Re: Podle čeho
1. Podle čeho jste vybírali mateřskou školu?
Podle přístupu k dětem. Nechtěla jsem afektovaný šišlající učitelky, nechtěla jsem přísný ledový královny, chtěla jsem aby je práce bavila a aby se dokázaly na věci dívat z pohledu dítěte a jednaly s ním respektujícím způsobem se schopností přirozeně vymezit jasný hranice. A aby byly schopny pomáhat dětem k utváření dobrých vztahů mezi sebou.
2. Ovlivnil vás při výběru i bohatý program, např. kroužky a nadstandardní aktivity, nebo preferujete, pokud jsou např. výtvarné činnosti integrované do běžného programu školky?
Děti chodí do školky jen na dopoledne, takže odpolední kroužky mě nezajímaly a dopoledne bych nechtěla program ala frontální výuka a všichni dělejte totéž... Děti jsou v Montessorce, takže na společný popovídání mají ranní elipsu (komunitní kruh), ale jinak si každej vybírá co ho baví a jestli chce bejt sám, nebo s někym.
3. Jaké jsou podle vás výhody, nebo nevýhody nabitého programu?
Záleží na dítěti - někdo je rád zabaven, někdo má radši prostor pro svoje vlastní zkoumání a je fajn, že ho nikdo nenutí do společných aktivit. Moje starší dítě je nejradši ponořeno do své věci (vzhledem k postižení v oblasti komunikace by mu hromadnej program mnoho nepřinášel, jen by mu znechutil školku), mladší to má tak půl na půl, čili společných aktivit se účastní rádo, ale rádo si i najde něco samo nebo s někym ve dvojici... Nechtěla bych, aby si moje děti zvykaly, že jsou jenom baveny, chci, aby byly schopny samostatnýho rozhodování a výběru aktivity.
4. Co od mateřské školy očekáváte?
Že bude v souladu s výchovou doma (ne že by se mi měla kterákoli školka přizpůsobit, ale že mám takovou, která mi sedí, na výběr), že učitelky budou jako v bodě 1, že děti tam budou spokojené a že se tam budou s pomocí učitelek rozvíjet ve schopnosti fungovat v kolektivu. Napsala bych ještě spolupráci rodičů a učitelů, ale popravdě řečeno, naše učitelka se mnou sice občas něco zkonzultuje (třeba jak něco vyřešili v MŠ a jak to řešíme doma), nebo mě požádá o podporu v nějaký oblasti, ale ve výsledku mám pocit, že si všechno vyřeší sama způsobem s jakym můžu už jedině souhlasit.
Konkrétně moje děti mají štěstí, lepší učitelku si nedokážu představit, protože splňuje vše co jsem chtěla a vlastně i věci, v který jsem nedoufala - naprosto jí důvěřuju. Když teď byl mladší syn 14 dní nemocnej, tak jí večer telefonoval, že se mu stejská...
Odpovědět