22.3.2008 7:10:29 Líza
Podle čeho
1. Podle čeho jste vybírali mateřskou školu?
Původně především podle vzdálenosti a naplněnosti/ochoty přijmout dítě. Po zhoršení situace ve školce a poté, co ke zlepšení nevedly ani stížnosti, petice a opakovaná jednání se zřizovatelem, podle pověsti nejlepší školky ve čtvrti.
2. Ovlivnil vás při výběru i bohatý program, např. kroužky a nadstandardní aktivity, nebo preferujete, pokud jsou např. výtvarné činnosti integrované do běžného programu školky?
Nabídka kroužků je hezká věc, ale prioritou při výběru školky je pro mě výchovné působení, lidské kvality učitelek, přístupy a postoje k dětem. Kroužky jsou nadstandard a mohou být velmi bohaté i ve špatné školce.
3. Jaké jsou podle vás výhody, nebo nevýhody nabitého programu?
Výhody - vyžití a rozvoj u dětí, které to baví a zajímá. Nevýhody - méně času na nestrukturovanou hru, možná přílišný důraz na výkon, velká nevýhoda, pokud se nabitý program předloží dítěti, které na něj nemá (energie, unavitelnost, přesycení v nové situaci v kolektivu).
4. Co od mateřské školy očekáváte?
Všestranný rozvoj dítěte, podporu v zapojení do kolektivu, výchovu ke spolupráci s ostatními, k přijímání odlišností, k vědomí vlastní hodnoty.
5. A cokoli, co vás k tématu napadne. Odpovídejte prosím v diskusi pod touto anketou.
Kroužky a spol. jsou jen kosmetická záležitost, která z mého pohledu o kvalitě školky nevypovídá vůbec nic, bohužel někdy se zaměňují za indikátor kvality školky, hlavně u laiků. Při řešení neuspokojivé situace v původní školce jsem byla zaskočena tím, že pro mnoho těch, kdo o školkách rozhodují, není něco jako nevhodné zacházení s dětmi či možná psychická újma dětí vůbec podstatné. Jako by zapomínali, o co jde v předškolním vzdělávání především...
Odpovědět