Re: Mě článek potěšil
... "... chci, aby si zatím hrála a jemně dostávala do těla základy malování, rytmu, pohybu..."
Ano, úplně stejně to vnímám i já. Jen s tím rozdílem, že mám syna :-). Taky jsem se bavila se "spolumaminkou" ze školky, která je hudební pedagožkou (právě i pro děti) - u syna totiž vidím velký hudební talent a cit. Ale ona mi doporučila počkat s nějakým systematickým hudebním vzděláním (resp. třeba hrou na hudební nástroj) co nejdéle, klidně do 10 let - a do té doby nechat dítě nasávat, vstřebávat, vnímat, zpracovávat, dopřávat mu kvalitní hudební zážitky apod. Mimo jiné i proto, že školy (tj. např. lidušky) zpravidla přirozený talent dítěte nedokážou rozvíjet, ale svazují jej do svých šablonek....
My jsme právě přesně ten případ "nekroužkových" :-) - babyplavání se mi příčilo jednak kvůli masovému boomu, jednak mi žádný z klubů nevyhovoval. Teď jsem zase synovi nechala celý rok prostor na to, aby si zvykl na školku a nerozptyloval se dalšími (možná že zábavnějšími) kolektivy. A cítím to stejně jako píše autorka úvodního článku - hlavním úkolem dítěte ve školce je naučit se vyjít s druhými, komunikovat, spolupracovat... A že je školka sama o sobě pro dítě docela zápřah vědí jistě všichni ti, kdo pravidelně odnášejí ze školky spící dítě :-)).
Příští rok hodlám se synem chodít do nějakého cvičení - aby měl možnost všestranně rozvíjet svoji obratnost. To vidím jako cenný vklad do života, protože jakékoli jiné poznatky či dovednosti lze "dohnat" později, zatímco tohle ne. Žádné jiné kroužky neplánuju - modelování, malování, pečení, zpívání, hýbání atp. si syn užije ve školce (i doma :-))) dost a dost.
Dita
Odpovědět