17.12.2002 20:33:15 Mirka, 1 dítě
Pro Evinku
V tom s tebou souhlasím - pracovat s žáky nadanými je problém a málokdo jej zvládá. Taky se s tím rvu, jak se dá, a ne vždycky úspěšně. Nevím, jak dlouho tady sleduješ debaty ohledně hodnocení dětí nebo potíží ve výuce, ale v poslední době se ve své praxi (a bohužel i tady na Rodině) čím dál častěji setkávám s paušalizací: "dítě má špatné známky (chování atd.)? To proto, že je chytřejší než ostatní!!!" a to bez ohledu na to, jaká je skutečnost. Jinak tě můžu uklidnit - v mém oboru se neustále musím učit, a to i od svých studentů - pokud se některý z nich specializuje (a takový je skoro v každé třídě), je určitě lepší než já a neznamená to, že bych jej mohla vyhodit - velice rychle bych vyletěla sama. Mimochodem - svůj komentář k chytrým dětem jsem nemyslela na Šárku, ale na (teď si nevybavím jméno) jeden z příspěvků, který tvrdí, že učitelka jednoznačně nezvládla práci s nadaným dítětem...ale z čeho je to poznat? Já jsem měla pocit, že kluk je docela chytrý, v něčem právem ublížený, ale v každém kolektivu jsou přece děti chytřejší a hloupější, nebo ne? Moc by mě zajímalo, jestli ještě ve školství působíš a jaké máš zkušenosti z poslední doby. Nevzpomínám si totiž, že by mi takhle argumentovali třebas rodiče mým dřívějších žáků (nebo žáci sami) - což byli lidé s maturitou, výborným prospěchem, kteří neuspali u zkoušek na vysokou...tedy nepochybně lidé na celkem (myslím si) slušné rozumové úrovni.
Odpovědět