22.1.2015 23:37:15 úča
Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny?
Delete, víckrát už jsem si všimla, že běsnící děti nepotřebují k tomu, aby se uklidnily, co nejvíc možností ještě víc běsnit.
Daleko častěji potřebují naučit, jak se uklidnit a ukázat, co všechno se dá dělat v klidu, proč je dobré dělat i jiné věci, než třeštit atd.. což ale není lehké docílit a pokud je moc a hodně divokých dětí najednou, tak to nejspíš ani není možné. Mně se to s 25 a více naráz nepovedlo nikdy ani nevím o nikom, komu by se to povedlo. Teď myslím, myslím dostat je do uvolněného, soustředěného klidu, ne že budou chvíli tišeji.
KDyž jsem třeba měla u těch divokých tříd v období marodění v zimě jen osmnáct dětí a hlavní narušitelé neměli komplet sestavu, tak se mi to víckrát povedlo zpíváním ve střením tempu, metrorytmicky, aby to bylo tak na 70/min a chce to písničku ne moc složitou, ale s citovým obsahem. Kupodivu účinkoval velmi dobře např. Nešťastný šafářův dvoreček nebo "Je to chůze po tom světě", ale holt to bylo cca před pěti lety. Jo, a taky dost věcí od Nohavici, Vlaštovko leť, Grónská zem atp, Afričančata atd.
Odpovědět