| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Tresty ve škole - všichni za jednoho, jeden za všechny

 Celkem 60 názorů.
 Mája+kluci 07, 11 


Téma: Tresty ve škole - všichni za jednoho, jeden za všechny 

(21.1.2015 18:18:58)
To je nové krédo naší paní učitelky. Syn (druhá třída) dnes donesl čtvrtý trest v tomto měsíci. Ne, že by tak vyváděl, ale paní učitelka začala razit zásadu, že když děti křičí, třeba dnes před začátkem tělocviku a nestojí v pozoru u dveří, tak dostanou trest všichni. Dnes 5× opsat 7.bod školního řádu. Včera počítali navíc nějakou matiku, protože prý někteří křičeli při přesunu do družiny ~e~
Trest z víceméně stejného důvodu měli i hned první lednový den po návratu z prázdnin. Mezitím ještě jeden nebo dva jiné, opět hromadné, tresty, už to nestíhám sledovat...
Přijde vám to jako adekvátní způsob řešení? Chápu, že děti asi při přesunu na tělák a do družiny dělají kravál, ale očividně to hromadné trestání stejně nějak nefunguje...
Syn k tomu navíc většinou přijde jak slepý k houslím - ne, že by byl takový andílek, ale je hrozný louda, takže spíš nestíhá se převléct, natož aby pobíhal a řval. Moc mu takový způsob trestání nejsem schopná podat a mám puzení s paní učitelkou promluvit. Bohužel je nestandardní dítě a na spolupráci učitelky jsme velmi závislí ~d~
 úča 
  • 

Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(21.1.2015 18:29:47)
Takové tresty jsou, samozřejmě, blbost a k tomu neúčinná.
Na druhou stranu učitelka nemá moc možností, co tak dělat s běsnícím davem, to, že ho nezvládá, nemusí být nutně na konto její neschopnosti, i když může.
Na třetí stranu si rozmysli, jestli ti to stojí za ofenzivu, záleží hodně na tom, jaká učitelka je, pokud je z hodně "tuhého těsta", může se seknout a všechno bude ještě horší.
Dítěti bych řekla, že je bezpodmínečně nutné aby se děti ve škole slušně chovaly, neřvaly a respektovaly učitelčin pokyn.
 Mája+kluci 07, 11 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(21.1.2015 18:36:39)
Nechci jít do ofenzivy. Vždycky jsem ji spíš obdivovala, jak všechno zvládá, ale teď po Novém roce je to během 13 školních dnů čtvrtý nebo pátý hromadný trest. Snažím se se synem vše probrat, ale on tam třeba dneska ani nebyl - šel si do skříňky pro cvičky. Při návratu dostal trest spolu s ostatními ~d~
Blbý je, že on má indiv.plán a vedoucí SPC, co ho má na starosti, říkala, že by měl mít jen minimum domácích úkolů. I tak s tím bojujem, že často děláme úkoly déle než hodinu. A když má dvakrát do týdne takovou nálož za trest, tak je pak úplně vyšťavený a má nechuť k celé škole. Právě proto, že vlastní chování ovlivnit může a když má trest za SVÉ chování, tak ho bez řečí přijme. Trest za chování ostatních, navíc tak často, ho dost rozhodí ~d~
 úča 
  • 

Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(21.1.2015 18:43:29)
Tak s učitelkou normálně promluv, ten IVP je jasný argument. Pokud není běsná, měla by to chápat. Já bych to udělala, pokud by šlo o moje dítě. Ale nesmíš tam jít naštvaná, resp. samozřejmě můžeš, ale učitelky v poploletí jsou nebezpečná věc. I jinak normální mají sklony šílet. Já bych možná i jenom zavolala. Zeptala bych se nejdřív pro jistotu, jestli dítě patří k původcům brajglu atd a i kdyby jo, jestli by to nešlo řešit nějak alternativně skrzeva to IVP, že nestíhá.
 Yuki 00,03,07 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(21.1.2015 19:41:40)
já bych řvala i bez ivp, jak se potom dá děcku vysvětlit, že se má chovat slušně, že pak bude ve škole v pohodě a trestají se ti, kdo zlobí?
 Puma 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(21.1.2015 18:41:57)
Tak bych dětem doporučila praktikovat tu druhou část "jeden za všechny" a střídají se.

Je to blbost, vadilo by mi to a s učitelkou bych promluvila.
 Anni&Annika 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(21.1.2015 19:44:43)
no ja jen nechapu k cemu je dobre opisovat cosi ze skolniho radu...bud bych sla do skoly hned nebo bych ty tresty ofocovala a az se to nahromadi, zasla bych s tim za pani ucitelkou, at mi vysvetli, co to ma znamenat a hlavne co to ma za prinos. Jestli jako jim to ma zlepsit pravopis? Ci co?
A nebo bych udelala mozna jeste neco uplne jineho. Tresty bych dite nenechala delat a pani ucitelce napsala, ze s tim nesouhlasis. A jestli ma jiny nazor, tak at ti zduvodni, jaky to ma prinos pro tveho druhacka. ~d~
 Anni&Annika 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(21.1.2015 19:48:12)
a teda...jestli pani razi heslo jeden za vsechny, aby to nedopadlo jeste hur. Zadny prinos ale naopak. Ti co nic nedelali to budou mit na haku a budou se chovat stejne jako ti, kvuli kterym trest je...stejne ho budou delat tak jako tak...no a nakonec ji tam par rodicu prijde vyrvat kvuli nekonecnym trestum diru do hlavy....~d~
 Delete 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(21.1.2015 19:54:02)
Anni,

tak ona není od věci znalost školního řádu. A psaním se, jak známo, naučení zlepšuje ~;). Hromadným trestům rozhodně nefandím, ale pokud někdo opakovaně porušuje školní řád, klidně bych ho nechala, ať si odpovídající odstavec opíše (myslím jednotlivce, i když moc dobře vím, že často zjistit pár rušících individuí prostě nejde). A žáci bohužel často moc dobře vědí, co smí a nesmí učitel a nezapomínají mu to připomínat, ale svoje povinnosti neznají ~a~.
 Yuki 00,03,07 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(21.1.2015 20:09:03)
Delete, druháka nenaučíš dodržovat školní řád tím, že ho bude opisovat

ani sedmáka, ale ten aspoň je většinou schopný vnímat, co píše, ten druhák píše a netuší co
 Delete 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(21.1.2015 20:35:25)
Yuki,

jasně, že druháka ne...ale já reagovala na to, že k čemu by to mělo být, jestli na prcvičení pravopisu....na ironii jsem reagovala nadsázkou...proto tam byl smajlík.

Na druhou stranu, obecně tersty a odměny nemusím, ale ty děti na tom vyrůstají, ať chci nebo nechci, takže když budu jen já jiná, nezmůžu nic. Pak tedy radši zvolím trest, který nesouvisí s učením jako takovým, protože nechci prohlubovat v tu dobu už většinou získaný odpor, ale řekněme, že opsání jednoho odstavce školního řádu může splnit smysl "je to za trest a proto pruda" a zároveň to fakt zanechá tu stopu, že tohle pravidlo prostě existuje.

Hele, já jsem fakt extrémní alternativec a mezi učiteli v něžné škole dost exot, ale pokud v té škole chci zůstat, tak nemám moc na výběr, jak budu fungovat. Když mám někdy nějaký problém (a že jich nemám málo), tak všechny rady od zkušenějších kolegyň jsou represe, tersty, práce navíc, poznámky....můžu se snažit něco měnit jiným přístupem, ale nejde jít úplně proti všem....a jak psala úča, dneska fakt nemáš moc možností, jak na toho puberťáka zapůsobit alespoň ve smyslu, aby si ráčil všimnout, že má i něco jiného než jen práva.

Situace Máji a jejího dítěte je zcela mimo to, co píšu, ale na to jsem fakt nereagovala ~a~.
 úča 
  • 

Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(21.1.2015 21:17:08)
Delete, u malých dětí se mi celkem osvědčily přesuny formou "malých zvířat". Malá zvířata (řekněme) vydávají slabé zvuky. Myšička jen tenounce piští, rybička jen otvírá pusu atd.. Malá zvířata jdou, vydávají usilovně co nejtišší zvuky a neřvou. Děti měly skoro vždycky nějaké vhodné malé zvíře přichystané.
U velkých potom, ale není použitelné univerzálně, že při porušení ticha návrat do třídy a znovu. To je samozřejmě také kolektivní vina a těžká buzerace, na druhou stranu to většinou stačí vydržet jen jednou. Když vědí, že mohou např. odejít o deset minut dřív, pokud nebudou prudit a pokud budou, tak holt ne, většinou se jim to rychle rozleží, popř. je narušitel zpacifikován rovnou spolužáky.
V soft variantě jsem to dělala (častěji než návratný systém, ten jsem dávala jen když zjevně zkoušeli, co vydržím) tak, že pokaždé když spustí, zastavíme, čekáme na ticho, jdeme, zastavíme.... je to pekelné oprůďo, ale mně se to tak naučili i deváťáci.
Pokud je přestávka, tak podle mě nechť si řvou, jak libo, už jen proto, že všichni ostatní okolo taktéž řvou, takže dost dobře nejde neřvaní vyargumentovat.
 Mája+kluci 07, 11 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(21.1.2015 21:22:28)
Účo, to jsou výborné metody ~:-D vtipné a myslím i účinné ~R^
 úča 
  • 

Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(21.1.2015 22:07:37)
Dík.
Jsem už pár let doma, takže je možné, že moje metody jsou passé. Kdo ví.
Blbé je, že když vedeš děti, nemůžeš couvat, takže nevidíš, kdo řve. Řvát ti nesmí (třeba cesta při hodině z tělocvičny), když řvou napráší tě kolegové ze tříd, které míjíš. Kromě toho i čistě věcně není důvod k řevu a rušení těch, co pracují.
A teď co má pančelka dělat?
Někdy to jakž-takž jde na dohodu, když je dobrá atmosféra ve třídě. Ale to zlikviduje během chvíle jediný rozvraceč, který třeba dětem řekne: "Koukejte, budu řvát, vona nemůže nic." Pak už musíš umět leda hodně dobře čarovat.
 Lexi. 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(22.1.2015 10:14:08)
"Řvát ti nesmí , když řvou napráší tě kolegové ze tříd, které míjíš."

- to jsem si tedy myslela, že jsou učitelé vůči sobě kolegiálnější

 jentak 
  • 

Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(22.1.2015 12:35:30)
Tak v takový škole je blbě úplně všechno - tam musí být radost učit a učit se.~Rv
 úča 
  • 

Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(22.1.2015 14:22:01)
Kdyby učitelé byli schopni být kolegiální, nemuselo by školství dneska vypadat, jak vypadá.
 Delete 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(21.1.2015 21:36:23)
účo,

já v tomhle doteď nějak problém neměla, ale u své současné třídy nějak narážím. A co já, já v nejhorším počkám do té přestávky a holt přijdu pozdě na dozor, ale vychovatelka, co je má v družině, ta už na ně vyzkoušela úplně všechno a na ně fakt nefunguje nic. Zvířátka? To je pro mimina (jejich názor). Jednou prošli indiáni. Ale fakt jen jednou. Vracení do třídy...klidně se vrátí stokrát, pokud si tedy všimnou, že se vůbec vracejí. Oni se prostě baví, baví, ječí na sebe z 20 cm, svět kolem nevnímají (já jak měla tu družinu ve třídě, tak jsem si to užila dosyta...navíc jsem v tom musela pracovat ~7~). A právě proto, že ze třídy odcházeli v době, kdy se jiné třídy učily a na přestávku čekat nešlo, tak bylo nutné odcházet v klidu. Ale ani po půlroce žádná změna.

Několikrát jsme já i vychovatelka zvolily i metodu "počkat na ticho"...a ani jedna z nás se nedočkala...naopak řev se stupňoval, což tedy pro sousední třídy nic moc ~7~.

Fakt už jsem z toho zoufalá a sáhla jsem i pro to, co tak odmítám, tedy práci navíc za trest...a samozřejmě, že to vyvolalo mnou očekávanou reakci. Hned se hlásili další a z trestu byla zábava ~t~.

I v tělocvičně mi trvalo skoro 3 měsíce, než se naučili, že na písknutí ztichnou, abych jim alespoň mohla říct, co budeme dělat ~l~.

Někdy bych je nechala nejradši jen tak lítat a řvát....jenže oni pak nemají nic jiného na práci, než naskakovat do zdi, vzájemně se tahat za všechny možné končetiny, narážet do sebe....

Nebo dneska, kluk sedl na okno (nesmí, ale coby to neudělal, když jsme ve třídě dva dozory, což?), no a holka neměla nic jiného na práci, než ho za nohy stáhnout dolů...byl to mžik ve chvíli, kdy já mu říkala, ať sleze, jeho pozornost upřena ke mně, tak to vůbec nečekal a letěl...
 úča 
  • 

Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(21.1.2015 21:58:31)
To je jak deja vu, dneska jsem byla v práci a bavila se s oblíbenou kolegyní-elementaristkou, hodně dobrou a zkušenou, předdůchodový věk a říkala mi totéž skoro stejnými slovy.
Nevím, co s tím a celkem se i bojím, protože u téhle kolegyně vím, že to není žádná neumětelka a ty zjevně taky nejsi.
 Alena 
  • 

Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(21.1.2015 23:19:45)
"Nevím, co s tím a celkem se i bojím" to chapu, ale cim to je? Jiny pristup rodicu? Ty deti jsou vazne jine?
 úča 
  • 

Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(21.1.2015 23:36:41)
Podle mě jsou spíš než děti jiné okolnosti.
 Alena 
  • 

Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(21.1.2015 23:43:57)
Ze deti nejsou udrzovane ve strachu? Nebo proc? Nemyslim to jako zadnou provokaci, vazne me to zajima.
 úča 
  • 

Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(22.1.2015 0:05:11)
Udržování kohokoliv ve strachu dosud nic dobrého nezpůsobilo. Naopak je hodně divné, pokud si děti ticho spojují (pouze) se strachem. Resp. spíš příznačné než divné, ale každopádně varující.
 Alena 
  • 

Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(22.1.2015 7:24:40)
Uf. Ano, ale driv byly. Nebo jake okolnosti jsou podle tebe jine?
 úča 
  • 

Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(22.1.2015 7:51:48)
V porovnání řekněme s dobou kdy byli rodiči malých dětí dnešní šedesátníci, skoro všechny, Aleno.
 Anni&Annika 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(22.1.2015 8:36:11)
Delete...ja uz fakt nevim jak to mam napsat...vychazim z tohodle...

že když děti křičí, třeba dnes před začátkem tělocviku a nestojí v pozoru u dveří, tak dostanou trest všichni...
Ostatni situace mely byt podobne.

Z toho vychazim a na to i odpovidam...ZE SE NEJEDNA O CELY DEN.
Tudiz nevim, proc mi tu je porad podsouvan nejaky cely den koncentrace a uceni v revu~d~...taky pisu pripady zdejsi /nemecke/, kde uvadim pauzy, jizdu autobusem, divadlo...ALE NE SKOLNI VYUKU.
Jen pro upresneni...jsem ze 4 deti. Vim co deti dokazou. Presto mi tenhle hluk nevadi. Nevadi mi mimo vyucovaci hodinu, prechazeni, v autobuse, na skolnim dvore. A za to bych rozhodne nedavala tresty. Prijde mi to stupidni. Pochopila trest za rvani pri hodine /ac teda bych to osobne resila jinak/, ale ne pred zacatkem telocviku.
Co takhle jim ty pusy pred prestavkou zalepit? Cela preestavka by jiste byla uzasna a nemusely se davat zadne tresty~d~
Ale asi vim o cem mluvis...jedna pani ucitelka taky touzila po klidu v jedoucim autobuse. Ta, co nemusi Aliho. Nejdriv na nej mluvila zvysenym hlasem pres pulku autobusu. Pak uz na nej rvala, neb v autobuse si povidal kazdy a jeji zvyseny hlas nebyl moc slyset. Nakonec na nej vlitla a rvala mu do obliceje. Jen odesla, bylo to stejne. Nechapu, jaky melo smysl tohle divadlo. Ucitelka byla ocividne s nervama v kyblu a k nicemu. Nebylo lepsi nechat ty deti v autobuse at si na sebe porvavaji co chteji? Ja mysim, ze to bylo asi podobne jako v te skole pred telocvikem. Jen teda ten nemecky Ali nedostal zzadny trest.
 Delete 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(22.1.2015 20:39:50)
Anni,

psalas:

Delete...a proc by ty deti nemohly po prechodu do jidelny a podobne kricet? Vzdyt je prestavka. Proc by se nemohly uvolnit treba kricenim? A proc musi pred telocvikem stat v pozoru???
Proc se za tohle musi davat tresty????


a já odpověděla:

ale o tomhle já nepsala. Proč by nemohly křičet může souviset s tím, že se v ostatních třídách v tu chvíli třeba učí (moje zkušenost, když chodíme na dozor, musíme odcházet už před zvoněním, abychom tam byli včas). Jinak samozřejmě pozor, absolutní ticho a tak, to smysl nedává.

Pak píšeš:

bozinku....ja tu nepisu o revu o hodinach...tak proc pises, zkus si v tom sedet cely den? Ja myslim rev o pauzach a za rev povazuji....mluvit hlasite tak, ze musi obcas ten posledni prekricet ty pred nim. Ja nevim, me to normlni prijde, ze kdyz jeden neco rekne, druhy neco prida, treti taky, takze ten cvrty musi pridat na hlase, aby byl slyset, kdyz uz mluvi tri najednou....a tomu ja rikam rev. Myslim si, ze to obcas provozuji i dospeli, ne jen deti.

Na což lze zase odpovědět mojí předchozí odpovědí. Prostě když má pauzu jedna třída, neznamená to, že ji mají i třídy ostatní. Přechody po chodbách často probíhají ve chvíli, kdy se někdo jiný učí nebo někdo třeba pracuje, i když zrovna neučí. Proto by přesuny měly probíhat v klidu.

K trestům a pozoru jsem se vyjádřila hned v první odpovědi. Nepodsouvám ti nic o celém dnu, píšu o tom, že zatímco děti už mají pauzu, tak já pracuju a nejde o 10 minut, ale o několik hodin. Totéž řidič v autobuse. Podle mě je nemyslitelné, aby se dokázal plně soustředit na řízení, když děti v autobuse řvou. Ten řev ohrožuje bezpečnost všech. Můj táta byl řidič autobusu....
 Alena 
  • 

Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(22.1.2015 10:15:05)
Dekuji ti za tve podrobne vysvetleni.
 Anni&Annika 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(21.1.2015 20:11:55)
Delete...a proc by ty deti nemohly po prechodu do jidelny a podobne kricet? Vzdyt je prestavka. Proc by se nemohly uvolnit treba kricenim? A proc musi pred telocvikem stat v pozoru???
Proc se za tohle musi davat tresty????
 Delete 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(21.1.2015 20:41:16)
Anni,

ale o tomhle já nepsala. Proč by nemohly křičet může souviset s tím, že se v ostatních třídách v tu chvíli třeba učí (moje zkušenost, když chodíme na dozor, musíme odcházet už před zvoněním, abychom tam byli včas). Jinak samozřejmě pozor, absolutní ticho a tak, to smysl nedává.

Ale já reagovala čistě na to, k čemu může sloužit opisování školního řádu (ne celého, jen vybraného odstavce, pokud právě ten byl někým porušen nebo porušován). Teoreticky si dokážu představit mnohá jiná řešení podobné situace, ale v praxi současné školy se dnes a denně přesvědčuju, že jsou chvíle, kdy prostě zvolíš radši menší zlo, které si sama před sebou obhájíš třeba tím, že alespoň k něčemu takový trest je (připomenutí, že nějaký školní řád existuje), než nechat si kálet na hlavu a po roce skončit v depresích (stalo se mi a fakt není o co stát ~a~).
 Anni&Annika 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(21.1.2015 22:12:02)
diva baro...predpokladam, ze se jedna o presun po zvoneni a to si myslim, ze je uplne jedno jestli rvou. Stat v pozoru taky nejak nechapu...
Tady v nemecku se teda rve v divadle /to je teda des/, v autobuse a vsude kde se da a kde neni vyucovani /podnikla jsem se skolou par akci/. Vyhodou vidim skolni dvur, kam deti odchazeji na KAZDOU delsi pauzu. Jedina vyjimka je lijak, bourka a orkan...jinak za kazdeho pocasi /bezny dest neni prekazkou/. Musim rict, ze ty deti se vraceji do trid hezky vylitane, vyhrane.
Sice ty deti nejsou tak sporadane jako ceske deti, ale jsou takove pohodovejsi. A o tom to je. Proc se zbytecne stresovat kvuli blbostem~d~
 úča 
  • 

Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(21.1.2015 23:12:25)
Řev a kravál je jedna z věcí, na které si děti v souvislosti se školou stěžují nejčastěji. Hodně dětem hluk vadí, nejsou na něj zvyklé. A zrovna tak není řvaní a třeštění "přirozený dětský projev", což myslím na Anni, ne na tebe.
A naopak, já jsem si vždycky nechávala psát od dětí hodnocení a měla jsem jako častou pochvalu, že "na hodinách není hluk, i když se nebojíme".
 Anni&Annika 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(21.1.2015 23:30:44)
bozinku....ja tu nepisu o revu o hodinach...tak proc pises, zkus si v tom sedet cely den? Ja myslim rev o pauzach a za rev povazuji....mluvit hlasite tak, ze musi obcas ten posledni prekricet ty pred nim. Ja nevim, me to normlni prijde, ze kdyz jeden neco rekne, druhy neco prida, treti taky, takze ten cvrty musi pridat na hlase, aby byl slyset, kdyz uz mluvi tri najednou....a tomu ja rikam rev. Myslim si, ze to obcas provozuji i dospeli, ne jen deti.
Ad...zazila jsem to jen v kine a autobuse a priznam se, ze jsem na Aliho jen koukla /sedel vedle me, vypravel zive neco kamaradovi a k tomu vytahl cosi susticiho a zacal bastit. Po jidle hodil odpad na zem. Ani me tak nevadilo, ze kecal a ze moc neslysim, me spis vadilo, ze hodil odpad na zem. Takze jsem na nej koukla, a sdelila mu, ze divadlo neni popelnice, pri te prilezitosti ze nic neslysim, jestli by nemohl zmenit chovani. Ihned stichnul, uklidil, byl ode me pochvalem a pak uz tam sedel jak myska az do konce./ale ja pry jen kouknu jak dorota machalova, a je klid - rikaji me dcery/. Po divadle jsem se dovedela, ze je to nejvetsi raubir ve tride a ucitelka si zamerne sedla na druhou stranu, aby vedle nej nemusela byt/. Ale v autobuse zase zacal rev, kdy se prekrikoval jeden pres druheho /to co jsem popisovala na zacatku/. Ujistuji te, ze me to VUBEC nevadilo. Ale me to nevadi, ani kdyz tu mala ma tri kamosky, behaji tu, hraji si na kone, stahuji zaluzie a hraji stezku odvahy po tme a pri tom fakt jeci. No a nebo pachaji jina zverstva. A ze to tu mam 3x do tydne minimalne na 3 hodiny za navstevu. FAKT mi to nevadi.
Takze me by ani nevadila ta pochodijici trida chodbou, kdy je jeste /nebo neni/ vyucovani.
Ac teda...hra na zviratka neznam a myslim si, ze ma i neco do sebe.
 Delete 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(22.1.2015 0:06:39)
Anni,
a zkoušela jsi se někdy v takovém řevu soustředit na práci? Něco aktivně vymýšlet? Upřímně, já od svých čtyř holek jsem zvyklá na hodně, ale 30 řvoucích prvňáků fakt nedám, tedy dám, ale neudělám žádnou práci. Můžu jen tupě sedět, mazat tabuli, kopírovat nějaké papíry, prostě takové to ocmrndávání okolo. Ale třeba tabuli na druhý den si v tom řevu připravit nedokážu ~a~. A já v tom řevu musím být 2 - 3 hodiny denně ~d~.
Pokud jde takto řvoucí třída kolem jiné, kde se učí, není to tak náročné na nervy, ale z práce to vytrhne, ne že ne. Pak zase nějakou dobu trvá, než se pozornost soustředí, než se naváže, kde se skončilo....
Takže nechat je řvát s tím, že "ono se to na tu chvilku nezblázní", je přinejmenším bezohledné.
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(22.1.2015 8:11:43)
Delete, naprosto s Tebou souhlasím.
Nejsem sice učitelka, pracuji v jiném oboru. Ale velmi často se nám po budově pohybují exkurze. A pokud mám řešit opravdu závažný problém, popř. navíc ještě s další osobou - je to o nervy.
 Anni&Annika 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(22.1.2015 22:36:41)
Jo Diva Baro...tak to je nejlepsi jim za to behani o prestavce taky naparit tresty.. A v dobe volna by se teda mohly od hodiny uvolnit a odreagovat tim, ze budou dal sedet bez hnuti na tech zidlich, ale potichu. Ne?~k~

No tak jestli jste ucitelky, proc ty deti nevypustite na dvur, kde je dost mista na ruzne aktivity a kdyz chce mit jeden klid, jde stranou?
Nebo proc si s nima nezacvicite? Nebo je nenechate si lehnout na zem a neprectete jim pohadku /ci nejakou pohadku nepustite na dvd/? Ja teda nezazila ani jednou, ze by ucitelce /kdyz jsem chodila pro ukoly/ deti ve tride delaly nejake alotrie jak pri vyucovani, tak pri prestavce. /sotva jsem je slysela ve tride, kdyz jsem prede dverma cekala na zvoneni/. Nebude to treba autoritou?~d~
Delete...ja znam jen ceskou zakladku prvostupnovou /nasi male. Na druhy stupen jsem nechodila/. Ale kdyz jsem tam chodila pro ukoly v dobe vyucovani, nikdy zadna trida nekoncila driv, ci tam nekdo pochodoval po chodbach. To zacalo az po zvoneni...prechazelo se do jinych trid /treba hudebnich/. Ale jen o prestavce~d~

Ad teda devcata, pusobite az hystericky....vsichni rvou, rusej, litaj a ja nevim co jeste. Nekdy si rikam, jestli jsou takove vsechny ucitelky, ac tedy ty co znam, na me pusobi jako klidasove a taky se tak chovaji. A to mam ted na mysli ceske ucitelky a jedna z nich byvala ucitelka nasi male. Uzasna zenska. Deti ji milovali a pritom poslechly na slovo. :-)
 Delete 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(22.1.2015 23:01:35)
 Delete 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(22.1.2015 23:02:05)
Anni,

řešila jsem to včera s účou....letos je to nějaké bláznivé s tím řvaním a neposlušností dětí. Jsem i ve skupině na FB a už tam bylo několik debat na téma "nic na ně neplatí" ~d~. A píšou to učetlky třeba s třiceti lety praxe...

K vypuštění na dvůr...už jsme to tu spolu poměrně nedávno řešily. Není to v mé kompetenci a mých možnostech, nehledě na to, že škola žádný dvůr nemá. Má víceúčelové hřiště, které ale spravuje obec a ta určila, že hřiště musí být dopoledne k dispozici veřejnosti. Já mám u třídy takové uzavřené atrio...a víš co? Tři velké přestávky v týdnu trávím dozorem na chodbě, vyhnat děti ven nejde, protože by nejdřív musely pro věci do šaten (jiná část budovy), potom zase zpět do šaten, takže ven by se dostaly na max. 5 min ~7~. To není jako když máš věci ve třídě, hodíš na sebe bundu, boty a jdeš....

Lehnout ve třídě....by bylo fajn, kdyby bylo kam. Mám místnost, v ní 15 lavic, skříně pro družinu, svůj stůl...plocha zaplněna. Podívej:



Metr za mnou je tabule, mezi poslední lavicí a skříněmi je také asi jeden metr. Lavice jsou zaplněné a vzhledem k potřebám dětí bych jich vlastně potřebovala víc.

Plus tedy to, že ti kluci si fakt lehnout nechtějí, nevydrží chvilku na místě, naopak potřebují pohyb, třída je jim malá, takže když vysloveně neřádí, dovoluju jim být i na chodbě (taky hloupý zvyk, že děti smí na chodbu jen na dojítí na wc nebo na přechod do jiné učebny).

A ještě jedna věc. Mám prvňáky a to je fakt jiné než mít třeba čtvrťáky. Těch prvních pár měsíců je ta práce hodně o tom je navyknout na fungování ve škole. Teď už se také zklidňují, ale první tři měsíce byl očistec a chodily za mnou kolegyně ze sousedních tříd, že mě litují...a to je měly jen na dozoru. Vychovatelka z družiny s tím bojuje doteď, nedělá to první rok, ale prý taky neví, jak na ně.

Mám ty svoje lumpy ráda, myslím, že už se mi povedlo hodně problémů v té třídě zvládnout, ale ten řev při jakékoliv příležitosti prostě ještě ne ~d~. Oni na sebe nemluví, ale křičí. Fakt je potřeba to nějak tlumit, ne do úplného ticha, žádné pozory a tresty, což se mi tu furt snažíš podsouvat, že schvaluju, teď ještě ze mě děláš hysterku. Ale tlumit do snesitelné míry. Tu má každý jinde, ale věř, že na téhle úrovni fakt jen málokdo.

A jestli ti připadá hysterická obava, že řidič, kterému za zády řve třicet dětí, nabourá, pak jo, pak jsem tedy hysterická.
 Karel 
  • 

Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(22.1.2015 23:35:41)
To máte těžký. Dneska je daleko větší míra hlučnosti všude. Na ulici je víc aut, proniká to do bytů, často tam běží 1-2 televize (maminka v kuchyni, děti v pokoji), hra na počítači. V krámech neustále něco vyhrává. Prostě ticho není nikde a lidi na sebe musí mluvit hlasitěji. A to ještě nejsme nějaká smíšená kultura, jako třeba já v USA, kde jsou prostě i velmi hlučná etnika...
 úča 
  • 

Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(22.1.2015 23:37:15)
Delete, víckrát už jsem si všimla, že běsnící děti nepotřebují k tomu, aby se uklidnily, co nejvíc možností ještě víc běsnit.
Daleko častěji potřebují naučit, jak se uklidnit a ukázat, co všechno se dá dělat v klidu, proč je dobré dělat i jiné věci, než třeštit atd.. což ale není lehké docílit a pokud je moc a hodně divokých dětí najednou, tak to nejspíš ani není možné. Mně se to s 25 a více naráz nepovedlo nikdy ani nevím o nikom, komu by se to povedlo. Teď myslím, myslím dostat je do uvolněného, soustředěného klidu, ne že budou chvíli tišeji.
KDyž jsem třeba měla u těch divokých tříd v období marodění v zimě jen osmnáct dětí a hlavní narušitelé neměli komplet sestavu, tak se mi to víckrát povedlo zpíváním ve střením tempu, metrorytmicky, aby to bylo tak na 70/min a chce to písničku ne moc složitou, ale s citovým obsahem. Kupodivu účinkoval velmi dobře např. Nešťastný šafářův dvoreček nebo "Je to chůze po tom světě", ale holt to bylo cca před pěti lety. Jo, a taky dost věcí od Nohavici, Vlaštovko leť, Grónská zem atp, Afričančata atd.
 Delete 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(22.1.2015 23:47:39)
účo,

jasně, ale když je udržím 45 minut v relativním klidu, pak jim ráda na těch 10 minut poskytnu i část chodby, než aby běsnili mezi lavicemi...oni pak na té chodbě neběsní, ale mám tam třeba dva, co vysloveně vyhledávají klid a zalézají si pod lavičky, co tam má družina na věci...nebo prostě jen chodí na wc a zpět (máme chlapecké proti dveřím třídy), protože je to prostě pohyb...potřebují ho....

A písničky jsou fajn, jenže já jsem zrovna v tomhle "na baterky" a ještě hodně vybité ~f~. Takže momentálně začnu potit hodinu hudebky a zase mi to dá pěkně zabrat ~7~. Pořád mě mrzí, že mi tu hudebku dávali...ne kvůli mně, ale pořád mám strach, abych je hudebně moc nezkazila.

Jinak třeba při výtvarce jim pouštím na poslouchání pohádku, dneska trvala 7 minut a bylo to přesně na hranici jejich výdrže. Chtěla jsem jim číst, ale to ještě nezvládají.
 úča 
  • 

Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(22.1.2015 23:56:48)
Jasan. Chápu naprosto.
Když jsem ještě tu hudebku s mrňaty dělala, bylo to moc fajn, ty ženské, které mi to předaly, byly rády, že se s tím nemusí mořit a dělat, co neumí, mě to maximálně bavilo a inspirovalo a dětem, doufám, nikdo sluch nekazil, aspoň teda jsem měla vždycky z IRS jedničku i od přísných učitelů. Děti to vesměs bavilo taky.
Ale teď už to nepůjde a stejně pak o to ani vedení nemělo zájem, protože to šéfe připadalo jako plýtvání mým úvazkem. Na hudebku, na blbost. Njn.
 Delete 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(23.1.2015 0:03:22)
účo,
vidíš, a já bych přes klasickou hudebku na peďáku nikdy neprošla ~7~. Proto jsem se k vysněné práci dostala až teď a ještě hodně velkou oklikou. Jo, cítím v této své neschopnosti velký handicap, ale snad ho vyvažuju nějakými schopnostmi.
Poradíš mi, prosím, jak u dětí nějak zábavně a nenásilně navodit hlavový tón? Nemám k dispozici klavír (a ani na něj neumím) a ani jiné nástroje.
 úča 
  • 

Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(23.1.2015 0:05:17)
V první třídě bez předchozí tvojí průpravy bych hlavový tón asi spíš nenavozovala. Proč ho chceš navodit?
 úča 
  • 

Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(23.1.2015 0:12:04)
Teoreticky, jde to přes vokál s nějakou nosovkou, ideálně na "no". To "no", se použije při intonování nějakého jednoduchého cvičení typu tři tóny (tonálně první až třetí stupeň dur stupnice) nahoru a zpět a vokál se opírá jako by do dutin, ono to tam rezonuje, drnčí, dá se to kontrolovat hmatem. Myšleno ne, že ty děti ohmatáváš, ty to musíš poznat sluchem, ale děti to tak poznají.
Pokud ale nejsou rozezpívané, nejsou zvyklé intonovat atd., nemá cenu se rvát s hlavovým tónem. Na to musí fakt zpívat, už být trochu zběhlé.
 Delete 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(23.1.2015 0:36:54)
účo,
tak my zpíváme ~;). Učím je zpívat polohlasem, nekřičet, hrajeme "Samá voda - přihořívá - hoří", kdy místo těch slov užívají různou hlasitost zpěvu...Jinak s tou slabikou a rezonancí to vím, spíš jsem myeslela, jestli na to není ještě něco, nějaké hraní si na něco...Minule jsem s nimi dělala "zvonkohru"...část "bimbala" hluboko jako velký zvon, část "cinkala" jako malý zvoneček, část "bimabala" někde mezi tím...bylo to hezké a i je to bavilo...tak něco takového jsem myslela....
 úča 
  • 

Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(23.1.2015 0:58:04)
Čeče, to jestli je, tak nevím. Nenapadá mě teď z fleku nic. Asi by to šlo přes to drnčení, třeba něco jako "hlas v telefonu, když moc není signál" nebo tak něco.
Ale já tohle, přiznám se, moc nedělám, spíš počkám, až vidím, že ty děti už na to mají a pak jdu rovnou na věc, mně to připadá efektivnější, ale je to samozřejmě věc praxe každého, lidi mají různé metody ke stejně kvalitnímu výsledku.
Ono nejde jen o to aby nekřičeli a netlačili na hlasivky, bohužel se to zpívaní neobejde bez intonování, pokud má být co k čemu, myslím zpěv jako hudební kategorie, ne jako skupinová nebo relaxační aktivita, což je ale taky velmi hodnotné, resp. je to ta základní hodnota, o to jde především. Pokud mají tohle, což s tebou evidentně mají, mají to, co je důležité.
 úča 
  • 

Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(23.1.2015 0:12:14)
Teoreticky, jde to přes vokál s nějakou nosovkou, ideálně na "no". To "no", se použije při intonování nějakého jednoduchého cvičení typu tři tóny (tonálně první až třetí stupeň dur stupnice) nahoru a zpět a vokál se opírá jako by do dutin, ono to tam rezonuje, drnčí, dá se to kontrolovat hmatem. Myšleno ne, že ty děti ohmatáváš, ty to musíš poznat sluchem, ale děti to tak poznají.
Pokud ale nejsou rozezpívané, nejsou zvyklé intonovat atd., nemá cenu se rvát s hlavovým tónem. Na to musí fakt zpívat, už být trochu zběhlé.
 Delete 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(23.1.2015 0:18:02)
účo,
no já nechci....ale prý bych měla...ale asi spíš nějaká průpravná cvičení nebo tak něco, ne? Tohle mám fakt jen z teorie pana Holce, dal nám i plán učiva na všechny ročníky...ŠVP je takové...no nicneříkající....
 úča 
  • 

Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(23.1.2015 0:50:45)
Jo, to co jsem popsala, je průpravné cvičení.
Holce neznám, nevím, co on razí, mě učil hlavně Prokeš, kterého pokládám za machra první kategorie a je to můj guru :-).
Já bych ti řekla, kdybych slyšela, jak ty děti zpívají a viděla je při tom, tím nechci říct, že jsem taková kapacita, ale že bych ti řekla, jak mi to připadá, co by s nimi šlo.
Obecně pokud ty nemáš hudební průpravu, neintonuješ a hlavovým tónem nezpíváš, fakt bych to nechala být. Mně se u prvňáků jeví jako mnohem potřebnější, účinnější a pro učitele i většinou snažší se soustředit na rytmus. Aby se naučili cítit a i z poslechu rozeznat sudé a liché metrum. Cítění těžké a lehké doby, včetně synkopy, podle mě je blbost ji oddělovat a jako cosi "nadstavbového" dát do šesté třídy (či kam). Pamětní rytmická cvičení, poznávání písniček podle vyťukávání, klasická rytmika, jak si jí třeba ještě (snad) pamatují ze školky. Hraní na Orffovi nebo čemkoliv jiném, rytmické nástroje se dají hezky přímo ve třídě vyrobit, i z přírodnin atd.
Na poslech jsou moc dobré nahrávky HRadišťanu s nějakým souborem z JAR, nemůžu si vybsvit jméno ani toho souboru ani toho CD, ale snad by se to dalo najít.
RVP v hudební výchově je podle mě směs nepochopení, diletantismu a planého snění těch, co to napsali. Já ale nejsem hudební pedagog, jsem muzikant z praxe, učený jako muzikant ne jako učka. Tak to halt vidím jinak. A je dost možné, že hudební výchovou na pajdě bych neprošla taky, co vím, oni hrající muzikanty nesnášejí, samy (ty paní) hrát neuměje.
 Delete 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(23.1.2015 1:03:08)
účo,

no mě hodina (tedy desetihodinovka) s Holcem dost nadchla i coby nehudebníka, ale pak jsem slyšela, že je děsně arogantní, takže asi štěstí, že jsme s ním nemuseli absolvovat klasickou výuku. Ale ta hodina byla fakt pěkná, od každého něco, hodně se mi líbilo učení písničky ne klasicky přehráním a učením postupně, ale rozebráním not a vlastně vyvozením melodie beze slov.

A jaké bys s prvňáky zpívala písničky? Myslím hlavně z těch běžných lidovek...

I když já našla od Nohavici Pochod Eskymáků a ten dostal i mě. A děti hrozně bavil, spojili jsme s pohybem, s písmenem D ve čtení...jen už o něčem takhle jednoduchém a chytlavém nevím ~d~.
 úča 
  • 

Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(23.1.2015 8:54:08)
Dělalaji jsme s úspěchem porci písniček od Nohavici z desky Tři čuníci. Dřevorubce a Mravence v kredenci od Mládka, Mravečí ukolébavku od Svěráka, Štěně od Wericha, Šafářův dvoreček, Stará bába jede, Pásla ovečky, Když jsem já ty koně pásal, Loučení, loučení, což je to těžká věc, Za horama svítá, Když jsem já šel tou Putimskou branou, celkově z národních jsem vybírala častěji melodické a táhlé, doprovázím je na klavír a hraju různé harmonie, na což se oni sice za začátku vztekají, ale pak si zvyknou, začne se jim to líbit a posiluje to harmonické cítění a jistotu v intonaci.
Na svižné fláky od země jsem brala některé jazzové standardy, které mají použitelný (nekošilatý) český text, třeba Diga Do, Sawoy Rag a takové.
JO, a to nejdůležitější jsem málem zapomněla: HLUPÁKU, NAJDU TĚ. Neoenitelný song, ten by zasloužil Nobel Price.
Doporučuju hned od první třídy nepodceňovat poslech, klidně po malých kousíčkách, malým dětem je dobře pouštět barokní polyfonie, reagují moc dobře (vesměs) na Bacha, Grieg je geniální materiál a i k různé "divné" hudbě typu Bartokovská polyfonie jsou malí otevření a když se to nezanedbá, tak těmi otevřenými posluchači zůstanou. MYslím, že to ale funguje tak, že musíš vybírat hudbu, kterou ty sama máš ráda, dobře jí rozumíš a umíš nabídnout interpretaci, pokud se začnou ztrácet. Ale třeba právě ten Bach je tak sdělný, že kde třeba já nevím, oni nabídnou samo. Chce to ovšem dobré repro, na šumítka nepouštět, to radši nic, bez legrace.
Děti zpívají většinou nejpohodlněji v D, záleží na písniče. Já jim vždycky transponuju tak, aby byly bezpečně v prsním rejstříku a nikam "netahali".
Hlavový tón dělám jen na sboru.
 Anni&Annika 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(23.1.2015 0:10:15)
Delete..nase mala mela v 1. a 2. ve skole polstarek /ted nevim, jestli tam nebyl nejaky koberec na rolovani/ a kdyz prisly ucitelce deti unavene, mohly si deti lehnout, polstarek pod hlavu a koukat treba na pohadku /krtecek a spol/, nebo mely nejaky program. Ta trida byla taky natriskana, ale ted si to presne nepamatuju, ale udelalo se tam misto. Lavice se odsunuly vic k jedne strane.
Ja si matne pamatuju z meho detstvi, ze jsme zpivali a nebo udelali dve druzstva a hraly jsme na tabuli piskvorky...ale to jsem uz byli tretaci...
Ja nevim, ted me vic nenapada....taky jsem unavena a pujdu spat.
Ja ti verim ze se snazis a zkoumas co a jak...a kdyz pak tady ctu, ze te kolegyne napraska, ze jsou deti hlucne a podobne /teda doufam ted, ze to byl tvuj prispevek/, tak to musi byt sila...kolegyne by se mely navzajem podrzet. Ne podrazet.~d~
A nebo se snaz to cele brat min osobne. Rikej si, ze ti to za ty nervy nestoji. Nenervuj se, nerozciluj a zamer se jen na to, co je dulezite. :-)
 Delete 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(23.1.2015 0:30:56)
Anni,

kdepak, to jsem nepsala já, tedy myslím.....já tedy taky byla na koberečku ohledně toho, že na ně moc křičím, ale nevím, jestli proto, že si někdo stěžoval (čistě teoreticky mohly druhostupňové jazykářky, které chodí do vedlejší třídy učit jazyky), nebo proto, že to ředitelka slyšela, když šla po chodbě. Ale ona (sama prvostupňová) pak měla v mé třídě tu čest něco řešit....a od té doby proti mému křiku už nějak nic nenamítala (neřvu na ně, že bych jim nadávala, spíš abych se taky dostala ke slovu....a teď už skoro nemusím ~;)).

Polštářky má moje kolegyně, ale moc je nevyužívají...kobereček si roztahuje družina, ale jen takový malý....odsouvání lavic je hodně nepraktické, z počátku jsem to dělala, ale člověk pak pořád jen stěhuje nábytek....vzdala jsem to ~d~.

Mívala jsem lavice uspořádané jinak, do "hnízd", pak bylo mezi nimi víc místa, ale dětem to od určité doby nevyhovovalo. Teď, když hdně pracujeme s tabulí a učí se z ní opisovat, tak je to i hodně nepraktické.

Taky jsem je nechala ze začátku hrát si s těmi družinovými hračkami a hrami....ale nakonec jsem to musela zrušit, nadělalo to víc škody než užitku. Čím víc toho umí, tím snazší je je zabavit a zklidnit. Ale pořád to neřeší ty přesuny po chodbách...když musí přesun proběhnout v době, kdy se jinde učí, tak holt potichu jít musí.
 Yuki 00,03,07 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(21.1.2015 19:40:51)
takže kdo se chová dobře, ten je za to vlastně potrestaný dvakrát, jednou za to, že je potichu a nevyventiluje se a podruhý že jiní řvou, takže kdo je hodný, je sám proti sobě


ptala bych se učitelky, úplně neutrálně, ideálně mailem ,aby hlas nezněl bojovně, za co má kluk trest, že to doma nějak nemůžeš pochopit, že je to každou chvíli a ty mu vysvětluješ, jak se má chovat a on prý neví, co udělal špatně, že on nic, no tomu já ale paní učitelko fakt nerozumím, tak jak se vlastně chová ten můj kluk, když má tolik trestů?
 Mája+kluci 07, 11 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(21.1.2015 20:56:22)
Dík holky, zítra nebo v pátek jdu právě do školy podepisovat IVP na další pololetí, tak to zkusím v klidu probrat. Uvidíme, jestli to k něčemu bude...
 Mája+kluci 07, 11 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(21.1.2015 21:20:01)
Tak syn mi to velmi přesně vždycky popíše, co se dělo a když na tom někdy má podíl, tak to i přizná (samozřejmě zkouší zlehčovat, jako "já křičel jen trochu" ~:-D). Když se podílí na dělání čurbesu, tak to je bez debaty, ale takto mi to přijde pitomé ~d~ Zkoušela jsem to s ním znovu probrat, že je důležité, aby ON byl vždy nachystaný a nekřičel - a on mi řekl "to je stejně na nic, ostatní třeba zase budou řvát a paní učitelka řekne "všichni za jednoho" a bude to" ~a~ ach jo, asi má chuděra fakt dost, tohle nikdy nedělala ~d~
 Delete 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(21.1.2015 21:45:02)
Májo,

možná dostala pojeb, že je neumí zkrotit....zrovna jsem měla chuť ti psát, že to tak na mě působí....
 Fren 


Re: Všichni za jednoho, jeden za všechny? 

(21.1.2015 21:11:55)
no právě,pobíhá a řve a právě proto se pak nestačí převléci,ne?~t~

tak pokud si děti navíc trochu započítají,je to jen dobře, ale stejně ty tresty musí být jen takové,aby si krom nich a přípravydo školy ještě i stačily děti pohrát.

Nevýhodu tedy máte to,že jste jaksi víc závislí na učitelce,protože jak by se mi toho osobně zdálo moc,tak bych netrvala na tom,at to dítě vůbec píše a pí učce bych na to písemně sdělila svůj nzor.
 Karel 
  • 

Re: Tresty ve škole - všichni za jednoho, jeden za všechny 

(22.1.2015 23:31:42)
Já jsem jednou prostě zakázal svému dítěti ten trest dělat a učiteli to sdělil dopisem vloženým do ŽK, na nějž jsem upozornil řádkou v ŽK. (Tehdy šlo o básničku za trest, navíc imho nevhodnou báseň v 2. třídě ZŠ) - Kytice z Kytice.

Odešlo to po 4 replikách v ŽK jaksi do ztracena, protože byla na základě stížností rodičů mimořádná tř. schůzka, pak další a pak začali rodiče odsouvat děti jinam.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.