28.1.2008 15:44:38 MSteflova
Re: to není sebeobětování
Kimmy,
mé odpovědi:
1."jake jsou nasledky, kterymi by trpely deti vystavene puldennimu pobytu v jeslich (pomer 1 ku 4 nebo 5 na pecovatelku)"
Nevím. Nikdy jsem se o to nezajímala a informace nevyhledávala. To, co tvrdím je, že následky mohou mít děti hůře přizpůsobivé, úzkostné, nevyzrálé či jinak handicapované děti. Další věcí je riziko, které podstupujeme, pokud dáváme dítě člověku, kterého dostatečně neznáme. Reference či doporučení známé nedává záruku, že naše děti budou v dobrých rukách.
Jestli chceš přeci jen nějaký příklad následků nespokojeného dítěte v jeslích, odkazuji na Rachel a jiné přispěvatelky, které byly v jeslích nešťastné a dodnes tento zážitek popisují jako něco, co je do života negativně ovlivnilo. Uznávám, pravděpodobně tam netrávily pár hodin denně, nicméně pokud je někdo někde vyloženě nešťastný, domnívám se, že na času tam stráveném nesejde.
2.jake jsou Tvoje definice a charakteristiky spolecnosti, ktera jiz vicemene celou generaci sve deti citove deprimuje - zde se opravuji, melo by tu byt deprivuje - nicmene podstata zustava - kde se to v zapadnich spolecnostech projevuje
Nechala bych za sebe odpovědět zde již zmíněného Fromma a doporučuji si přečíst knihu Mít, nebo být? Zde anotace ke knize -
Kniha, která by neměla ujít žádnému čtenáři, který chce přemýšlet o světě. Cítíme, že se světem není něco v pořádku, i když bychom těžko definovali, v čem to vlastně vězí. Věda odpovídá na řadu otázek, ale je všemocná? Erich Fromm - psycholog, sociolog a filozof světového jména - vidí podobně jako vědci varující před bezuzdným vyčerpáváním přírodních zdrojů úskalí budoucího vývoje. V této knize předkládá analýzu naší orientace na vlastnění majetku - ono „mít“, na touhu po moci, kdy nás druhý člověk zajímá jen potud, pokud od něho můžeme získat jmění, slávu nebo rozkoš. Za tuto lačnost však draze platíme - úzkostí a stresy, morální a psychickou degradací, citovou deprivací, beznadějí. O Erichu Frommovi se psalo, že je apoštolem lidskosti a soucitu, a autor nás o tom přesvědčí v této své nejslavnější knize, která srozumitelně osvětlí mnohé problémy lidské psychiky.
Pokud máš pocit, že to nesouvisí s tématem, pak si knihu přečti - a uvidíš, že ano.
3.- jak se projevuje soucasny system na ceskych detech - kde a jak jsou ceske deti zvyhodneny tim dlouhym pobytem s matkou, ktery je v CR myslim jiz dele nez 10 nebo dokonce 15 let
Myslím, že v ČR žádný systém, podle kterého by se dala všeobecně usuzovat, není. Já vyrostla v prostředí, kde byla matka s dětmi celkem dlouhou dobu doma, někdo trávil hodně času u babiček, jiný v družině....Zeptej se mě konkrétněji, nevím, který z těchto případů máš na mysli.
4. jake konkretni vyhody ma stat z teto investice
Nevím, o žádných výhodách jsem nepsala. Ale co se týče té ekonomicky mířené otázky - jsem pro, aby systém v ČR přinášel státu nějaké výhody, či aby stát přímo neprodělával. Ovšem až v situaci, kdy se zprůhlední systém natolik, že bude vidět, kam ty peníze jdou. Zatím, jak jistě víš, jsme na tom celkem bledě co se korupce a daňových úniků týče(a jiného nešvaru). A já odmítám, aby byly mateřské dávky to první, na co se sáhne při řešení financí u nás.
Odpovědět