27.2.2009 23:16:50 Misa + 2
Re: penize a osnovy
Ono je to spíš o tom, že škála dětí ve třídě je příliš široká. Od těch, co jsou na propadnutí už ve čtvrté třídě přes průměr, děti s různými dys- poruchami až po ty, pro které je tempo pomalé a nudí se a často vyrušují víc než ti nejhorší žáci. A když je dětí ve třídě ke třiceti, je to pro učitele nezvládnutelný stav. My máme spíš ty děti nudící se, často si stěžující na věčné opakování a pomalé tempo. Takže já osobně bych neubírala, spíš by bylo dobré výuku postavit jinak, třeba i částečně samostudiem, tak, aby každý mohl jít svým tempem, jak mu síly stačí, potom by možná škola víc bavila i ty slabší i ty, co potřebují pro uspokojení víc informací. Ale to je v našem školství bohužel utopie. Např. jsem viděla dokument, kde v Japonsku probíhá výuka v některých školách jen samostudiem, každý se ve třídě učí svým tempem, učitel funguje jen jako jakýsi poradce. Zjistili, že je to daleko efektivnější než naše klasická forma učení, výsledky měli žáci v průměru daleko lepší.
Odpovědět