Jo, to co jsem popsala, je průpravné cvičení.
Holce neznám, nevím, co on razí, mě učil hlavně Prokeš, kterého pokládám za machra první kategorie a je to můj guru
.
Já bych ti řekla, kdybych slyšela, jak ty děti zpívají a viděla je při tom, tím nechci říct, že jsem taková kapacita, ale že bych ti řekla, jak mi to připadá, co by s nimi šlo.
Obecně pokud ty nemáš hudební průpravu, neintonuješ a hlavovým tónem nezpíváš, fakt bych to nechala být. Mně se u prvňáků jeví jako mnohem potřebnější, účinnější a pro učitele i většinou snažší se soustředit na rytmus. Aby se naučili cítit a i z poslechu rozeznat sudé a liché metrum. Cítění těžké a lehké doby, včetně synkopy, podle mě je blbost ji oddělovat a jako cosi "nadstavbového" dát do šesté třídy (či kam). Pamětní rytmická cvičení, poznávání písniček podle vyťukávání, klasická rytmika, jak si jí třeba ještě (snad) pamatují ze školky. Hraní na Orffovi nebo čemkoliv jiném, rytmické nástroje se dají hezky přímo ve třídě vyrobit, i z přírodnin atd.
Na poslech jsou moc dobré nahrávky HRadišťanu s nějakým souborem z JAR, nemůžu si vybsvit jméno ani toho souboru ani toho CD, ale snad by se to dalo najít.
RVP v hudební výchově je podle mě směs nepochopení, diletantismu a planého snění těch, co to napsali. Já ale nejsem hudební pedagog, jsem muzikant z praxe, učený jako muzikant ne jako učka. Tak to halt vidím jinak. A je dost možné, že hudební výchovou na pajdě bych neprošla taky, co vím, oni hrající muzikanty nesnášejí, samy (ty paní) hrát neuměje.