15.10.2006 13:00:01 Martina, Davídek 8m
Boty
nakupuji boty zásadně jen u Bati nebo Deichmann, nikdy jsem neměla problém s reklamací, naopak, vždycky mi ji vyřídili rychle a bez problémů. Opravili nebo vrátili peníze.
Ano, stalo se mi, že na mě prodavačka u Bati (nějaká "stará sturktura") chrlila, že jakto, že jdu s reklamací až teď, atd. strašně rychle drmolila (ale to já umím taky), jako by se mě snažila odradit od reklamace. Nakonec mě dorazila tím, že mají záruku 1-6 měsíců povinnou a pak 7-24 jakousi nějakou, co jsem nepochopila. Tak jsem ji zarazila, že co to plantá, protože záruka je 24 měsíců - 2 roky. A kde přišla na takové zvláštní dělení. Ona že to je napsané v záručním listě, a jak to, že jsem si ho nepřečetla. Chtěla jsem, ať mi ho teda ukáže (byl v rámci paragonu, který už jsem jí dala), to ona, že jsem si to měla číst doma, blablabla....
To už jsem se neudržela, houkla na ni, ať mi okamžitě dá ten záručák, lekla se a dala mi ho, pročetla jsem si ho a samozřejmě, jediná poznámka byla "Záruka na zboží je 24 měsíců". Tak jsem se ptala, ať mi ukáže to jejich dělení, ona začala koktat, že takhle je prý školí, tak jsem jí řekla, ať mě nedojímá, protože já zákon o reklamacích znám. Vypsala mi reklamaci a strašně povídala, že mi to určitě uznají, že je to jasné, prostě najednou úplně otočila. A za 3 dny mi volala, ať si příjdu pro peníze, že je to vyřešené. Jo, nalomil se mi podpatek, prasklo takové to perko.
Člověk se nesmí nechat, musí znát svá práva, prodavačka vám MUSÍ vzít reklamaci, nenechat se odradit, že reklamace přijímá jenom vedoucí a ta tam není. Blbost. Reklamační lhůta je ze zákona 30 dní, pak to musí být vyřízené, pokud nejste spokojeni s vyjádřením, můžete se rovnou odvolat a reklamaci nepřijmout. Pokud věc opraví a znovu se zkazí, může se to celé opakovat max. 3x, potom máte právo odstoupit od kupní smlouvy - čili vrácení peněz.
Nedejte se odradit, nabíděnte i možnost soudního sporu, ale s tím, že se zeptáte, zda-li někdy slyšeli o právní ochraně D.A.S. - což je jakési pojištění, kde oni za vás půjdou do právního sporu, i když se jedná o boty za tisícovku. A prodavači to ví, a funguje to, je to takové kouzelné slovíčko, které řeší neřešitelné reklamace.
Odpovědět