Výběr?
Ráda bych se zapojila do ankety, ale obávám se, že o výběru už se v současné době, alespoň v lokalitě mého bydliště ani moc mluvit nedá. Syn terpve bude mít 3 roky, nicméně termín přihlášek do MŠ je již teď v dubnu, takže jsme se do toho pustili:
1. Podle čeho jste vybírali mateřskou školu?
Přihlášku podáme do tří MŠ současně a to podle kritéria lokální dostupnosti. Jestli to k něčemu bude dobré, teprve zjistíme, ale podle informací ředitelek, budeme šťastní jako blechy, pokud místo pro našeho juniora bude alespoň v jedné z nich.
2. Ovlivnil vás při výběru i bohatý program, např. kroužky a nadstandardní aktivity, nebo preferujete, pokud jsou např. výtvarné činnosti integrované do běžného programu školky?
Výběr by mě samozřejmě ovlivnil, ale opět platí, že budeme šťastní jako blechy, pokud...
3. Jaké jsou podle vás výhody, nebo nevýhody nabitého programu? Výhody i nevýhody lze posuzovat až na základě konkrétních zkušeností a samozřejmě osobnosti dítěte. Jsou děti živější, které potřebují aktivit více, ale na druhé straně jsem zastáncem názoru, že všeho v rozumné míře.
4. Co od mateřské školy očekáváte?
Syn je společenský tvor, očekávám, že kontakt s dětským kolektivem pro něj bude užitečný. Přála bych si, aby se mu v MŠ líbilo a chodil tam rád.
5. Co bych dodala? Doufám pevně, že se nám podaří syna do školky od září umístit, protože situaci s kapacitami vidím dost zoufale. Bohužel, jak je tomu v tomto státě zvykem, problémy se řeší, až už opravdu hoří. A tak navzdory všem prognózám demografů a v poslední době i statistikám porodnosti kapacity mateřských škol narůstají jen velmi pozvolna...
Odpovědět