Humanic:-(
Čistě pro pobavení přeposílám kopii svého dopisu ČOIce ohledně reklamace v Humaniku. Ani se neozvali:-(...
Vážení přátelé,
dovolte, abych se s Vámi podělila o své nevšední zážitky při reklamaci bot zakoupených v Humaniku na Chodově.
Boty jsem zakoupila 30.10.2002, ale protože jsem si je dala pod stromeček, začala jsem je nosit až začátkem ledna. Po cca 6 týdnech se v látce na vnitřních patách objevily díry, zespoda mne začaly tlačit jakési boule (podle prodavačky "prošlápnutá stélka") a rozpáralo se šití nad patou.
Při pokusu o reklamaci mi prodavačka řekla, že díry na patách jsou způsobené mechanickým opotřebením a záruka se na ně nevztahuje. Boule mi uznala jako reklamaci a slíbila opravu a šití nad patou také opravili.
Po opravě se bohužel po několika minutách nošení boule objevily znovu a opět mi byla reklamace uznána. Po druhé opravě se boule samozřejmě objevily znovu, a tak jsem boty nesla do prodejny s tím, že chci, vzhledem ke třetímu opakování stejné vady, odstoupit od smlouvy a žádám vrácení peněz. (Myslím, že až potud to není záležitost pro Vás, uvádím celý průběh spíš kvůli kontextu.) V tu chvíli mi prodavačka řekla, že se na boty musí podívat manažerka a že na vyjádření má 30 dní. Pokud však budu mít cestu kolem, mám se zastavit po 14 dnech a zeptat se, zda už je reklamace vyřízena. (Cituji "Když půjdete kolem za 14 dní, tak se stavíte".) Když jsem se ptala, na základě čeho by to tentokrát mělo trvat tak dlouho a proč musí boty vidět manažerka, když v předchozích případech stačily pracovnice prodejny, prodavačka řekla, že "tak se to tady dělá". Poukázala jsem na to, že v Občanském zákoníku jsem nic podobného neviděla, a prodavačka řekla, že je to ve vnitřním reklamačním řádu Humaniku. Chtěla jsem jej tedy vidět a po určité době mi jej prodavačka ukázala. Zmíněná pasáž tam nebyla. Na mou poznámku, že tam nic podobného nevidím, reagovala prodavačka slovy "no já to tam dopisovat nepůjdu".
Po cca 14 dnech jsem se přišla zeptat, zda je v mé záležitosti něco nového, a k mému překvapení jsem se tentokrát dověděla, že boule jsem si způsobila sama. Na dotaz, jak jsem to mohla udělat, prodavačka postupně předložila několik možností: 1. boty jsem nadměrně nosila (bohužel mi nevysvětlila, co je nadměrně), 2. boty jsem si špatně vybrala, 3. nějak divně chodím. V každém případě mi odmítla reklamaci uznat a dokonce mi o těch 14 dní, které projednávání a oprava zabraly, ani neprodloužila záruční dobu. (Předem mě na nic podobného neupozornila, čili kdybych se řídila jejím původním pokynem a přišla až po 30 dnech, přišla bych o celý měsíc záruční doby.)
Chápu, že mi asi nepomůžete s technickou stránkou věci (tj. zda jsem si boule a díry opravdu způsobila sama), ale domnívám se, že je nepřípustné, aby reklamační řízení probíhalo podle pravidel, která se dovídám "za pochodu" a která nelze nikde dohledat.
Pokud ohledně této stížnosti dojdete k nějakému závěru, budu Vám vděčná, budete-li mne informovat.
Odpovědět