28.2.2009 12:39:11 Delete
Re: penize a osnovy
Lenko,
příklady počítáme. Většinou vedu hodiny tak, že si děti všechno vyzkouší na pokusech (u hustoty např. váží různé kapaliny nebo kovové krychličky se stejným objemem), na tom si pak vysvětlíme, o čem ta veličina je, pokud je to v jejich silách, dojdeme ke vzorečku.....a druhou hodinu jen počítáme...
Já si pro ně vytvářím vlastní pracovní listy, na každou hodinu jednu dvojstranu, většinou jsou tam nějaké tabulky, doplňování vět, ale vlastně je to protkol o průběhu hodiny, cvičení na sebe navazují....
Nemám pro ně klasický sešit, myslela jsem, že bych ho nevyužila, ale i o něm znovu začínám uvažovat, třeba od příštího roku...Začínám, takže mi ještě nějakou dobu bude trvat, než najdu svůj styl a než bude pořádně fungovat....
Pracovní listy mají děti v deskách na euroobaly, buď zastrkané v těch obalech nebo jen děrované děrovačkou a vložené...
Učebnice Frause znám, pro mě jsou dobrým zdrojem nápadů, ale čím dál víc zjišťuju, jak jsou pro ty děti náročné k pochopení, i když jsou plné fotografií a obrázků....ale pracovní sešity se mi moc nelíbí, občas si z nich vytáhnu jedno nebo dvě cvičení, ale jinak bych s nimi taky nedokázala pracovat. Mám doma asi tři nebo čtyři různé učebnice a pracovní sešity a ty různě kombinuju, dětem by na učení měl stačit mnou vytvořený pracovní list, případně učebnice, kterou mají (Bohuněk), i když tu taky moc nepoužíváme.
Jinak mě ta fyzika (mechanika) baví moc, našla jsem se v tom, jsem hračička a celá šestka a sedmička je založená na "hraní si"...v osmičkách už jsem byla nucená styl trochu poupravit, děti si moc hrát nechtějí a ani látka už k tomu není příliš vhodná, devítky zatím nemám...
Odpovědět