Re: Nechválím,
Yuki, jo jo, tenký led...
. Já se tomu snažila vyhnout, ale nevyhnutelně to spěje tam
. Asi nemá smysl bavit se o chvále mimo kontext (např. mimo kontext těch známek) a o známkách mimo kontext (alternativní motivace k učení) a o motivaci k učení mimo další kontext... Vypadá to, že je to jen o slovech, kdo rozlišuje (mimo čtenáře RaR
) mezi pochvalou a oceněním? Ale není. Když ten obrázek bude ošklivý, řekneš, že je ošklivý? Nebo je vždy obrázek hezký? Potom je to nicneříkající informace. "Ty jsi ale šikulka" (i když není nadužíváno) je vždycky nálepkování, laskavá manipulace, hodnocení z pozice moci. Zní to blbě, protože teď jen papouškuju, chci jen říct, že to do sebe všechno zapadá a nedává smysl z toho vytáhnout jen kousek. Tím nechci říct, že rodič, který nečetl RaR, je špatný rodič a špatný vychovatel. Já jen že kdo to četl a vzal za své, vidí v různých nuancích určitá rizika. A někteří je vidí, i když nečetli - třeba mají silnou intuici.
Odpovědět