Chybí kontinuita
Mám dceru ve druhé třídě. Zatím vidím ty nevinné dětské dušičky, jak se učí o světě kolem sebe a nemůžu uvěřit, že za pět let z některých budou pubertální grázlíci. Jak se to vlastně stane? Nevím, nejsem odborník. Jen mě napadlo, že bude velká škoda, až děti odejdou na druhý stupeň a přijdou o svou třídní učitelku, kterou mají rádi a důvěřují jí. Já vím, že na druhém stupni už je to učivo tak složité, že musí být víc učitelů, ale nás si na základce někteří ani nepamatovali jménem, bez zasedacího pořádku byli ztraceni. A my jsme se také cítili ztracení a bez opory. Možná by šlo, aby se třída 1 - 2 x týdně na hodinu setkávala se svou třídní z prvního stupně, aspoň do té doby, než navážou vztah k té nové. Děti by měly mít někoho, na koho se mohou i během vyučování s důvěrou obrátit. Jinak jim nezbývá než se zatvrdit, aby to zvládali. A se zatvrzelými lidmi je dost těžká spolupráce. Jedenáctileté dítě není malý dospělý, na to bychom měli myslet.
Odpovědět