6.12.2002 14:39:09 Mirka, 1 dítě
Re: Na známkách mi nezáleží, ale....
Šárko,
v něčem s paní učitelkou souhlasím, v něčem ne.
V čem vím z vlastní zkušenosti, že má pravdu, je postup při počítání příkladů. Dítě má psát obecný vzorec ne proto, že by příklad nespočetlo z hlavy, ale proto, aby si zafixovalo správnou metodu řešení a mohlo ji pak aplikovat samo na úlohy složitější...když si tvůj syn nezvykne pracovat pořádně, bude mít později potíže. Zkus si představit, že bys to aplikovala na vstupování do vody: "hloupější" děti vychladnou, omyjí se, opláchnou, osmělí a pak teprve plavou. Tvůj "ostřílený" borec ovšem nepotřebuje žádnou zdržovačku - ten vlítne do vody hned...jednou, desetkrát...a po jedenácté může dostat křeč a budete rádi, když ho někdo z těch "hloupějších" vyloví...bohužel tady je to jasné, v matice to budete vidět až tak za dva roky - až mu to z hlavy nepůjde a postup si nebude umět zapsat prostě proto, že když se to učili (a měl na to čas), tak na to kašlal...
Horší je to s písemkami - nech si ukázat, KDE a CO si opravoval "sám" a trvej na tom, že paní učitelka MUSÍ prokázat, že chlapec podváděl (musela by ho vidět a mít na to svědky) a že nelze v žádném případě za kázeňský prohřešek snižovat známku. Šlo-li o podvod, je povinna to zapsat do třídní knihy a prokázat, jak podvod vznikl. Současně trvej na tom, že ti PŘED SVĚDKY (nejlépe v ředitelně nebo před výchovnou poradkyní) ukáže VŠECHNY písemné práce, které chlapec psal. Śkola je povinna z jednání tohoto typu pořídit zápis - najdeš-li v písemce jedinou špatně opravenou chybu, trvej na označení v zápise. K jednání si můžeš přizvat kteroukoliv dospělou svéprávnou osobu - nejlépe tzv. "právnický typ" - chlapa v obleku...nemusí nic říkat, jenom dělat křoví. Pokud písemky "nebudou", je to skutečně porušení předpisů. Na zápise trvej, jinak bys při pozdějších debatách neměla nic v ruce, a nedej se ukecat, že se to nedělá.
Než tam ale půjdeš, prohlédni si písemky pečlivě - pokud jsou "chyby" opravené skutečně na místech, kde je zjevně škrtané nebo přepisované, postupuj opatrně - sama píšeš, že poprvní to úspěch mělo a naši andílkové se učí rychle...pokud to tak není, požádej o pomoc nikoliv paní učitelku, ale rovnou výchovnou poradkyni. Trvej na tom, že dítě bylo neprávem obviněno z podvodu a žádej radu, JAK máš postupovat. Jestli se na konkrétním místě písemky přepisovalo nebo zmizíkovalo, to uvidíš na první pohled...
S těmi čtverečky je to nesmysl - tam opravdu "paní učitelka" přestřelila...musím se přiznat, že v takových chvílích se za svůj obor stydím...děti to počítaly ve škole, nebo to bylo za domácí úlohu? U domácího úkolu bych brala, že šlo spíš o "pečlivost" vypracování, ale i tak je to hnus...tam by opravdu mohla být ztráta motivace - tedy také úkol pro poradkyni.
Držím palce, abys s tím pohla...nejde o známky, ale o dítě. Nedej se!
Odpovědět