28.11.2002 16:09:42 Mirka, 1 dítě
Re: O předstírání
Sosane,
z tvého vyjadřování soudím, že ty sám jsi ovšem studiem asertivity a podobně opovrhl jako málo náročným...nebo ne? A pokud jsi studoval - můžeš debatovat (verbálně či nonverbálně) s kýmkoliv, když neznáš ani polovinu slov, která on používá? Pokud jsi něco studoval, určitě jsi tomu chtěl rozumnět. A jsi vážně přesvědčený, že sežvýkání několika mometnálně populárních příruček s psychologickou tématikou bude vhodný základ do života pro tvoje dítě? Kdo rozhodne, jaké znalosti bude tvoje dítě potřebovat v životě a v jakém věku? Ve vyspělé společnosti se předpokládá, že člověk několikrát za život změní obor, ve kterém pracuje...podle čeho si bude vybírat, jsa vybaven geniální schopností komunikovat, ale jaksi bez znalosti alespoň několika témat, o nichž komunikovat lze? Sama bych to napsala asi tak: cílem školy je dát dětem základy všech oborů - tedy i těch, kterými se nebudou živit hned po ukončení docházky, a tím jim umožnit širší zapojení v životě. Problém je v tom, že se tohoto cíle dosahuje blbými prostředky...mimochodem - k nám nastupují s dvojkami a maximálně trojkami děti, které se neumí ani správně podepsat...byly přetěžovány, nebo naopak byly nároky na ně kladené tak malé, že školu vychodily coby pologramotné? (O bitvě u Lipan se vůbec nebavím - to je zřejmě otázka nad síly průměrného jedince...i když u všech kulturních národů patří znalost vlastních dějin k základům vzdělání...)
Odpovědět