Školka
1. Podle čeho jste vybírali mateřskou školu?
V našem bydlišti jsou školky tři, mezi nimi jsem vybírala podle doporučení ostatních rodičů (i když ti většinou říkají, že jsou spokojeni, tak o jedné říkali, že prý nejhůř připravuje děti do školy, tak tu jsme vyloučili) a podle toho, jak na mě zapůsobily učitelky ve školce - důležité bylo, že na mě dělaly dojem, že jim skutečně jde o dítě na prvním místě, že mají k dětem citlivý přístup a že je dobře připraví na školu.
2. Ovlivnil vás při výběru i bohatý program, např. kroužky a nadstandardní aktivity, nebo preferujete, pokud jsou např. výtvarné činnosti integrované do běžného programu školky?
Podle bohatého programu jsem nevybírala, jen mě trochu mrzelo,že mnou vybraná školka nejezdí na školku v přírodě a plavat s dětmi. Zprvu jsem v tom spatřovala určitou pohodlnnost učitelek, časem jsem ale pochopila, že pro to mají své důvody a naprosto se nebrání jiným aktivitám v rámci běžného programu. Po změně ředitelky byly ve školce zrušeny všechny nadstandardně placené kroužky (syn ve věku 4 let stejně nikam nechodil, první rok mi přišlo, že jsou kroužky zbytečné, že dítě má dost co dělat s normální adaptací do školky) s tím, že většinou nejsou spokojeni s kvalitou a že jim oddělování dětí, které mají zaplacené kroužky, od ostatních, narušuje denní režim. Místo toho mají VŠECHNY DĚTI V RÁMCI BĚŽNÉHO PROGRAMU flétnu, keramiku, cvičení na balančních míčích, do budoucna se počítá i s angličtinou. Co víc si přát? Jsem naprosto spokojená.
3. Jaké jsou podle vás výhody, nebo nevýhody nabitého programu? Nabitý program: na jednu stranu se dítě nenudí, na druhou stranu ho může přemíra aktivity stresovat. Jde o to najít přiměřenou úroveň aktivity, aby dítě mělo možnost rozvíjet se jak organizovanou činností, tak volnou hrou. Naše školka dbá na to, že děti nejsou do žádných aktivit nuceny a v rámci "bloku" si i můžou vybrat z různých úkolů.
4. Co od mateřské školy očekáváte? Viz bod č. 1
Odpovědět