Hele, mně je jasné, že se to nikdy nenaučí všichni....taky to nějak aktivně neřeším....Jen tu Jana nadhodila, že by stálo za úvahu v některých předmětech zvolnit (což nepopírám), ale chtěla jsem ukázat, že to také může vyvolat určité rozpory....
S těma převodama....zkušenost mi říká, že nadanější děti to vědí tak nějak přirozeně, automaticky, bez učení (mám am holku, na látku chyběla, písemku vyfikla bezchybně, aniž měla šanci si to nějak procvičit)....zatímco ty méně nadané děti se to prostě nenaučí, i kdybys to s nima řešila půl roku...
Je mi taky jasné, že mnoho věcí řešit nejde, já také dětem to, co jim není jasné, vysvětliju.....třeba krychličku a tři rozměry
....ale jde o to, že něco by šlo prostě snáz...
nebo jinak...když už ve čtvrté a páté třídě počítají s čtverečníma jednotkama, tak nevidím důvod, proč by neměli znát mocniny? Proč, když umí vynásobit dvě čísla, tak neznají zápis číslo na druhou? Podle mě by s tím zas až takové problémy nebyly....
Takže mi prostě přijde, že v některých předmětech se zvolnilo až příliš....nebo se to zpřeházelo ne zrovna ideálně (třeba zlomky se taky berou už ve čtvrté třídě, pak se s nima dva roky vlastně vůbec nepracuje a v sedmičce se začne zase téměř od začátku....)....
Rozhodně se k tomu nestavím tak, že já chudák se při fyzice nehnu, protože to nebo ono v matice nebrali....fyzika je víc technika než matika....ale určitá provázanost předmětů mi prostě chybí....mmch....v osmičce totéž řeším v souvislosti fyzika-chemie....zrovna teď jim vysvětluju uhlovodíky (znečišťující látky v ovzduší)....
Já bych prostě předměty zrušila a učila bych komplexně tak, jak se to pak používá v praxi
. Ono by určitě dětem nebylo na škodu, kdyby věděli, že smykové tření uměli odstranit už ve starém Egyptě a jak to, že ty pyramidy nespadly, když mají křivé stěny....(šestá třída dějepis, sedmá třída fyzika
)....