24.3.2008 22:54:47 Ivka(kluci 2 a 7let)
Všechno má svá pro i proti
Starší syn navštěvoval úžasnou Montessori školku. Vlídné prostředí, učitelky se srdíčkem na pravém místě. Chtěla bych jen všem vybírajícím sdělit, že vše každá mince má dvě strany a vše, z čeho jsem byla zpočátku nadšená, zpětně nehodnotím jednoznačně pozitivně. Např. každé dítě si volí činnost dle svého zájmu - to je prima, ale můj syn ve školce 3 roky v podstatě stavěl lego a hrál fotbal (tj. totéž, co dělal doma). Ostatní činnosti (výtvadné, dramatické apod. které třeba zrova já moc neumím...) mu byly nabízely, ale "nechtěl",tedy nedělal. Ve škole pak např. grafomotorika dost chyběla...Nebo věkově smíšené třídy-pro 3-letého je jistě motivující, když vidí starší děti, co toho víc umí, ALE co pak ti předškoláci, kteří stále "čekají" na ty malé, na procházce obejdou jen nejbližší okolí, a z hlediska přípravy na školu by snesli už nějaký pevnější a náročnější program...zkrátka zvažte si to a také zvažte co se hodí zrovna pro vaše dítě.
Co se týče kroužků- zase je třeba zvážit konkrétní pro a proti. V naší školce bylo např. plavání. Byla jsem pro, než jsem se dověděla, že plavání (čistého času 30min ve vodě)zabere čas 9-13h, neboť autobus sváží děti ještě z dalších 2 školek+převlékání, sušení... tak mi přišlo, že je syn spokojenější, když si celé dopo hraje ve školce.
Angličtina a další aktivity-chce to rozumně,někdy mi přišlo, že je to spíš ambice rodičů, také je trochu paradox, kolik rodičů chce dát dítě od 3 let na angličtinu, a přitom čtvrtina dětí pak má odklad školní docházky (že by ambice rodičů vyprchaly...?)
Největší potíž je počet dětí ve třídě.24 dětí s 1-2 učitelkami je prostě moc...(jenom těch utřených nosů a zadečků!)
Odpovědět