26.6.2007 12:33:57 Hanka, učitelka AJ
Re: angličtina
Myslím, že angličtina je pro dnešní generace nutností. Jako aprobovaná učitelka angličtiny a němčiny vím, že s cizím jazykem je opravdu ideální začít co nejdříve, nejlépe do 5ti let. Ale:Memorování typu: To je pes. Pes je dog. Co je to? Dog. atd. je naprostou ztrátou času a děti jsou i po několika letech takřka nepoznamenané. Angličtina se musí nutně používat v situacích- z tohoto pohledu se mi jeví jako ideální anglická školka- v případě, že učitelky s dětmi opravdu anglicky mluví a vytváří situace, ve kterých jsou děti nuceny mluvit. Učení písniček je výborné na procvičení výslovnosti, rytmu řeči a do jisté míry taky na naučení nových slovíček. Děti písničky milují a jsou pro ně přirozené. Ale pokud po třech letech předškolní angličtiny umí jen dvacet písniček, názvy barev a zvířátek, mnoho rodičů to považuje (a já s tím souhlasím) za vyhozené peníze. Pokud rodič jazyk umí a s dítětem doma občas trochu mluví, je efekt o 100% lepší. Zdůrazňuji mluví, ne zkouší slovíčka!!! Mluvit ale znamená ptát se (co je to, máš hlad, chutnalo ti to,...), dávat jednoduché instrukce (podej mi lžíci, zavři okno, pojď jíst, umyj talíř,..), atd. Jen tak má učení se cizímu jazyku smysl.
Tento můj názor potvrzuje výzkum ve školách a školkách, který provedla katedra anglického jazyka na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně.
Odpovědět