Marie - pět dětí | •
|
(27.2.2009 8:22:14) Je jiná doba a to nejde prostě zrušit a vrátit zpátky k černobílé televizi s jedním programem k životu bez počítačů a mobilů - to prostě nejde. Jen nechápu jak je možné, že my jsme měli z učitelů respekt a dnešní děti si z nich nedělají skoro nic. Jasně že jsou vyjímky, ale zatímco dřív byla vyjímka, když byl někdo drzý, dnes je to skoro naopak a ještě ti "hodní" často vědí dost o šikaně. Nedávno jsem se bavila s paní učitelkou a ona poznamenala, že není dne, aby jí někdo neřekl - ale paní učitelko na tohle nemáte právo. Děti znají svá práva, ale mám pocit, že by jim měl někdo připomínat, že mají i povinnosti.
|
Alena | •
|
(27.2.2009 8:37:15) Myslím, že je to tím, že to jejich rodiče shazují učitelé. Jak je ve škole nějaký problém, tak co vím z doslechu, tak rodiče jdou hned za učitelem a vynadají mu, jaktože např. dostal jejich andílek poznámku. Prostě si o svém dítěti myslí víc, než je a přitom jejich dítě může být grázl, ale rodiče se ho prostě zastávají před učitelem. A jak pak můžou mít děcka respekt z učitelů, když jejich rodiče samy učitelé shazují a nadávají na ně?
V prvé řadě je potřeba, aby rodiče pořádně vychovávali své děti a nekašlali na ně a nevymlouvali se, že nemají dost času. Rodiče by svým dětem měli vtloukat do hlavy, že učitelé se musí poslouchat a ne mu ještě vlepit facku např.
|
.Žaba |
|
(27.2.2009 8:51:10) Rodiče by svým dětem měli vtloukat do hlavy, že učitelé se musí poslouchat
Prečo? Svoje deti vychovávam, myslím si, dobre, ale nikdy by ma nenapadlo im niečo podobné vtĺkať do hlavy. Učiteľ, ak je teda kvalifikovaný, by si kľud v triede i autoritu mal zjednať sám a nespoliehať sa na to, že mu ju zjednajú rodičia doma.
|
bendis |
|
(27.2.2009 9:05:00) V dnešní době je i pro skvělého učitele těžké si ve třídě sjednat pořádek.Jsou děti,které nevidí autoritu ani ve svých rodičích natož v učiteli.Nemyslím si,že by se mělo dětem vtloukat do hlavy,že učitel se musí poslouchat.Ale dítě by mělo vědět z domova,kde jsou hranice a co si může a nemůže dovolit.
|
Dobra1 |
|
(27.2.2009 12:19:47) To je prave na tomhle clanku desive. Rika, ze vychova dnes mnohem vic probiha a mela by probihat ve skolach (a asi skolkach), coz znamena i vychova ke spravnym hranicim. Clanek vlastne rika- rodice presunuli velkou cast sve odpovednosti na skolu, tak musime vychovat ucitele, kteri to budou umet zvladnout a vychovavat jejich deti misto nich. Misto aby se aspon trochu zamyslel nad tim, jak pomoci vychove v rodinach, vymysli, jak pomoci vychove ve skolach a rodicum jeste vic odlehcit. . Nase spolecnost se cim dal vic posunuje ktomu, ze dite vychovavaji rodice do 3 let a pak toho co nejvic nechavaji na institucich. A misto hledani zpusobu, jak by rodice mohli byt vic se svymi detmi a nemuseli se oba plne venovat zamestnani od jejich 3 letech,se nase spolecnost snazi najit zpusob, jak vychovu presunout jinam. To je snad horsi nez za komunistu. Anebo se to k nim vraci.
|
singera | •
|
(27.2.2009 12:23:24) Ano. Rodiče by se měli svým dětem více věnovat, třeba spolu sportovat... Ale někteří pro samou kariéru nemají na dítě čas, vyzvednou je z družiny v pět hodin, o víkendu šoupnou k babičkam, nebo se dítě potlouká někde po venku bůhví s kým...
|
.Žaba |
|
(27.2.2009 13:20:49) Singero, v podstate súhlas, že deťom sa majú venovať predovšetkým rodičia. Ale zase generalizuješ: ten kto robí do piatej je kariérista a výchova detí ho nezaujíma. Lenže drvivá väčšina rodičov nemá na výber, dokedy bude v práci. Mne by sa tiež páčilo pracovať na pol úväzku a byť popoludní doma s deťmi, ale takú prácu mi po skončení RD zamestnávateľ neponúkne. :-(
|
singera | •
|
(27.2.2009 13:32:34) tak aspoň se jim věnovat večer, ve volném čase...Některé matinky ve volném čase jsou ták unavené z práce a věnuji se něčemu úplně jinému než dětem a spoléhají, že škola a učitele výchovu zvládnou za ně. Ale je hodně maminek, co plně pracují a ještě stíhají s dětmi sportovat, přečíst večer pohádku, povykládat si a tak vůbec dítěti věnovat. Holt pak nestíhají mít každý týden učes od kadeřníka... Je to vše o prioritách.Vím.
|
Pavla | •
|
(3.3.2009 1:55:47) Nějak se Singeře, z té výchovy úplně ztratil tatínek! Maminka také do práce na plný úvazek, domácnost zvládnout, sportovat s dětmi, číst jim pohádky, rozmlouvat s nimi a kam se vytratil otec? Ten leží na tom gauči a ještě se mu nelíbí, že jeho manželka po těch třech směnách nemá účes od kadeřníka! Nakonec od takto uštvané ženy odejde k jiné, která ten účes od kadeřníka stihne. Ale fakt je, že věnovat se dětem je nutné a nepřehazovat to na školu, musí ale oba rodiče, ale v kolika rodinách to tak funguje, není to dnes jednoduché, kolik dětí také vyrůstá jen s jedním rodičem a to je pořád dokola. když žena zůstane s dětmi doma, tak je to také malér, nemá odpracovaná léta do důchodu, takže důchod nulový, v 50ti jí hrozí, že jí opustí manžel a omladí se, nějak se už vůbec nedivím, že přibývá žen, které vůbec nechtějí mít děti.
|
|
|
Dobra1 |
|
(27.2.2009 21:01:33) Zabo, to je prave to, co jsem chtela rict. Misto, aby se podporovala moznost, aby rodice byli vic s detmi doma (myslim prave zkracene uvazky), vymysli nase spolecnost a stat, jak ma vychovu zvladat nekdo jiny, aby rodice mohli chodit na plny uvazek do prace. Mam sestrenici v Nemecku, tam je sice pouze pul roku materska a pak uz nic, zato jsou bezne uvazky od 2 hod. denne pro rodice malych deti. Nechapu, proc u nas s timhle maji zamestnavatele takovy problem. asi je to v tech dalsich odvodech penez (zdravotni, socialni)? Ze by tri lide na uvazek 0,3 prisli o tolik draz nez 1 na uvazek 1,0? Nevim, nevyznam se v tom. Nevite nekdo? To by pak asi chtelo zmenu legislativy.
|
|
|
|
|
|
Gudrun |
|
(27.2.2009 9:42:28) Umíš si představit třídu plnou puberťáků, kterí mají radost z toho, když se jim podaří učitele vyprovokovat, kteří nemají zájem o žádný předmět, protože jim stačí skolu "prolézt", takže jak si má učitel zjednat pořádek? Má křičet, dávat poznámky??? Co by doma řekli na poznámku? Asi by se o učitelce jen nechvalně vyjádřili - a to se na děti přenáší.Co jiného může učitel dělat, když má před sebou mládež, kterou zajímá nejvíc kouření, mejdany... Učitel už je asi nepřevychová, ani je nenaučí uznávat jiné hodnoty. Mluvím hlavně o učňovských školách, ale na některých ZŠ je to podobné. Takže dál vychovávej své děti k tomu, že učitel se nemusí poslouchat. Dobře se to píše, jak by co mělo vypadat, ale zkus si před takovou třídu stoupnout a ve školství vydržet.
|
Xantipa. |
|
(27.2.2009 10:16:20) Eriko - ale puboš se nevyskytne ve škole ze dne na den. Ten doroste - právě z toho nevinného a vykuleného prvňáka. A aby pak ten prvňák byl snesitelný v době, kdy doroste do puboše, je potřeba ho vychovávat - k odpovědnosti - už od malička. Jenže v našich končinách se tím bohužel myslí - učit ho poslouchat. A když takové dítě doroste do puboše, logicky ho napadne, že už je velký a že není nutné každého pitomce poslouchat /to si myslí o všech dospělých, ne jen o učitelích/ a když tento puboš nebyl vychováván k odpovědnosti, není vlastně schopen být odpovědný sám za sebe, k sobě a k okolí. Nechápe to a neumí to. Ale to je naše chyba, chyba rodičů, ale i učitelů.
|
|
.Žaba |
|
(27.2.2009 10:21:14) Takže dál vychovávej své děti k tomu, že učitel se nemusí poslouchat.
Nikde som nepísala, že vychovávam svoje deti k neposlúchaniu učiteľa. Nevychovávam ich tak, že by som im hovorila, že učiteľ sa má automaticky poslúchať, pretože ich nechcem vychovávať tak, že majú poslúchať, s prepáčením, kdejakého debílka. Ani učitelia nie sú všetci anjeli s iba dobrými úmyslami. Deti učím sa chovať správne a rozlišovať medzi tým, čo je správne a prečo. K synovej učiteľke (zatiaľ v MŠ) sa nevyjadrujem nijak, nehovorím mu, že ju má poslúchať, alebo nemá poslúchať, to si zvládne zjednať ona sama. Ja som akurát vybrala takú MŠ, kde to zvládajú podľa mojich predstáv.
My sme tiež boli puberťáci (aj keď je to už viac než 15 rokov), a aj na gymnáziu s dobrou povesťou sa u nás v triede našiel žiak, ktorý našej triednej vynadal, že je nechopná. Vieš, čo je zaujímavé? Bol to jeden s najlepších žiakov v triede, ktorý bol inak úplne nekonfliktný. A ešte lepšie na tom je, že mal pravdu. Učiteľka, ktorej vynadal, si to svojim chovaním, keď ponižovala žiakov pred celou triedov a robila aj iné nepríjemnosti, plne zaslúžila, to hovorím aj teraz, po rokoch. Takže ja mám skor pocit, že urážanie učiteľov tu bolo aj pred 20 rokmi, a dialo sa vo veľkej miere učiteľom, ktorí si o to koledovali. Je pravda, že učilištia boli a určite aj sú na tom horšie než gymnáziá, ale zase si klaďme otázku, či tam predsalen neučia o niečo horší pedagógovia (pokiaľ vobec pedagógmi sú) než na gymnáziách.
zkus si před takovou třídu stoupnout a ve školství vydržet
Tento argument skutočne nechápem. Nie som učiteľ, nemám u tú prácu záujem, preto to neurobím. Prečo toto ale počúvam iba od učiteľov? Ešte sa mi nestalo, aby mi napr. nejaký manažér hovoril, aby som si skúsila pracovať dlhodobo 15 hodín denne, zodpovedala za projekty obrovskej hodnoty a skupinku podriadených. A že ich práca nie je menej stresujúca! Proste, keď to nedokážeš robiť, tak to nerob, to platí o akejkoľvek práci.
Uznávam, že násilie na školách bude predsalen o niečo väčší problém teraz, než před 20 rokmi. Statusom verejného činiteľa sa to ale nevyri
|
.Žaba |
|
(27.2.2009 10:23:34) nevyrieši
|
Gudrun |
|
(27.2.2009 10:55:51) Jo, a ještě k tomu, jestli na učňovských školách neučí ti horší učitelé? Ujistím tě, že vzdělání mají stejné jako ti z gymnázia, záleží na tom, kde seženeš místo. Při přijímacím pohovoru tě nikdo nikde nezkouší. Ale mysli si, co chceš.
|
.Žaba |
|
(27.2.2009 11:49:02) Erika, prosím ťa, prestaň byť "samonasírací". Sorry za výraz, ale výstižnejší ma nenapadol. Nemyslela som tým, ža na učilištiach učia tí, ktorí robili skúšky na trojku v druhom opravnom termíne. Myslela som tým to, že podiel učiteľov, ktorí učia bez pedagogického vzdelania, je na učilištiach podľa mňa väčší. Aj ja som to na gympli zažila, učiteľ na AJ sa ná jednu dobu menil čo pol roka. Jednu dobu učil akýsi amík, ktorý to celé bral ako dobrodružnú cestu po Európe, a občas koli kocovine nebol schopný učiť. Čo myslíš, aký rešpekt u nás mal?
Z toho čo píšeš to vyzerá, že je pomaly viac učiteľov, než voľných miest. To sa mi skoro nechce veriť, mala som za to, že učiteľov je málo... alebo to bolo, že KVALITNÝCH učiteľov je málo? Už neviem...
|
|
|
|
Gudrun |
|
(27.2.2009 10:44:00) Srovnáváš nesrovnatelné: gymnázium před 20 lety a učňovskou školu dnes. Proč by učitelé měli jen někoho ponižovat a měli by to být debilové? Jak píšeš "Když to neumíš, nedělej to." Já si ve třídě pořádek zjednat umím, aniž bych někoho ponižovala nebo měla přehnané požadavky a pořád někoho komandovala. Zkrátka se jen musím zastat učitelů, do kterých se pořád někdo musí navážet, jako by to nebyli normální lidi, ale jen hajzlové, jejichž náplní života je ponižovat své žáky. Každý by si měl vychovat své dítě, aby se nechovalo drze k nikomu. Učitel už to u patnáctiletých a starších nezachrání.
|
Xantipa. |
|
(27.2.2009 11:01:31) Eriko - do učitelů se nikdo nenaváží - jako ve všech profesích - jsou špatní, ale i dobří. Taky jsem žasla při videu, jak se učitel musel schovat pod stůl, protože žáci na něj házeli kde co a jak musel prchat ze třídy. To je trestuhodné. Ale tohle se jistě nestalo ze dne na den. Muselo tomu něco předcházet a navíc - dlouhou dobu. Já nevím, je pravda, že na některých učňovských školách je to strašné - absolutní nezájem učňů o výuku. Ale mám pocit, že tam je to jen o penězích /na ty učně/. Jakoby věděli, že se jim nemůže nic stát. A proč by nemohlo? Nechceš tady být, vypadni. Jenže to pak zas ta škola přichází o peníze, takže se to prostě toleruje. A že se tohle dřív nedělo? V menší míře - ale dělo. Za mých dětských let byla na základní škole, kam jsem chodila, aféra - žák se neovládl a dal učitelce facku. Jasně, že jsme všichni věděli, že se to nemá a nikdo toho žáka neobdivoval, bylo to pro nás něco nepředstavitelného. Ale proč se to stalo - je pravda, že ona učitelka ho nesnášela a doslova šikanovala a při jenom jejím výpadu proti němu on prostě nevydržel a vypěnil. A teď si říkám - muselo to pro něj být peklo, chodit za 6-7 hodin denně někam, kde ho neustále všichni tepali, buzerovali a ponižovali a on s tím nemohl nic udělat. Není tohle taky strašný?
|
marky | •
|
(27.2.2009 15:34:07) Ano, ze střední školy nebo z učiliště dítě můžeš vyhodit, ale na základce tohle bohužel nejde...A ty děti to moc dobře vědí...Trojka z chování dneska taky rodiče moc nevyvede z míry, většinou jsou jejich děti svatoušci a zato, jak se chovají, mohou jedině učitelé.
|
Gudrun |
|
(27.2.2009 16:06:42) Teoreticky se vyhodit můžou. Ale za vším jsou peníze, slabé ročníky atd. Takže při reparátech se nesmí vyhodit nikdo. Ale když někomu nejde učení a snaží se, všechno jde. Horší je provokatér, který se neučí, chodí za školu, a když už do školy přijde, snaží se rozvrátit vyučování. Jak k tomu přijdou žáci, kteří by trochu zájmu o učení měli... Učitel by měl hlavně učit a v menší míře vychovávat. Děti by měly být vychované už z domova a ne všechno hodit na školu (jak tu je psáno u některých příspěvků). Předpokládám, že to píšou ty, které nikdy neučily. Nejhorší je, že společnost je v podstatě proti učitelům zaměřená. Každý měl ve škole jistě nějaký nepříjemný zážitek a od té doby má asi většina lidí vsugerováno, že učitelé jsou jen mravokárci a ponižují děti. Navíc si každý myslí, že si učitel odučí svých pár hodin a padla. Ale co přípravy, vymýšlení a opravování prověrek, dělání textů na maturity...
|
kili | •
|
(27.2.2009 16:12:54) kdyby nebe vyslyšelo volání žáků, nezbyl by ve školách ani jeden učitel
|
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(1.3.2009 10:27:29) Erika, co to konkrétně znamená, že teoreticky je možný vyloučit dítě ze základní školy?
Řešíme dítko agresivní k ostatním, s nespolupracujícími rodiči... jde teprve o druháčka, ale druháčka, který už v první třídě hulákal na spolužačky, že je "vošuká" atp., tatínek, který je názoru, že všechny ženský jsou slepice, se tomu jen směje. Ředitel nám řekl, že vyloučit dítě nelze...
|
olsche |
|
(1.3.2009 11:16:08) A je to pravda, bohužel nelze. Lze řešit s odborem sociální péče. Samozřejmě klasifikovat hůř chování. Nic víc....
|
|
Pavla, 2 děti | •
|
(5.3.2009 21:41:14) Dítě opravdu ze školy vyhodit nejde. Řešíme stejný problém, chlapeček z druhé třídy dennodenně mlátí děti (během dvou let odešlo 6 dívek na vedlejší školu). Rodiče s ním nechtějí chodit k psychiatrovi, protože to by ho přece poznamenalo na celý život, takže žádné řešení není. Je pod dohledem sociálky, kurátorů, několikrát na něj byla volána policie, ale bohužel je přece právně nezodpovědný a jak nám sdělili policisté - to že sem tam někoho zmlátí tak, že skončí na chirurgii, přece nic není. Takže všichni uvažujeme, že své děti dáme do jiné školy, protože je přece nenecháme jen tak mlátit. Posledně dcera říkala, že jí nadával do pi... a ku... Jsem zvědavá, jak se škola, která to asi ovlivnit nemůže, bude tvářit, když jí do 3 třídy postoupí jeden hajzlík :-D.
|
Pavla | •
|
(7.3.2009 0:03:36) TO co píše Jena a Pavla mě přesvědčuje o tom, že opravdu každé dítě je obrazem svých rodičů. V případě toho tatínka, který se směje, že všechny ženské jsou slepice, synáček říká jenom to co slyší doma od tohoto inteligentního tatínka. Matka musí být úplně blbá a opravdu slepice, když si tohoto blba vzala. U Pavly zase rodiče tvrdí, že by synáčka poznamenalo, když by s ním šli k psychiatrovi, poznamenali ho hlavně jeho blbí rodiče, kvalitní dětský psychiatr by mu mohl pomoci, ovšem nejlepší by bylo, nejdříve nafackovat těmhle rodičům, pak tomu harantovi a pak všechny hromadně odeslat na psychiatrii, aby je poučili jak mají vychovávat dítko a jak se chovat ve společenství lidí. Myslím, že kdyby tenhle harant řekl mé dceři ve druhé třídě "ty pí..... a ku......, došla bych tam a chlapečka bych ztřískala co by se do něho vešlo, i kdybych měla problémy. Už vidím ty submisivní učitelky, jak si to nechají líbit i když určitě toto říká ten spratek i jim, jsou to nány a nikdy to nebude lepší, dokud budou učitelky pokorné, submisivní slepice. Dnes musí počítat s tím, že si autoritu musí zařídit samy, že není samozřejmá, hodně rodičů vychovává děti úděsným způsobem a rozklepaná a ubrečená učitelka (kvočna) si opravdu autoritu u těchto spratků nezíská.
|
|
|
|
|
|
marky | •
|
(27.2.2009 15:35:55) Ano, ze střední školy nebo z učiliště dítě můžeš vyhodit, ale na základce tohle bohužel nejde...A ty děti to moc dobře vědí...Trojka z chování dneska taky rodiče moc nevyvede z míry, většinou jsou jejich děti svatoušci a zato, jak se chovají, mohou jedině učitelé.
|
|
|
|
Dana, dvě děti | •
|
(27.2.2009 14:26:26) Protože těm manažerům do toho nikdo nekecá. Do školy chodil každý, takže drtivá většina populace se cítí být znalcem pedagofického procesu. Postavit se před třídu ale není sranda,a upoutat generaci počítačových her a intreaktivních CD romů je nadlidský úkol. Ani se nedivím, že tě ta práce neláká, není o co stát.
|
Jája | •
|
(27.2.2009 16:49:34) Manažerům do toho kecá zákazník. Buď ho projekt zaujme, protože je dobrý, nebo prostě projekt nevezmou a peníze nejsou. Manažerům se měří podle jiných hodnot než děckám ve škole.
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(1.3.2009 10:38:51) Jájo, jeden zákazník je pořád lepší, než několik různých "zákazníků" s rozdílnými potřebami. Tím myslím to, že ani rodiče v jedné třídě se neshodnou na tom, co chtějí, něco jiného chce ředitel, něco dalšího závazné dokumenty (školní vzdělávací program atd.) a nejhorší je, že nějakou představu má taky ten učitel, pokud chce dělat práci na takový úrovni, aby se za ní nemusel stydět. Když budu manažer a přijde mi skupina třiceti lidí se zakázkou, ve které nebudou mít jasno a neshodnou se na výstupu, tak je pošlu domů s tím, ať se nejdřív dohodnou a pak teprve přijdou.
Ideální by (dle mého názoru) bylo říct: já jsem učitel, kterej vám nabízí to a to a to - pokud máte stejný cíle, dejte děti ke mně a pokud ne, dejte je k někomu, kdo má cíle jako vy. Většina škol tohle učitelům neumožní a vedení třeba výslovně zakáže říkat rodičům, kdo bude v první třídě - já např. kvůli tomu odcházím jinam, protože informovaný rodiče považuju za základ spolupráce.
|
Delete |
|
(1.3.2009 13:30:56) JENO,
ty odcházíš? A někam daleko? Nebo na jiný typ školy? Důvody chápu, pod španým šéfem se nedá pracovat.
Loni takhle odcházely naše dvě učitelky, tehdy s velkou podporou rodičů, většina přesunula své děti na novou školu, jen aby je tyto učitelky učily dál....
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(1.3.2009 15:26:56) Taky nás jde víc (jen jedna je ochotná ustupovat v zásadních věcech, tak zůstává) a taky s námi jde pár dětí. A někteří rodiče ještě čekají a rozhodnou se podle toho, jaká se najde náhrada - přecijen měnit prostředí taky není pro děti zrovna ideální. Jen tady není nikdo, kdo by si nás vzal pod sebe (holt menší město), takže zakládáme školu vlastní. Kupa práce, ale když je pro koho tu energii investovat, tak to má smysl A nakonec to vypadá na kontinuální záležitost od MC až po devítku, což v předchozí škole nebyla šance, takže jestli se vše podaří, budem na tom líp. Máme budovu, píšem granty... jen nikdo z nás nechce ředitelovat
|
Delete |
|
(1.3.2009 16:56:35) JENO,
tak to je fajn, hlavně když se domluvíte spolu a je vás dost na to něco podobného rozjet...
Tady bych na to byla sama, zkoušela jsem to už s myšlenkou školky a bez úspěchu...
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(1.3.2009 21:31:45) Tak to je jasný, že sám by to člověk nezvlád... My máme cca 10 hodně aktivních lidí a dalších cca deset podporujících v dílčích věcech (a i tak je toho dost - třeba tenhle tejden jen mě čekají 3 schůzky a ostatní jsou na tom podobně). A někteří další na tohle zařizování nejsou, tak čekají, až přijde na řadu nějaká fyzická práce a šikovný ruce
|
Delete |
|
(1.3.2009 21:42:03) A kdo jsou ti lidé? Budoucí učitelé? Rodiče budoucích žáků? Jak máte zajištěné financování, hlavně ty platy, to všechno granty nepokryjí, ne? Promiň mou zvědavast, možná by to bylo i na nějaký mail a větší komunikaci, ale já se stále ještě myšlenky na vlastní vzdělávací zařízení nevzdala...
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(1.3.2009 21:59:03) Lidi, co budou pracovat v MC jsou z řad vícedětných rodičů, kteří nejsou přímo aprobovaní, ale něco společného s pedagogikou a nějaké zkušenosti mají a mají prostě děti ve škole, školce a ještě nějaký batole k tomu, pak učitelky do MŠ a učitelky do ZŠ plus asistentky našich integrovaných dětí. K tomu partneři (náhou můj manžel i manželé kolegyň provozují neziskovky ve svých oborech, takže mají zkušenosti se zřizováním, jednáním všude možně i psaním grantů a např. neziskovka mého muže má 18 zaměstnanců, kteří žijou jenom z grantů). No a pak někteří rodiče, kteří se účastní schůzek coby zástupci rodičů, aby bylo vidět, že je i poptávka a nejde jen o náš výmysl Jinak doufáme, že se podaří zřídit školu, která nebude soukromá, ale já stejně příští rok budu učit i kdybych za to dočasně neměla mít žádnej plat, protože prostě chci, aby se to rozjelo. (Beztak jsem teď vzala zajímavou nabídku a to co ve škole si jinde vydělám za třetinu času.)
Kdyžtak se mi ozvi na mail, něco Ti pošlu...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xantipa. |
|
(27.2.2009 10:09:20) Souhlasím se Žabou. Děti přecházejí na druhý stupeň ve věku, kdy domýšlejí kde co a přemýšlejí, kdy jdou do puberty a mají odpověď úplně na všechno. Bohužel, i doma pak slýchavají - mlč, tomu nerozumíš, a poslouchej nebo uvidíš. Děti se nevychovávají k odpovědnosti, ale poslušnosti - někde. Ale učitelé chtějí ve většině případů, aby děti poslouchaly. Nemají rádi děti, které diskutují a chtějí projevit svůj názor. Učitele to zdržuje a tyhle děti jsou pak označovány na rebely a problémové a učitelé se je snaží přidusit. Jenže - kdyby se věnoval čas diskuzi /samozřejmě ve vhodnou dobu, pravidelně/, tak si děti zvyknou a ubydou ty, které trousí uštěpačné a leckdy drzé poznámky ke všemu, kdykoli je to napadne. Děti bohužel jsou zvyklé jen kritizovat, ale když se jich člověk zeptá na jejich názor, žádný nemají. Nejspíš to vidí doma. Někteří učitelé bohužel v dětech nevidí osoby, které jsou svým způsobem partnery, ale hajzlíky, který je potřeba vydusit, aby dali pokoj. Oni dají, to běžní a slušní, ale na problematické děti tohle neplatí a možná, že tohle všechno jejich agresivitu vystupňuje. Jenže tenhle zadupávací postoj dokáže vyburcovat k nečekanému k dítě, které by problematické normálně nebylo, ale prostě nechce, aby se s ním ve škole takhle jednalo. A v tu chvíli přibude další rebel.
|
Misa + 2 | •
|
(27.2.2009 11:21:03) Jo, jo, taky takového "rebela" máme doma. Osm let, třetí třída. Bohužel žádná autorita na něj neplatí. Když má pocit nespravedlnosti, neovládne se a řekne co si myslí, navíc často ve vzteku a hrubě. Doma si zdaleka nedovolí tolik, jako ve škole. Žádné domlouvání, kladná ani záporná motivace ani pravidelné návštěvy PPP (kde žádnou poruchu neshledali), nepomáhají. Paní učitelka si myslí, že je nevychovaný spratek a hajzl (což mu i řekla), my si myslíme, že učitelka s ním jedná příliš z pozice moci a tím se situace jen zhoršuje. V poslední době trochu rezignoval, snaží se ve škole ovládat, místo třech poznámek týdně nosí jen jednu, o to víc je ale přecitlivělý doma, při pomyšlení na školu se mu okamžitě zhorší nálada, nechce se mu učit, ani předměty, které ho dřív bavily a přestože je chytrý, nemá odpovídající výsledky.
|
singera | •
|
(27.2.2009 12:33:38) Tak to tě lituji. Doufej, že druhé bude jiné. Jestli né, tak si stejně každý bude myslet, že je to o výchově.
|
Misa + 2 | •
|
(27.2.2009 17:54:43) Druhý je o rok starší a má úplně jinou povahu, problémy s autoritami nemá, chodí do stejné školy, takže i učitelé vidí ten rozdíl. Učitelka toho mladšího problémového mi několikrát řekla něco v tom smyslu, že ten starší se nám opravdu "poved", že je skvělý a mladšímu předhazuje staršího bráchu jako vzor. No prostě hrůza. Vychováváme obě děti stejně, doma mají stejné vzory, každý má ale jinou povahu a jinak zvládá stresové situace.
|
singera | •
|
(27.2.2009 17:59:16) Tak to buď ráda, že ten druhý je jiný. Ale ten tvůj nezbedný synek se může v dospělosti úplně změnit. Naopak, může být úspěšný, mít dobré zaměstnání, spokojenou rodinu... S bráchou bych ho raději nesrovnávala, protože by si taky mohl myslet, že ho máte radši a svého brášku by mohl časem i nesnášet.
|
Misa + 2 | •
|
(27.2.2009 18:05:22) My je taky nesrovnáváme, to zavedla učitelka. Od nás nic takového nikdy neslyšel.
|
singera | •
|
(27.2.2009 18:09:04) Tak to bych té učitelce řekla, ať je nesrovnává a snažila se s ní nějak komunikovat.
|
|
|
|
Majda pajda | •
|
(27.2.2009 18:03:00) A nebylo by lepší ho dát do jiné školy? Pro hyperaktivní děti? Nebo kde by jich bylo ve třídě míň a učitelka měla jiný přístup k vyuce?
|
Misa + 2 | •
|
(27.2.2009 18:18:47) No to by nejspíš bylo i když hyperaktivní není, jenže bydlíme na vesnici a možnosti jsou omezené. Dva roky jsme dojížděli do vzdálenější školy, ale bylo to neúnosné, tahle škola špatná není, má výbornou ředitelku, ale učitele si příliš vybírat nemůže. Vypadá to, že příští rok budou mít jinou učitelku, ale kdo ví, jestli to bude změna k lepšímu. Syn má problém s autoritami, navíc mu vůbec nesedí styl výuky. Na některých předmětech se nudí, protože je to lehké, jiné se musí učit doma, protože tomu ze školy nerozumí. Doma mu na to stačí pár minut a pochopí to, ale kolikrát až po té, co dostane špatnou známku, na prvouce opisují z tabule, co předepisuje učitelka, to by nebavilo ani mne. Ve třídě je jich dvacet, takže v tomhle problém asi není.
|
singera | •
|
(27.2.2009 18:34:47) Miso, držím Ti palce, ať to s klukem zvládnete a ať má lepší vyučující, která bude mít proň ho víc pochopení.
|
|
|
|
|
|
Xantipa. |
|
(27.2.2009 12:44:25) Aby učitel řekl dítěti, že je hajzl? To je skandální. Pak si říkám, jak dlouho bude trvat dítěti, než něco podobného řekne dospělému. Přece - příklady táhnou. Pořád zapomínáme, že děti /i náctileté/ jsou pořád jen děti a že se učí - nejen násobilku, ale taky to, jak se chovat k autoritám, v kolektivu ..... A co třeba rčení - škola, základ života. Jistě se tím nemyslelo zvládnutí násobilky.
|
singera | •
|
(27.2.2009 12:49:04) Jo jo Xantipo, je to o rodičích, co z toho dítěte bude.
|
Ledersonka |
|
(28.2.2009 23:31:13) Tak mému synovi kdysi učitelka v první třídě řekla, že roste pro šibenici Nakonec to dopadlo tak, že jsme byli u psychologa a ten řekl okamžitě dítě přendat do jiné školy nebo alespoň jiná třída. Naštěstí v té době byly na škole dvě první třídy, tak to šlo. A najednou byl z darebáka andílek a školu měl opět rád....
A ještě k tomu přechodu z prvního na druhý stupeň - máme to v tomto školním roce a docela katastrofa. Ještě vloni skoro samé jedničky, v pohodě stíhal, učitelka jim dost prdelkovala (podle mě), ledacos omluvila, víc jim pomáhala a hlavně je víc znala. A letos musel být najednou samostatný, zase mi přišlo, že je berou skoro jako dospělé a docela jsme narazili. Už se z toho celkem vyhrabal, zase nosí docela dobré známky, ale ten přechod byl dost děs
|
|
|
|
|
|
sarmi |
|
(27.2.2009 13:45:12) zabo, i kvalifikovany ucitel ma s neukaznenym(i) zaky dost co delat. navic je to nefer jak vuci nemu, tak vuci zbytku tridy, ktery ucitele akceptuje. proc by mel dobry pedagog zbytecne vynakladat sily tam, kde by meli pusobit rodice?
|
Xantipa. |
|
(27.2.2009 13:55:58) Sarmi - jak má rodič působit na své dítě ve škole, kde tento rodič není přítomen? Třeba poznámka - neustále ruší. A co jako má rodič dělat? Zeptá se - cos dělal? Dítě - no, povídal jsem s kamarádem. Já řeknu - dobře, od toho máš přestávky, tak příště při hodině laskavě mlč a soustřeď se na výuku, protože jinak tě učitelka jistě přesadí a bude to. Jenže - učitelka nepřesadí a za 2 dny nová poznámka - opět vyrušuje. A učitelka rodiči řekne - musíte mu domluvit, já nemůžu nic. Ale co má rodič udělat? Tady je chyba v učiteli, dle mého.
|
singera | •
|
(27.2.2009 14:08:42) Tak mu řekni, že jestli bude zase stížnost ve škole, zakážeš mu pc nebo telku a to taky pak udělej. Nebo se spoj s učitelkou,ať ho tedy přesadí.
|
|
singera | •
|
(27.2.2009 14:08:53) Tak mu řekni, že jestli bude zase stížnost ve škole, zakážeš mu pc nebo telku a to taky pak udělej. Nebo se spoj s učitelkou,ať ho tedy přesadí.
|
sarmi |
|
(27.2.2009 16:26:41) presne tak, jak pise singera. necekat co kantor udela nebo neudela, ale pokud mas zajem, tak se musis holt zapojit. to je prave ta spoluprace mezi rodici a skolou. ovsem ne vzdy je s ucitelem rec, resp. nekteri (!!!) z ucitelu tenhle zpusob spoluprace nemaji v lasce, ale jde o tve dite, tak se musi snazit obe strany. mozna, kdyz ucitel/ka uvidi, ze mas zajem, bude vstricnejsi..
|
|
|
sarmi |
|
(27.2.2009 16:23:16) tak v pripade ktery jsi popsala mas pravdu, ale to podle me neni pripad zaka, ktery je problemovy! takovyto deti je vetsina a nikdo je nebere jako problemove. zadne dite nesedi celou hodinu vzzorne bez pohnuti a spitnuti...myslim tim, dite, ktere a priori odmita zaclenit se do kolektivu, je vulgarni, neplni sve skolni povinnosti atd.
|
|
|
|
Blanka | •
|
(2.3.2009 9:38:57) Tak tohle mám nejradši, jak si má učitel ve třídě zjednat pořádek, když dítě není doma vedeno k tomu, že prostě ve škole se o hodině poslouchá a neotravuje ? Fakt super nechávat všechno na škole, dobrý alibismus.
|
singera | •
|
(2.3.2009 9:47:42) Jo jo, je to o tom, jak rodiče vedou své dítě, mají mu vysvětlit, jak se má v hodinách chovat...Vyjímku ale tvoří hyperaktivní děti, kteří to mají potvrzené od dr. že tím fakt trpí. Ony pak v hodinách vyrušují, pořád se na něco ptají...Vím, známá má hyperaktivního kluka a může se stavět na hlavu. Kluk se jí během 5 minut zeptá 10X na to samé, je neposedný, teď druhák. V první třídě to učitelka špatně nesla, tu jeho aktivitu v hodinách, tak ho známá dala do jiné třídy, kde mají menší počet dětí a je to lepší. Druhá učitelka si tolik nestěžuje, víc bere, že je prostě takový...jinak, kluk je chytrý
|
Blanka | •
|
(2.3.2009 10:03:53) To je samozřejmě jasný, tyhle výjímky, spíš mě rozčilují tady ty názory, že když matka chodí do práce, tak přece ještě nemůže vychovávat děti, chodíme taky do práce, ale ta výchova je přece dlouhodobý proces, takže naše děti už celkem dlouho vědí, že ve škole by se měl dávat pozor, nemělo by se kecat, natož slovně případně fyzicky napadat paní učitelku, atd. Prostě ty základy musí být z rodiny, aby měl učitwl na čem stavět.
|
|
|
|
|
singera | •
|
(27.2.2009 11:40:47) Ano rodiče by měli více s učiteli komunikovat a né je podrážet. Vím, že některé učitelky jsou hrozné, ale chodila bych za ní tak dlouho, ptala co mé dítě dělá špatně a jestli se už lepší, až by byla spokojená. Jsem trpělivá.
|
Xantipa. |
|
(27.2.2009 11:42:17) A ještě - prosím kolik máš dětí a jak staré? Mám pocit, že jsi včera spadla z višně /ohledně představ o výchově dětí/. Nic ve zlém
|
singera | •
|
(27.2.2009 11:44:16) Mám 3 děti. 5,8,11 let.
|
|
|
|
majdik21 |
|
(2.3.2009 14:03:04) Co dodat souhlasim s tebou Aleno,muj nazor je ze je to jenom v rodicich.Vzdyt rodice a rodina je zaklad vseho co se tyce deti.Neustale upozornovat dite tohle nesmis tohle taky ne,je pro nekoho treba uz unavny,ale verim ze jednou prijde odmena za toto upozornovani,nadavania placani na zadek.Mam zatim hodne dite tak se my to pise co?Ale myslym ze je to tim ze od mala je vedena mnou i mym manzelem k poslsusnosti.U nas neexistuje ze nemame cas na dite,jeden z nas se proste Majdicce neustale venuje,kdyz je cas tak i obadva najednou a nadarmo se nerika deti ktery si hraji nezlobi.
|
|
|
singera | •
|
(27.2.2009 11:37:36) Je to hodně o rodičích. Své potomky rozmazlují,děti nosí značkové věci, v první třídě mobil, holčičky se malují, aby byli in,chlapci musí mít háro, holčičky pak melírek, no a pak se rodiče diví. Každá z těch holčiček chce být pak ve čtrnácti modelka a začínají umělé nehty, někdy i dokonce prodloužené vlasy. V hlavě mají jen modeling a škola jde stranou. Chlapci pak hospoda... Asi by se rodiče měli více věnovat,s dětmi sportovat, chtít ať dítě dělá nějaký kroužek.....
|
Xantipa. |
|
(27.2.2009 11:40:50) Singero - a jak by sis to představovala. Předpisové oblečení, předpisový účes, v hlavě jen učení a nic jiného.....
|
singera | •
|
(27.2.2009 11:43:24) No tak se pak Xantipo nediv, že jsou dětičky hajzlíky. Kdysi jsme hára a nalakované nehty nenosili a tolik jsme si ani k učitelům nedovolili. Né nadarmo nosí na školách v zahraničí uniformy.
|
Xantipa. |
|
(27.2.2009 11:48:06) Singero - opravdu si nemyslím, že háro, prodlužované vlasy, melíry, nalakované nehty, značkové oblečení apod. automaticky znamená, že dotyčné dítě je hajlík.
|
singera | •
|
(27.2.2009 11:54:10) Né, každé dítě s melírem není hajzlík, ale většina z nich pak nemá na nic jiného čas než na svůj vzhled. Na učení kašle. Proč by taky taková prvotřídní hvězda nebo modelka s gelovými nehty vnímala učitele a školu, že? Když už se vidí, že ona bude slavná. Myslí si, že je hezká a to ji k životu stačí. Je spoustu Barbínek a Kenů. Ale jsou i zodpovědní 14letí, ne že né. Pak spadnou z oblak a vyučí se za prodavačku. Nic proti prodavačkám! Abys mi pak zase nepsala, co je špatného dělat prodavačku...
|
Xantipa. |
|
(27.2.2009 11:59:37) Singero - znám spoustu kamarádů a kamarádek dcery - holky z větší části hodně řešily, co na sebe, vlasy a kosmetiku - no a co? U toho stihly i školu. Nemysli si, že když holka nebo kluk se stará o svůj vzhled, nestihne učitele. Ale stihne, když chce. A na střední měly za spolužáka kluka - metrosexuála. A ten patřil mezi nejlepší studenty i s kadeřníkem 2x týdně, pravidelnými masážemi a soláriem a denodenní návštěvou fitka. O denodenní minimální hodinové úpravě svého zevnějšku vůbec nemluvím. Jo - kdyby to bylo tak jednoduchý. Ale bohužel není.
|
singera | •
|
(27.2.2009 12:06:33) Jo metrosexuála jsme měli na střední škole taky, Pořád o přestávkách koukal do zrcadla a česal se a geloval. Taky se učil normálně a byl to šprt, znal vše nazpaměť a když ho někdo vyrušil, tak už nedokázal pokračovat. Po škole zkoušel modeling, nó a skončil jako prodavač někde v butiku. A to nám vždy všem říkal, kde to nedopracuje. Né všechny fiflenky tak končí. Já vím, některé se provdaj za pracháče a pracovat nemusí
|
Xantipa. |
|
(27.2.2009 12:09:12) Tak ten, o kterém mluvím, neměl modelingové ambice, prostě mu tak bylo dobře. A i kdyby. Kolik mladých sní o něčem velkém? A že pak jejich kroky jsou jinam nebo jejich sny se nevyplní? No a? Jsou proto špatní? Nebo snad nesmějí snít a chtít?
|
Singera | •
|
(27.2.2009 12:14:02) Ale Xantipo ať si sní! Od toho jsou pak rodiče, aby je vrátili do reality! A né aby jim ještě říkali, jo holka ty na tu modelku máš, jdi do toho. Nejsou schopni posoudit možnosti svého dítěte, vidí se ve svém dítěti. Ikdyž měří zhruba 165cm, normálně hezká holka, ale rodiče jí zaplatí prodloužené vlasy, aby holka byla topmodelka. Třebas by bylo lepší, jí říct, že je hezká, ale ten modeling né a zaplatit jí nějaký kurs angličtiny v Londýně nebo nějaký jiný kurz a na vlasy se vykašlat.
|
|
|
|
Pole levandulové |
|
(27.2.2009 12:08:19) Xantipo, souhlasim. Moje zakaznice ke mne vodi svoje dcery i syny, delam jim prakticky stejnou peci jako dospelym tj vcetne meliru, kosmetiky a podobne a rozhodne z hovoru s temi "detmi" nenabyvam dojmu, ze jsou to hajzlici. Jsou to proste deti, jejichz rodice jsou v zivote uspesni a vedi, ze krom obsahu neceho v hlave se lepe prosadi i lide, co vypadaji upravene, neodpudive. A uci to sve potomky uz od mala. Muj syn taky uz dnes ma svou predstavu o tom, jak chce vypadat, ktere tricko se k cemu hodi a nehodi, vi, ze to neni zivotni traga, kdyz by musel jit mezi lidi neupraveny, ale proste je mu milejsi, kdyz si rano vybere co na sebe a vyresi si sam, ktere fusky ke kteremu tricku. A taky uz odted vi, ze pokud se nebude snazit se neco naucit, tak se mu povede hur, takze rad chodi na anglictinu, na sportovky, plavani atd - ne ze bychom ocekvali, ze ho to bude zivit, ale uci se tim smyslu pro povinnost. Ma ale jednu uchylku po tatinkovi - ani jeden z nich by nesel ven ve spinavych botach
|
singera | •
|
(27.2.2009 12:20:27) Jo jo kadeřnice promluvila. Ono mé děti taky chodí v čistých věcech, učesané. To je jen a jen o tom, kolik toho svému dítěti dovolíš a jak moc z něho děláš hvězdu a povyšuješ ho nad ostatní. Tím nechci říct, že ty to děláš! Ale některé matky jsou až v tom přehnaně aktivní.A pak se diví.
|
Pole levandulové |
|
(27.2.2009 12:39:17) Singero, promluvila jsem, protoze to vidim z prvni linie a ty deti se prede mnou nemusi pretvarovat. Jsou to proste jenom deti, ktere maji radost z toho, ze muzou mit v hlave par pruhu a na obliceji plet bez pupinku Ale mantinely je diteti potreba dat, to naprosto souhlasim a myslim, ze to nase je ma opravdu jasne dane, zadarmo nema nic ani ted, kdyz mu jsou skoro 4.
|
singera | •
|
(27.2.2009 12:52:39) Pleť bez pupínků je důležitá, pro zdravé sebevědomí dítěte. Souhlasím. Dětem se mají dát mantinely a hlavně je příliš nerozmazlovat, ale dát najevo svou lásku a věnovat se.
|
|
|
Angretka |
|
(27.2.2009 14:00:06) Tak promiň, ale teď na mě působíš jako škaredá, zapšklá,zakomplexovaná baba. Tuším, jak to asi myslíš, ale dost to přeháníš.....
|
Singera | •
|
(27.2.2009 14:14:09) Nejsem škaredá, zakomplexovaná......Mužům se líbím, hadají mi míň než mi je...prý jsem pohledná, blbá asi taky nejsem, když má titul Ale kolik blbců je s titulem, že? Jen mám prostě takový názor na věc. Někteří rodiče své děti příliš rozmazlují a pak se diví.Ty nehty, vlasy byl asi blbý příklad, když se toho každý chytá.
|
|
|
|
marky | •
|
(27.2.2009 15:51:36) Tvému synovi jsou 4 roky a už má předtavu o tom, jak chce vypadat a které ponožky ke kterému tričku si vezme??? Mám stejně starého syna a takové věci ho fakt neberou..že bych něco zanedbala?
|
Martina, 2 kluci |
|
(27.2.2009 16:41:12) Marky, nezanedbala, jen máš jiného syna než Skramuška Já mám dva syny - jednoho jako tvého, druhého od Skramušky
|
|
majda pajda | •
|
(27.2.2009 16:41:36) určitě nezanedbala. Můj to taky neřeší. Ne z každého Ti vyroste model. Ale pár dětí takových taky znám, ikdyž starších a především holčičky.
|
|
|
|
|
|
Jana (Kačka 11/03+Matýsek8/05) |
|
(27.2.2009 12:16:54) Myslím si, že hodně dětí je zvyklé brát a neumí dávat. Jsou zvyklé, že vše dostanou zadarmo a tím nemyslím jenom materiální věci. A jak se potom mají chovat, když jiný vzorec chování neznají? Tím pádem je nejokatější to značkové oblečení, mobily adod. Ale nechovaly by se ty děti stejně i v uniformě a bez mobilu? A opět jsme ve výchově v rodině....
|
singera | •
|
(27.2.2009 12:26:34) Právě tím, že dětem vše dovolí (všechno co chtějí, koupí), tak to je i ta výchova. Ano, mají všechno, melírek, gelové nehty, prodloužené vlasy a další a další.....ničeho si neváží, všechno jednoduše dostanou. A není to jenom o těch vlas.,a nehtách...
|
|
|
|
|
|
.Žaba |
|
(27.2.2009 12:02:47) To, či deti majú melír alebo nie, nejako súvisí s výchovou? Mám sice deti mladšie ako ty, takže z tvojho pohľadu mám menej skúseností, ale povedala by som, že miešaš hrušky s jablkami. To je u nás obľúbené klišé – kto má viac než ja (v jeho veku) je automaticky spratek rozmazlený.
|
singera | •
|
(27.2.2009 12:07:51) S melírem tak úplně né, ale s tím, co všechno dospělí svým dětem dovolí.
|
.Žaba |
|
(27.2.2009 12:17:17) To súhlas, hranice deti poznať musia. Len by som do toho takýmto sposobom nezahŕňala starostlivosť o zovňajšok. Pokiaľ to nie je na úkor slušného správania sa, nech má pre mňa za mňa syn kľudne zelené vlasy.
|
|
|
|
Michelina |
|
(27.2.2009 13:48:45) Singero, chtit muzes, ale s ditetem ktere nechce...budes na nej delat natlak- nutit ze musi do nejakyho krouzku chodit jinak ze z nej vyroste jen nejaky grazlik nevychovany? A co z toho pak budes mit... Ale jinak nic proti tve vychove
|
Singera | •
|
(27.2.2009 14:30:46) Michelino, neříkám, že bys měla začít nutit 15letého puberťáka někam do kroužku. To už je pak velice pozdě! Je třeba začít od malička. Např. v 8 měsících chodit na plavání s kojenci a tak v něm budovat radost ze sportu. Je hodně kroužků od 3, 4 let. Jezdit s dětma o víkendu třebas na hory. No prostě se jim věnovat. Když to dítě cítí, že je v něčem v 5 letech dobré, má z toho radost a za zájmů rodičů v tom pokračuje. Je lepší něco dělat, než se na výchovu vykašlat a spoléhat tak jen na školu. A v tom je velké procentu úspěchu. Fakt, že někdy se ti může narodit hajzlík a holt se můžeš stavět na hlavu a nehneš s tím.Tak asi zajít za psychologem, hodně s dítětem komunikovat, snažit se pochopit...Ale né až 15 letech!
|
Michelina |
|
(27.2.2009 14:38:44) Singero, ani ja se nezminovala o 15-ti letem pubertakovi! Jsou deti ktere maji 5 let a muzes jim rikat zlate svate, ze chodit do krouzku je pro ne dobre! Vidim to u znamych jak to maji se svoji holcickou...cas na ni nemaji a pak po ni neco chteji jak sama podotkla!! Coz je obdivuhodna vyridilka v jejim veku. Ja sama mam chlapecka ktereho vedu ke zdravemu a rozumnemu chovani vuci jinym lidem
|
singera | •
|
(27.2.2009 14:50:02) To je právě to, že na ní nemají čas. Achjo.
|
|
singera | •
|
(27.2.2009 15:00:36) Jo, asi bych jí v pěti letech neříkala, že chodit do kroužku je dobré, ale prostě s ní chodila cvičit, jezdit na lyžích, nebo plavat...Mé tři děti odmalička chodí do kroužků a v poho.
|
|
|
|
|
|
Michaela | •
|
(3.3.2009 1:42:41) Tady souhlasím. Ano, dnešní děti mají jenom svá nezpochybnitelná práva, ale už žádné povinnosti. Přesně si pamatuji, že drzý žák byl pouze výjimkou, učitel v sedmé třídě si ho odvedl do kabinetu, ručně si to s ním vyřídil a bylo po problému. To se dnes také nesmí, děti vědí, že i když řeknou učitelce "ty pí..., ty krávo, ty šmejde, že se jim nic nestane. Je to hrůza, ale asi jsou tak vedeny z domu. Nepamatuji ze školy, ale ani moje dcera, že by něco takového někdo mohl učiteli říci, dnes je to normální. Děti, nejmenované etnikum mají pouze práva a povinnosti žádné. Je to mimochodem i kult dětí dovezený k nám z USA, také na to doplatíme jako oni, až nás jedenáctiletí haranti budou střílet ze svých vlastních zbraní, ale to už bude poněkud pozdě to řešit.
|
|
|