23.3.2008 10:31:57 Evka
vyber skolky
1. vzhledem k dalsimu ne zcela planovanemu tehotenstvi jsme skolku vybirali hodne narychlo. Chtela jsem, aby si Adelka zvykla driv, nez se narodi sestricka... Hledala jsem skolku, ktera bude nejbliz a ktera bude aspon trochu v pohode - prostredi, ucitele, doplnkove aktivity... Nejblizsi skolka mela misto volne a ikdyz jsem byla celkem zdesena z prostredi, nekterych ucitelu... tak jsem byla rada, ze misto je. V dalsi skolce, ktera je dal, ale dostupna misto nemeli a jednani reditelky bylo odstrasujici, prostory jsem nevidela... Ale nez Adelka do skolky nastoupila, zmenila se v nasi skolce pani reditelka, vymenila vsechny ucitele a zacala pracovat na zmene prostredi. Nyni jsem s nasi skolkou na 95% spokojena, drobne vady se najdou vsude :)
2. pri vyberu me bohuzel nemohlo ovlivnit nic z uvedeneho, ale pokud by tomu tak bylo, rozhodne jsem rada, kdyz je vse mozne integrovano do dopoledniho programu skolky v rozumne mire a v odpolednim programu jsou ruzne krouzky pro deti, ktere nemohou chodit po obede a maminky, ktere berou deti po obede maji z ceho vybrat, kdyz chteji. U nas je fletna, plavani, rytmik a keramika. Vse doporucuji pro starsi deti, takze zatim nemame odzkouseno, ale ostatni maminky si to chvali... Je bezva mit moznost volby krouzku ve znamem prostredi se znamymi detmi...
3. pokud je nabity program v ramci dopoledne ve skolce, vidim problem hlavne v mnozstvi deti na jednoho ucitele. Obvykle je deti moc a ucitele se nemohou detem u slozitejsich cinnosti dostatecne venovat. Taky je spousta deti (Adelka patri mezi ne), ktere to nezajima. Radeji si hraji samostatne, sami se rozhoduji, co zrovna budou delat... To pak ucitele lituji, kdyz maji takovych deti vic a maji je donutit neco delat spolecne... Vyhodou pak muze byt pravidelnost nejakych aktivit, jasny program...
4.hlavne ocekavam, ze zde bude moje dite travit cas hrou s vrstevniky. Zatim ma 3 roky, tak neni potreba nic dalsiho. Mela by se naucit s vrstevniky vychazet, spolupracovat, hrat si. Budu rada, kdtz si osvoji zakladni normy chovani a mezilidskych vztahu v teto vekove skupine. Jinde tu moznost moc nema.
Pozdeji ocekavam nejakou pripravu do skoly, myslim tim samostatnou praci s vytvarnymi a psacimi potrebami, delsi doba soustredeni na neco a podobne...
5. Za samozrejme povazuji rozdeleni dopoledne na rizenou i nerizenou hru u mladsich deti... Zarazeni rikanek a pisnicek s pohybovym vyjadreni, spolecne hry, povidani a tak podobne. Taky traveni co nejvice casu venku, at uz na hristi nebo na prochazce. Je mi ale jasne, ze jsou skolky, kde toto samozrejmosti neni...
Odpovědět