Re: Jiná doba
Souhlasím se Žabou. Děti přecházejí na druhý stupeň ve věku, kdy domýšlejí kde co a přemýšlejí, kdy jdou do puberty a mají odpověď úplně na všechno. Bohužel, i doma pak slýchavají - mlč, tomu nerozumíš, a poslouchej nebo uvidíš. Děti se nevychovávají k odpovědnosti, ale poslušnosti - někde. Ale učitelé chtějí ve většině případů, aby děti poslouchaly. Nemají rádi děti, které diskutují a chtějí projevit svůj názor. Učitele to zdržuje a tyhle děti jsou pak označovány na rebely a problémové a učitelé se je snaží přidusit. Jenže - kdyby se věnoval čas diskuzi /samozřejmě ve vhodnou dobu, pravidelně/, tak si děti zvyknou a ubydou ty, které trousí uštěpačné a leckdy drzé poznámky ke všemu, kdykoli je to napadne. Děti bohužel jsou zvyklé jen kritizovat, ale když se jich člověk zeptá na jejich názor, žádný nemají. Nejspíš to vidí doma. Někteří učitelé bohužel v dětech nevidí osoby, které jsou svým způsobem partnery, ale hajzlíky, který je potřeba vydusit, aby dali pokoj. Oni dají, to běžní a slušní, ale na problematické děti tohle neplatí a možná, že tohle všechno jejich agresivitu vystupňuje. Jenže tenhle zadupávací postoj dokáže vyburcovat k nečekanému k dítě, které by problematické normálně nebylo, ale prostě nechce, aby se s ním ve škole takhle jednalo. A v tu chvíli přibude další rebel.
Odpovědět