22.3.2008 8:08:47 lucie
odpověď
1)podle vzdálenosti od domova (popřípadě práce s ohledem na vyzvedávání dítěte), také podle personlu resp. jeho přístupu k dětem,vystupování personálu k nám chvání autoritativní nebo nás berou jako partnery patrně se tak budou chovat i k dětem...
2)dávám přednost pokud pohybová výchova , výtvarná i hudební je součástí programu a děti mají možnost i volné hry aby se naučili i sami si organizovat svůj čas ne aby jim jen stále někdo něco předkládal
jako kroužky pak bych uznala třeba plavání,solnou jeskyni,alei to by se dalo zakomponovat do běžného programu?
3)nevýhody vidím v tom,že si děti zvykají na to že jim stále někdo organizuje čas,aby se pak sami uměli zabavit a nenaučili se nudit pokud jim to někdo nezorganizuje, chtěla bych spíše podpořit naučit se být trochu aktivní aby sami přcházeli s programem co dělat
4)očekávám rozvoj dítěte ve všech směrech s přihlédnutím k jeho individuálním potřebám (nadání, handikep,...),socializaci v respektujícím prostředí ,tedy ne v přísně autoritativním, aby dítě bylo bráno jako partner a naučilo se i ostatní brát jako partnery
5)stejně tak je omezena legislativně možnost spolupráce rodičů a školi
třeba jsem chtěla uspořádat s paní uč. naší třídy karneval abychom se s rodiči trochu poznali,ale sešlo z toho....
na začátku roku nás takto paní ředitelka vyzvala abychom se účastnili akcí a chodu školky a když se tak člověk snaží nakonec to nejde.....
s naším mateřským centrem jsme chtěli také trochu spolupracovat a vytvořit takový adaptační program pro děti,které půjdou příští rok do školky ,ale nevím jestli nechuť si někoho pouštět do školky nebo opravu v tom brání spousta nařízení a různé odpvědnosti....mysleli jsme že bychom si třeba jen pronajali jednu místnost a v ní měli krátký program,ale děti by si už zvykli na prostředí školky a při nástupu by to pro ně bylo už známé prostředí......adaptační fáze by tak mohla být dosti zkrácená a klidné by byly maminky a možná i paní učitelky....
Odpovědět