5.12.2002 15:39:26 Evinka
Re: Na známkách mi nezáleží, ale....
Ahojte holky - Šárko,Leono,Irčo,
přístup učitelek k práci vašich dětí mi dost vzpěnil krev - a teď budu střílet do vlastních řad (před 6 lety jsem ve školství několik let působila)-promiňte mi,ale neodpustím si slovo -jsou to krávy,ty kantorky,vzhledem k tomu,co můžou na motivaci dítěte až do smrti způsobit.
Předně bych se,Šárko, u "čtverečkové" kantorky informovala,jaké má pro danou aprobaci vzdělání (vím,že hodně tzv.kolegyň-nemá ani VŠ,max. G nebo Stř.ekon.Š,ev. na pedFa vystudovanou aprobaci pro daný předmět - a ještě pozor i pro absolventa PedFa není diplom patentem na rozum -ne každý umí dobře teorii uvést do praxe)-taky bych si nechala předložit klasifikační řád-ta kantorka ho evidentně nezná,jinak by nemohla známkovat :z 10 příkladů - 1 špatně = 5 .To bych teda tak nenechala a s tou prověrkou šla do ředitelny,pokud by mi její vysvětlení připadalo na hlavu padlé (a to mi tak tedy připadá)- co na tento způsob říká.Dnes má hodně ředitelů snahu vyřešit vztah rodiče-škola ke všeobecné spokojenosti,takže by k tomu měl zaujmout slušné odborné stanovisko.Někdy ty učitelky-gymplačky myslí,že snědly všechnu moudrost,tak známkují šíleným postupem (v praxi jsem se s tím jako vých.poradkyně dost setkávala).Ještě mne napadlo,že bych ještě před ředitelem,když by moje argumenty ta úča nevyslyšela-operovala bych,že synovi je to líto,že ztrácí motivaci,že vidí své výsledky beznadějně...- zašla za výchovnou poradkyní jako k vyšší štaci-s problémem:ztráta motivace pro oblíbený předmět.
Chtěla bych taky Irču upozornit,že rodiče mají právo vidět i práce,které děti vypracovávají ve škole- musí být založeny,pokud jim nejsou rozdávány domů!A máte plné právo si je nechat předložit - opravdu nelze střílet známky od boku nebo podle toho,jestli má učitelka toho žáka v oblibě nebo se špatně vyspala.
Nevěřte,že učitelka má děti v hrsti - všechny známky musí být podloženy prokazatelnou dokumentací a ústní zkoušení má vždy svědky!Chce to ukázat,že se jich nebojíte,že máte eminentní zájem o sledování školních výsledků svých dětí(kdo by také v dnešní době neměl,že?)a že ten zájem a "hlídání" bude permanentní!!! A dovést nenásilně učitelku k poznání,že oběma stranám jde o dobro věci, že bude hlídaná i její práce (která má taky mantinely,je na očích a musí být prokazatelná).Že nelze dělat kixy,které mohou na psychice dítěte dělat nenapravitelné škody.
Ještě jedna "nenásilná" věc mne napadla-při tříd.schůzce nebo konzultaci s danou účou, si povzdechnout,že je ti hrozně líto,že syn má problémy s motivací,že se učí a jak vidíš ve "čverečkové" prověrce,že nebylo učení nadarmo - "vidím,že tu má ze 6 příkladů 5 dobře!",tak že
1)ji žádáš,jestli by ti neporadila,jak na tento problém - neporadí-li nebo nepomůže-tak:
2)se zkusíš poradit s výchovnou poradkyní,jestli by nepomohla-požádej ji o sdělení jména poradkyně a konzultačních hodin - neporadí-li poradkyně,tak:
3)požádej VP o sdělení adresy ped.-psychol.poradny,kam se máš obrátit.
Uvidíte,že v mnoha případech by už měla pomoci infomrmace,že se hodláš obrátit na další štaci(vyšší odborníky).Toho říďu bych nechala až jako nejvyšší štaci.
Někdo si řekne,že úča si pak zasedne-ale nesmíte se bát,horší je udělat z dítěte hromádku neprůbojného neštěstí bez motivace, a to může být následek nechuti k učení anebo k různým oborům.A vzdělání je v dnešní době deviza,nenechte se od něj odradit nějakou zamindrákovanou kozou (kozičky a kravičky ,promiňte mi).To už je lepší nechat dítě přeřadit na jinou školu - a do žádosti bych uvedla jasný důvod!
Odpovědět