A to se přiznám, že jsem někdy zkontrolovala boty krátce před uplynutím té kdysi jen půlroční záruční doby a když jsem našla problém, šla jsem to vrátit - ve většině případů úspěšně a bylo na nové botky... Velkým učitelem mi byla moje maminka, té patří můj velký dík....Za totality jsme dokonce dvakrát úspěšně vyreklamovaly moje (tehdy dětské) lyže - odchlípla se skluznice nebo odpadly kousky hrany. Pamatuju si na jediný nepovedený případ - to se se mnou prodavačka odmítla bavit s tím, že reklamace smí brát jen vedoucí. Prostě mě ignorovala a nebyla s ní řeč, to by snad muselo dojít na fyzické násilí. Musela jsem tam jít druhý den znovu, to už tam byla vedoucí a vzala to - s kecama, ale vzala. Téměř vždy jsem musela na vyřízení reklamace čekat, ale poslední den, kdy to muselo být podle zákona vyřízeno, jsem stála u pokladny a chtěla buď peníze nebo opravené zboží (chi chi a že to mockrát nestihli poslat zpátky ...) - prodavačky se mohly vzteknout, ale prostě když neměli moje zboží, lhůta vypršela a peníze dát musely. Doporučuji - nastudujte si zákon na ochranu spotřebitele. Mockrát už se stalo, že jsme na sebe s prodavačkou ječely (tedy já se snažila neječet, protože mám vyzkoušené, že čím já jsem klidnější, tím vzteklejší je protivník a přestává se kontrolovat, ale i já jsem "jen" člověk a ženská k tomu :)) Když jsem jako kolovrátek opakovala, na co mám právo a co oni jsou povinni udělat... nakonec to zabralo. Dnes už např. vím, že v obchodě vždy musí být někdo, kdo přijme reklamaci, není možné říct "přijďtě zítra", teď tu nikdo není. Kdysi jsem pomáhala známé při reklamaci videa - bylo koupené v Čechách, ale nebylo přizpůsobené na "český zvuk", ač tak bylo tak bylo označené - vyslechli jsme si všechno - od toho, že reklamace bere jen vedoucí a ten tu není, že stačí šikovný kutil a ten "integráč" nám tam někdo přidělá, že tohle není vada, že si musíme vzít něco jiného... Prostě to byla neodstranitelná vada a basta - a v té chvíli mám JÁ právo NA VÝBĚR - buď peníze nebo něco jiného. Pan vedoucí to chápal po svém a chtěl volit za mě, chvíli jsme si citovali odstavce v mnou doneseném výtisku zákona o ochraně spotřebitele, pak s těmi papíry mlátil o stůl a nakonec peníze vrátil. Užitečné je např. i to, že když se stejná vada objeví potřetí, považuje se za vadu neodstranitelnou a postupuje se podle ... viz výše. Kupuji časopis D-test - rádce spotřebitele. Kromě řady užitečných informací z testování všech možných výrobků, se tam dozvíte, na co si dát pozor při nákupu toho či onoho a jak se bránit nepoctivým obchodníkům. Braňte se, když budeme jak tupé ovce, budou nám prodavači za chvíli s... na hlavu. A to si přece nenecháme líbit. K těm dětským botičkám - je mi líto, jak to paní uzavřela - kvůli těm dětem... Mám štěstí, že u nás je obchod "speciálka s dětskou obuví", kde oběma našim dětem kupuji kvalitní české boty a jsme moc spokojeni. Měli jsme tam jednu reklamaci, kdy se v botaskách cca po měsíci udělaly na bocích dírky - prodavačka to ochotně přijala, odeslala na posouzení a po 14 dnech nám sama zavolala, ať si přijdeme pro peníze. Naopak u Bati jsem měla spor s prodavačkou, když jsem chtěla kožené botičky a ona mi tvrdila, že z kůže se boty pro malé děti nevyrábí, protože by to bylo drahé - tak jsme jí ukázala botky, které měl syn (tehdy dvouletý) na noze - tvrdila mi, že to je přece koženka - nelenila jsem, syna jsem zula a botičku strčila paní přímo pod nos - otráveně uznala, že tedy jo, tahle kožená je... U Bati jsme pro děti ještě nikdy nic nekoupili a podle toho, co jsem tam nedávno viděla, to nehrozí ani do budoucna. Vlastně jednou jo - zimní boty - dovezli jsme je domů, já strčila do jedné botičky ruku a zjistila jsem, že tam je ve špičce vystouplý šev, pěkně tvrdý a že by to syna tlačilo - jenže malé děti prý nemají v nožičkách takový cit a nic neřeknou (na to se má dávat pozor, aby nechodily v malých botičkách a nedeformovaly si nohy). Jeli jsme zpátky k Baťovi a chtěli jsme výměnu za jiný pár, bez téhle vady - v naší velikosti už ale jiný nebyl, tak nám hned vrátili penize (naštěstí bez problémů).
|
Věra | •
|
(11.10.2006 22:17:15) A ještě něco - pokud bude reklamace uynána, musí Vám uhradit veškeré náklady spojené s reklamací, ať už jde o poplatek za telefonní hovor či poštovné, ev. vyhotovení odborného posudku. Mamka jednou reklamovala boty koupené ve vzdáleném městě, po telefonické domluvě to tam poslala jako balíček poštou a nakonec jí proplatili i to zmiňované poštovné. A na reklamačním protokolu musí být vyznačeno datum přijetí - pokud se problém vyřeší opravou a Vy pak zboží převezmete zpět, prodlužuje se záruční doba o dobu, kdy běžela reklamace.
|
Ajka, syn 4roky, 26tt | •
|
(12.10.2006 8:57:48) Ahojky holky.. nedá mi to se nepřidat.. jsme sice ze Žďáru, ale protože tu bývá malý výběr kupujeme boty v brně vždy na výletě. Loni jsme koupili chlapovi v brně v Olympii u Deichmana zimní boty. Celou zimu v nich odchodil a na konci zimi mu popraskaly z venku, byla to umělá kůže, impregnování jsme dodržovali.. i péči, nesušili na topení.. prostě dle návodu.. schodou okolností měl cca měsíc staré sportovní boty od Havrisu (Hevrisu -nevím přesně jak se píše) z Vaňkovky v brně.. kde se mu propadla pata.. má s tím dost problém, je dost vysoký a těžký, takže u spousty botasek k propadení dojde.. nicméně u značkové sportovní obuvi.. a za jeden měsíc.. přitom v ní ani nesportoval, jen běhal, mi to přišlo dost drsný.. a tak jsme si udělali výlet do brna, a oboje boty z reklamovali. V havrisu boty okamžitě přijali a že si máme tak za 14 dní zavolat... že to bude výměnou... u deichmana vzali boty k posouzení... po měsíci jsme si udělali do brna výlet znovu.. a musím říct, že u deichmana i přesto, že při převzetí reklamace nechtěli nic jasně říct vrátili bez okolků peníze.. v havrisu peníze nevrátili, dali nám jen doklad a my museli vybrat boty náhradní u nich.. ale i tak jsme byli spokojeni.
Včera jsme byli zase v brně a já koupila synovi zimní botky Deitex, tak jsem zvědavá, jaké budou, ale rovnou jsem je koupila u Deichmana.. je pravda, že jsem dětské boty ještě nereklamovali, kupujeme Essi a problémy nebyly.. ale myslím, že 30denní reklamační lhůta u dětí je opravdu hrůza, hlavně když to jsou botky sezonní...
Teď půjdu tady u nás reklamovat svoje zimní boty od loňska.. také umělá kůže na konci zimi mi začly praskat zvenku i při impregnaci... tak jsem zvědavá.. ale kolegyně si to chválila.. že tady reklamace jsou v pohodě.. no tak uvidím... držte mi palce
|
Alice, syn 4 roky, 26.ttpupík | •
|
(12.10.2006 8:59:16) ne běhal.. jen chodil.. a to spíš jen přešel do auta, dojel do práce a z auta přešel do práce.. takže opravdu minimálně..
|
Eva | •
|
(12.10.2006 10:56:25) Dobrý den, já jsem byla nedávno u Bati reklamovat boty, které prasky v podrážce, a byla jsem úspěšná. Vrátili mi peníze. Před tím jsem se informovala na tel. lince na http://www.spotrebitele.info/index.shtml jak se mohu bránit. Tam Vám poradí, na co máte či nemáte nárok. Pokud se něco s nějakým výrobkem stane do půl roku od koupě, tak se, podle zákona, jedná o vadu výrobní a vy se můžete sami rozhodnout, zda chcete vrátit peníze. Pak už je to složitější, zda jde o vadu odstranitelnou či nikoli...... Ale je to na dlouhé psaní, lepší je si s konkrétním případem zavolat na jejich linku. Vždy mi dobře poradili. Jen prodavačka občas háže obličeje, když se bráníte podle zákona, který jí ocitujete... Ale nemá jinou možnost, než Vám vyhovět. Tak reklamacím zdar.
|
Martina | •
|
(12.10.2006 14:53:22) Já mám taky příšernou zkušenost s reklamací u Bati. Reklamovala jsem synovy (tehdy 5let) boty za 1000 Kč, která měl asi 10x na sobě, když se rozešil jazyk a molitan lezl na všechny strany. Reklamaci zamítli, a to i když jsem je nechala poslat na posouzení do Zlína. Prý je to způsobeno používáním... Divný je, že jiné boty taky používáme, ale jazyk drží, že.... Nenabídli ani opravu. Boty vypadaly jako nové, takže jsem toho využila, obula do nich syna a napochodovala s ním do krámu. Vyzkoušela jsem mu tam několik párů různých bot včetně totožných s reklamovanými a vadnou botu vyměnila za novou (elektronický čip byl naštěstí na té druhé). Pak jsem boty uklidila a vypochodovala i s přezutým klukem.... Možná je to sprostý, ale pro mně to bylo jediné řešení, abych si nepřipadala jako blbec. U Bati od té doby nenakupuji a nebudu na tom nic měnit. Ještě ke kvalitě obuvi od Bati - musí se hledat a ve vyšších cenových relacích jsou obvykle boty splňující požadavky na dětskou obuv (ale co vydrží je věcí náhody). Ale boty okolo 500 jsou podle mě srovnatelné s těmi od stánku - umělohmotné, s neohebnou podrážkou a nekvalitní. Ještě podotýkám, že jsem u Bati nakupovala dětské boty celkem dlouho, od té doby co mi syn vyrostl z DPK a byla jsem spokojená. Ale po téhle zkušenosti s reklamací už u nich nic nekoupím.
|
|
|
|
Zuzana, matka 8lete dcery | •
|
(6.10.2007 9:10:12) To je to s tim pravopisem opravdu tak spatny....?
|
|
|
|
|