25.3.2008 5:55:28 Líza
Re: anketa
Nevím, jestli bych byla úplně spokojená s představou, kterou někdo psal, že vlastně cvičení, mzicírování, výtvarku, přece dělají učitelky s dětmi v rámci výuky a musí to stačit. On je velký rozdíl, JAK to dělají. Na kroužku by v optimálním případě měly být schopnosti dítěte rozvíjeny víc než v normální školkové výuce, třeba lektorem, který to zná do větší hloubky než všestranně, ale povrchněji zaměřené učitelky, popř. u dítěte, které je v tomhle směru víc obdařené.
Nedá se srovnat výtvarný školkový kroužek dcery s tím, co běžně kreslili - rozdíl dokonce nebyl v tom, kdo kroužek vedl, ale v tom, že na kroužek chodili jen ti, kdo měli zájem a zároveň jim bylo aspoň 5 let; bylo jich tam málo, nebylo už třeba řešit elementární věci jako s tříleťáky a bylo možné dělat opravdu nádherné a náročné věci, na které by ve třídě nebyl čas ani prostor. Stejně tak ostatní věci - flétna, dramaťák, tancování, angličtina, které učily externí lektorky.
Pokud jde o podiv někoho, kdo psal níže, nad tím, že by se musely kroužky platit - no to tak prostě je; co není součástí standardní školkové výuky a člověk to chce navíc, to se platí, na tom přece není nic divného. Ono to neznamená, že děti nebudou zpívat a tancovat normálně ve školce, ale že pokud chceš něco navíc, je třeba si to připlatit.
I když kroužky považuju za nadstandard, myslím, že jsou fajn a třeba mladší z mých dětí je vysloveně žere ;-), šikovné je, že kvůli nim nemusí nikam přecházet, takže chodí na 3 týdně z vlastního výběru a to jsem jí ještě čtvrtý upřela s tím, že přece nemůže vymést úplně všecko ;-)))
Odpovědět