| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Stereotyp dobré školky

 Celkem 74 názorů.
 Audrey77 


SOUHLASÍM 

(25.6.2007 10:05:36)
Souhlasím, že děti nemají být přetěžovány - ve školce, ale např. v 1.třídě. Nám dospělým se možná zdá, že nemají dost pestrý program, ale zapomínáme, že pro děti je školka opravdová práce a sama o sobě je dostatečně vyčerpává. Ještě bych brala nějaké pohybové kroužky na protažení těla. Syn má za sebou první rok ve školce, na výběr měli spoustu kroužků, ale nechodil nikam - byl rád, že zvládne těch 5 hodin:-)) A od října spolu začneme chodit na angličtinu. Jinak ale má ,,volno". Jsme rádi, že spolu jdeme odpoledne na výlet, povídáme si a hrajeme. Vždyť ani mě by po práci nikdo nikam nedostal!!!:-)))
 Kristýna, 2 děti 
  • 

Kroužky ano 

(25.6.2007 10:16:47)
Rozdíl mezi dětmi, které chodí na kroužky a které nechodí - to je jako nebe a dudy. Naše zkušenosti jsou takové:
Syna jsem zapsala ve školce na výtvarku a keramiku. Sama neumím kreslit a nejsem vůbec zručná. Syn končí první rok ve školce, hodně se zdokonalil, nosí krásné věci, doma nám nestačí papíry a modelína. Je nadšenej. Přišel za mnou, že chce chodit na tanečky, tak jsem mu je připlatila. Moc ho to baví. Jednou týdně chodíme na angličtinu. Měla jsem pocit, že si tam jde spíš zablbnout s klukama, ale jen sednem do auta, už si začíná zpívat novou písničku a říká mi nová slova. Každý den ji nedrtíme i když bychom podle lektora měly. Pouštíme si CD v autě, naučil se všechny písničky, každý den si taky spolu hrajeme a přitom si začnem z ničeho nic zpívat česky i anglicky. Na dovolené umí používat základní slovíčka. A pak chodíme na rytmiku, je to taková přípravka na hudební nástroj. Z té je nadšenej. Kromě toho má spoustu volného času i po školce, kroužkách i o víkendu. Chodíme na hřiště, hrajeme si hodně doma. A taky chodí na plavání. Nebere to jako povinnost, ale jako zábavu, těší se na děti. Dokonce měli i vystoupení s rytmikou a byli úžasný. Mladší dcera chodí na kroužky od 4 měsíců. Taky udělala velké pokroky. Je tam mezi dětma šťastná. To ji doma, i když si hodně hrajeme, nemůžu nahradit. Myslím si, že sama poznám tu hranici, kdy je to moc a kdy to zvládají a baví je to.
 Míša, syn 4 roky 
  • 

Re: Kroužky ano 

(25.6.2007 14:03:09)

,,Rozdíl mezi dětmi, které chodí na kroužky a které nechodí - to je jako nebe a dudy. "

V čem? Že děti nenavštěvující 4-5 kroužků do týdne jsou více šťastné, hravé, dětské?

Ne, opravdu asi záleží na dítěti (a rodiči). Když to dítěti vyhovuje (a rodič je schopen to objektivně zhodnotit), proč ne.

Není to přece o tom, že děti, které nikam nechodí, bloumají po bytě nebo po hřišti, zatímco jejich ,,dozor" čte noviny!!! Syn nechodí do kroužků, ale počítá, je technicky zoerientovanější než já, hodně čteme, jezdíme na kole, vídá se s kamarády, maluje (lze to i doma) a je naprosto šťastný.
 zuzkasim 


Re: Kroužky ano 

(25.6.2007 21:23:21)
Taky jsem nějak nepochopila, v čem tedy tkví ten rozdíl mezi dětmi, které na kroužky chodí a které ne.
Slyšela jsem názor jedné docela vážené pedriatričky, že několikaměsíčnímu dítěti je celkem jedno, jestli leží na žíněnce mezi několika dalšími miminy nebo doma na posteli. Že potřebuje hlavně maminku, její obličej, hlas a náruč.
Nevím, můj syn moc kroužkový není, asi v 15 měsících jsme začali chodit na plavání, dřív by to podle mě u něj nemělo moc smysl, byl tam vždycky nadšený. Ale jinak návštěvy mateřských center jsem musela po pár pokusech vzdát, vůbec ho nezajímal vedený program, on tam viděl nová autíčka a s těmi si chtěl hrát. Až teď ho začíná zajímat, co dělají ostatní, chce řádit s jinýma dětma, možná až teď na kolektiv dozrává (oslavíme teď 2. narozeniny). Ale zase nemám potíž s tím, že by si nepohrál sám (což u jiných dětí vídám). Je prostě takový a já ho budu respektovat, možná druhé dítě bude úplně jiné a budu mu kroužky vyhledávat už v předškolním věku, protože budu cítit, že by to pro něj bylo dobré.
 Lucie, 2 děti 
  • 

Re: Kroužky ano 

(18.7.2007 14:02:19)
Souhlasím absolutně s článkem. Starší dcera chodila od 3 let tancovat, jinam jsem ji nevozila, protože žijeme v Praze a představa, že budeme dost času trávit v autě nebo v MHD, se mi moc nezamlouvala. Proto jsem s ní chodila hlavně hodně ven mezi děti na hřiště a na procházky. Ve školce jsme ji dali na angličtinu, v první třídě též, ale ve druhé třídě již ne, protože dceru to nebavilo. Sama vím, že pokud nebude mít motivaci a denodenní kontakt s anglicky mluvícími lidmi, jazyk se nenaučí. Já sama musela od 3. třídy chodit na němčinu, nebavilo mě to. Jazyky mě začaly bavit až v prvním ročníku střední školy. Nic mi neuteklo, nyní mluvím plynule 4 jazyky a pomohly mi najít i dobré zaměstnání. Ve školce měla dcera ještě keramiku. Ve škole má v rámci odpolední družiny flétnu a výtvarku (přála si to). Cvičení jsme zrušili, protože prý hráli s klukama fotbal. Tak bude chodit od září do Sokola. Její kamarádka od 2,5 let navštěvovala různé kroužky a od 1. třídy má každý den kroužek. Je pořád rozmrzelá, neumí se zabavit sama, protože její maminka ve strachu, aby se holčička dobře vyvíjela a byla chytrá, jí od předškolního věku organizuje denní program. K tomu je neustále nemocná, má oslabenou imunitu. Pamatuji si, že již jako čtyřletá jela v zimě autobusem plavat a další den tančit, i když byla po nemoci a ještě smrkala, ale její maminka mně říkala, že to mají zaplacené a rýma není nemoc. Mám ještě 4 letou dceru, od září jde do školky a pokud bude chodit na nějaký kroužek, tak maximálně jeden den v týdnu. Dle mého názoru má dítě mít dost času na hraní a žít v klidu a ne ve stresu, že by mělo už něco dělat či umět, aby se vešlo do tolik u nás v Čechách oblíbených "škatulek".
 Kristýna, 2 děti 
  • 

Kroužky ano 

(25.6.2007 10:17:11)
Rozdíl mezi dětmi, které chodí na kroužky a které nechodí - to je jako nebe a dudy. Naše zkušenosti jsou takové:
Syna jsem zapsala ve školce na výtvarku a keramiku. Sama neumím kreslit a nejsem vůbec zručná. Syn končí první rok ve školce, hodně se zdokonalil, nosí krásné věci, doma nám nestačí papíry a modelína. Je nadšenej. Přišel za mnou, že chce chodit na tanečky, tak jsem mu je připlatila. Moc ho to baví. Jednou týdně chodíme na angličtinu. Měla jsem pocit, že si tam jde spíš zablbnout s klukama, ale jen sednem do auta, už si začíná zpívat novou písničku a říká mi nová slova. Každý den ji nedrtíme i když bychom podle lektora měli. Pouštíme si CD v autě, naučil se všechny písničky, každý den si taky spolu hrajeme a přitom si začnem z ničeho nic zpívat česky i anglicky. Na dovolené umí používat základní slovíčka. A pak chodíme na rytmiku, je to taková přípravka na hudební nástroj. Z té je nadšenej. Kromě toho má spoustu volného času i po školce, kroužkách i o víkendu. Chodíme na hřiště, hrajeme si hodně doma. A taky chodí na plavání. Nebere to jako povinnost, ale jako zábavu, těší se na děti. Dokonce měli i vystoupení s rytmikou a byli úžasný. Mladší dcera chodí na kroužky od 4 měsíců. Taky udělala velké pokroky. Je tam mezi dětma šťastná. To ji doma, i když si hodně hrajeme, nemůžu nahradit. Myslím si, že sama poznám tu hranici, kdy je to moc a kdy to zvládají a baví je to.
 Agnes (1,5 dítěte) 


Re: Kroužky ano 

(25.6.2007 10:59:15)
No, na můj vkus je pět kroužků pro tak malé dítě až dost...
 MartinaV., dvě děti 
  • 

Něco na tom bude 

(25.6.2007 11:37:07)
Moje dcera odmalička potřebovala neustále zabavovat, až mě to štvalo. I dnes - 5 let - často slyším větu "já se nudím, co budeME dělat"- často si říkám, že jsem to zasela už tenkrát, kdy jsem nechtěla, aby mi miminko, které neustále potřebovalo změnu a "program", plakalo.Takže my patříme mezi ty kroužkomilce, ale spíš z důvodu, abychom poznali, kterým zájmovým směrem se jednou vydáme a mohli ho rozvíjet. Jak řekla jedna moje kamarádka, je strašně náročné snažit se rozvíjet všechny stránky osobnosti dítěte a to ještě nedejbože krát dvě (děti).Co mě se trochu nelíbí je vyzvednutí dítěte ze školky a šoupnutí rovnou do krožku. My hledáme - vzhledem ke školkovému věku dcery si to ještě můžeme dovolit - kroužky pro obě děti i se mnou - výtvarka, Sokol, bruslení pod vedením instruktora atd.
 Agnes (1,5 dítěte) 


Re: Kroužky ano 

(25.6.2007 10:59:32)
No, na můj vkus je pět kroužků pro tak malé dítě až dost...
 Lizzie 


Asi jo.. 

(25.6.2007 16:28:03)
Asi je to individuální, není problém pokud to kluka baví, ale 5 kroužků by bylo dost na mě i teď..:)
 Adda6a 


Ja ten clanek povazuji za pomerne drzy! 

(25.6.2007 10:28:02)
Ja teda v zadnem pripade nemuzu souhlasit; dokonce bych rekla ze mi ten clanek prijde docela ofenzivni.
Pusobilo to na mne dojmem, ze nam autorka chtela sdelit svuj nazor, ze holt na krouzky musi chodit deti alkoholiku a pred-televizi-lezicich rodicu, kteri takhle kompenzuji svuj nezajem ci neschopnost.
A co je spatneho na anglictine jednou tydne? Plynule mluvit se tak sice dite nenauci, ale porad je to lepsi nez nic.
Pro priste bych doporucila vyhnout se zbytecnemu a ponekud neprijemnemu generalizovani. Opravdu ne vsichni lidi na svete jsou nutne blbci...
Fakt nemam rada pristup ""radsi nic neudelejme, abychom neco nepokazili""!
 1.3Magráta13 


Záleží na situaci 

(25.6.2007 10:58:38)
Byla bych moc ráda, kdyby dcera mohla trávit volná odpoledne jen tak hraním na to nebo s tím, co by jí zrovna bavilo. Bohužel musí po škole do družiny, kde jí to moc nebaví a kde by trávila čas tak do 16:30. Nebo místo toho na kroužek.
Takže má 1 v týdnu hudebku (nauku + sbor, celkem 2x 45 minut), 1 housle a 1 výtvarku.
Příští rok (3. třída) si chce všechno tohle nechat a přidat aerobik. Váhám. Sport bezesporu potřebuje, aerobik vítám, ale chtěla bych místo něj obětovat jiný kroužek. Jenže co? Všechny kroužky jí moc baví a má pro ně vlohy. K tomu chce ještě chodit plavat, ale to už opravdu nejde. Nehledě na čas taky proto, že nekradu :))
Domů jezdí stejně jako z družiny a ještě je spokojená, že byla někde, kde jí to baví.

Ve školce a 1. třídě jsem se jí snažila "šetřit", ale i tak ve školce jako předškolák měla 1 týdně výtvarku a 1 týdně hudebku. protože chtěla a bavilo jí to.... a navíc by v tu dobu měla místo toho spaní a to v klidu oželela :o))

Asi hodně záleží na dítěti...a taky na možnostech rodičů. Jak finančních, tak časových.
 Radka-2 deti 
  • 

Re: Záleží na situaci 

(27.6.2007 9:05:06)
Je pravda, ze zálezí na situaci, na díteti. Já, kdyz si vzpomenu na svoje detství, kdy jsem mela tak nabitý týden,hudebku, cvicení, turistický krouzek, o víkendu jsme mazali s nasima vlakem na chalupu, to bylo zázitku!! Mám 4letého syna, obcas nás chytne oba krouzková manie, takze chodíme cvicit, plavat, do centra a tak a nekdy vidím, ze se mu nechce nic, tak nedeláme nic. Horsí uz to je skloubit to s potrebami dcery (2,5 roku), která potrebuje delat porád neco a je tezké jí vysvetlit, ze dneska do toho bazénu opravdu nepujdeme. Je pravda, ze tak v pulce srpna zacnu vymýslet, jakými krouzky naplníme den, naberu nám toho hodne a pak v prubehu roku to budeme podle potreby vypoustet, já to vím a jsem uz proste taková. Asi jde o ten pocit nesedet, nezahálet, nenechat ty deti plácat se po byte, zkrátka prozít den.
 Radka + 2 
  • 

Mě článek potěšil 

(25.6.2007 11:00:16)
Mě se naopak po přečtení článku ulevilo. A nemyslím, že by byl nátlakový.
Ze sledování okolí jsem začínala mít pocit, že pokud dítě nechodí ve třech letech na balet, modeláře, angličtinu a flétnu (dosaď co chceš) bude v životě odepsaný. Ale řada (ne všichni) těch dětí si neumí hrát, nudí se, jakmile je nikdo neorganizuje.
Ano uvažuji o školce, uvažuji dokonce o školce, kde se mluví anglicky, protože nám "hrozí" časté stěhování a tím pádem se může stát, že děti budou chodit do mezinárodní školy, než aby střídaly jazyky.
Ale má dcera mi nepřijde jako genius v hudbě, malování, sportu a tak chci, aby si zatím hrála a jemně dostávala do těla základy malování, rytmu, pohybu. Konečně si nepřipadám tak divná :)

 DitaB 


Re: Mě článek potěšil 

(3.7.2007 0:04:12)
... "... chci, aby si zatím hrála a jemně dostávala do těla základy malování, rytmu, pohybu..."

Ano, úplně stejně to vnímám i já. Jen s tím rozdílem, že mám syna :-). Taky jsem se bavila se "spolumaminkou" ze školky, která je hudební pedagožkou (právě i pro děti) - u syna totiž vidím velký hudební talent a cit. Ale ona mi doporučila počkat s nějakým systematickým hudebním vzděláním (resp. třeba hrou na hudební nástroj) co nejdéle, klidně do 10 let - a do té doby nechat dítě nasávat, vstřebávat, vnímat, zpracovávat, dopřávat mu kvalitní hudební zážitky apod. Mimo jiné i proto, že školy (tj. např. lidušky) zpravidla přirozený talent dítěte nedokážou rozvíjet, ale svazují jej do svých šablonek....

My jsme právě přesně ten případ "nekroužkových" :-) - babyplavání se mi příčilo jednak kvůli masovému boomu, jednak mi žádný z klubů nevyhovoval. Teď jsem zase synovi nechala celý rok prostor na to, aby si zvykl na školku a nerozptyloval se dalšími (možná že zábavnějšími) kolektivy. A cítím to stejně jako píše autorka úvodního článku - hlavním úkolem dítěte ve školce je naučit se vyjít s druhými, komunikovat, spolupracovat... A že je školka sama o sobě pro dítě docela zápřah vědí jistě všichni ti, kdo pravidelně odnášejí ze školky spící dítě :-)).

Příští rok hodlám se synem chodít do nějakého cvičení - aby měl možnost všestranně rozvíjet svoji obratnost. To vidím jako cenný vklad do života, protože jakékoli jiné poznatky či dovednosti lze "dohnat" později, zatímco tohle ne. Žádné jiné kroužky neplánuju - modelování, malování, pečení, zpívání, hýbání atp. si syn užije ve školce (i doma :-))) dost a dost.

Dita
 Lenka 
  • 

Ja ten clanek povazuji za ZDAŘILÝ 

(1.7.2007 21:45:37)
Ja ten clanek povazuji za ZDAŘILÝ a SOUHLASÍM s ním !!!!!!!!!!!!!!!
 Insula 


Kdy tedy??? 

(25.6.2007 11:26:15)
Pochopila jsem správně, že zájmové kroužky ve "školkovém" věku nejsou příliš vhodné???? Dceři budou v září čtyři roky a zrovna jsem uvažovala, jestli bych jí neměla od září zkusit dát na nějaký kroužek, ale pořád nevím, na jaký. Uvažovala jsem tak o jednom třeba pohybovém kroužku, ale něco spíš formou zábavy a teď si nejsem jistá.
 Silvana 
  • 

Re: Kdy tedy??? 

(25.6.2007 12:33:38)
Článek jen říká, že všeho moc škodí - takže kroužky ano, ale v rozumné míře...

A s tím nemohu než souhlasit.

Silvana
 Hryzalka, 2 myši 


Všeho moc škodí 

(25.6.2007 13:11:52)
Souhlasím se Silvanou - článek mě zaujal a s jeho obsahovou myšlenkou souhlasím. Záleží samozřejmě na dispozicích každého dítěte, ale mne osobně zděsil nabitý program spolužačky mé 8-leté dcery. Jako žákyně 2.třídy navíc navštěvuje hodiny klavíru, flétny, tance, soborového zpěvu a angličtiny. Když jsme ji pozvali k nám domů, přiznala se, že je poprvé v životě na návštěvě u jakékoliv kamarádky a že je jí to líto. Prostě má tak nabitý program, že jí nezbývá chvilka času pro své kamarádky ... přišlo mi to smutné. Dcerka má dvakrát týdně tréninky plavání a jednou v týdnu konverzaci angličtiny. Zbytek týdne má čas na své kamarádky a aktivity podle svého výběru. Jsme spokojení a ona, doufám, taky. Vybírala si totiž kroužky sama.
 Lizzie 


Odstrašující 

(25.6.2007 16:34:58)
příklad jste uvedla. Myslím samozřejmě ten ,,kamarádčin", ano z holčičky možná vyroste zodpovědná a disciplinovaná osoba, ale aby té zodpovědnosti a disciplinovanosti nebylo moc a ona jednou marně nevzpomínala, jaké vlastně měla dětství..
Souhlasím s vámi. Každé dítě je jiné, ale program vaší dcery mi přijde ideální..nenudí se a zároveň není přetěžovaná.
 Lucka, 2 děti 
  • 

Re: Odstrašující 

(26.6.2007 15:09:43)
Máte pravdu, mě rodiče poskytli skutečně až příliš. Z poměrně všestraně nadaného dítěte se stalo přetížené zodpovědné dítě a nyní vycukaná nesebevědomá matka s nedodělanou vysokou, kterou už nikdy nedodělám. Vzpomínám si, že některé kroužky mě velmi bavily, něco jsem brala jako povinnost "aby ze mě něco bylo" , ale určitě bych bývala víc ocenila skutečný zájem rodičů o mou osobu a o to, co mě třeba zrovna trápilo. Už v dětství jsem pociťovala, že nemám čas na své kamarádky..
Snažím se z toho poučit, chodím s oběma dětmi společně do Sokola (cvičení předškoláků a paralelně rodiče s dětmi - přijde mi to ideální, Sokol Libeň). Mám pocit, že ve školce je málo všestranného pohybu, je potřeba u hubenějších dětí napomoci správnému držení těla. Co se školkových kroužků týče, první rok kluk na nic nechodil, aby si zvykl na běžnou školkovou zátěž a aby si odpoledne skutečně odpočinul, od 5 let chodí na keramiku místo spaní, podlehla jsem tomu, že byl téměř jedinný, kdo žádný kroužek neměl, trápilo ho to a nudil se na posteli. Keramika ho moc baví, je nadšený a hlavně nijak ho nezatěžuje, je to vlastně další hraní. Mám pocit, že i ten kontakt s hlínou mu prospívá.Určitě bude pokračovat i příští rok, ale bráním se přidat další kroužek.
 DitaB 


Re: Re: Odstrašující 

(3.7.2007 0:09:54)
Milá Lucko,

díky za osobní příběh a doklad toho, jakých nevratných chyb se mohou rodiče na dětech dopouštět. Držím palce, abyste se co nejdřív našla, zklidnila a vyrovnala. Budete pak mít báječný život se svými dětmi a báječný pocit ze sebe samé!

Srdečně zdravím!
Dita
 babalon 
  • 

Od kolika let kroužky 

(25.6.2007 14:10:53)
Ahoj,
jak už tu někdo psal, zdá se, že v poslední době dítě které nechodí aspoň na angličtinu od tří let, je předem odepsané. Takže jsem o tom taky uvažovala, ale ve školce tvrdí, že přinejmenším první rok ve školce (3-4 roky) dětem ta školka jako taková stačí. A zkušenosti kamarádek, co už děti ve školce mají, jsou obdobné.
 Markéta, syn 5 l. 
  • 

Re: Od kolika let kroužky 

(25.6.2007 14:20:54)
A zkušenosti mých kamarádek, jejichž dítě chodilo jednou týdně na školkovou angličtinu jsou takové, že děti jsou tímto jazykem takřka nepoznamenané.
 Veronika 
  • 

Re: Re: Od kolika let kroužky 

(25.6.2007 14:32:08)
chodili js,e na angličtinu od 5 let stršího syna, mladšímu byly 2 a půl, musel taky, neměl kdo hlídat, no a naučil se skoro tolik, co ten starší. Tak teď chodil už taky, umí pár slovíček, ale to není důležité, ty slovíčka zapomene, když je nebude používat, starší jich zná asi 200, začíná skládat věty, ale i on to klidně může ještě nepoužívat a naučit se jiné a tyto zapomenout. Pro mě je důležité, že si zvykne na to, že má nějakou povinnost, něco, kam se jde, i když by byl radši s kamarádama venku, jednou týdně to není tak moc, to se dá vydržet, bude hůř a bude vědět, že se prostě musí. a hlavně si zvykne, že se musí učit cizí jazyky, že vůbec nějaké jiné jazyky než čeština jsou a že není tak jednoduché je ovládat, musí se pro to něco udělat. A už napořád bude mít naučené učit se.
jistě, kdyby jim to hlava nebrala, tak by nikam nechodili, ale proč by se měli nudit pořád u těch stejných věcí, když mají možnost mít i jinou zábavu
? chodíme do knihovny, ale třeba na počítači nehrají, to radši angličtinu, televizi skoro neznají. S angličtinou jsme začali proto, že syn chtěl číst, sám, a zdálo se mi, že je na to malý, nudil by se pak ve škole, tak aby se radši učil něco jiného. Hm, číst už stejně umí, dřív než půjde do školy, ale naučil se ještě něco navíc.
 Lizzie 


:) 

(25.6.2007 15:34:52)
Vidím to podobně, zvlášť pokud je dítě v tomto směru aktivní, školková angličtina dítě připraví na nějakou povinnost a pokud na dítě učitelka nemluví anglicky neustále (což podle mě není možné) nelze čekat, že bude mluvit jako z jazykově smíšené rodiny apod. Má to spíš psychologický efekt.
Zároveň však musím souhlasit s tím, že dítě, které nenavštěvuje anglickou školku odepsané opravdu není. Vždyť, kdo z nás se učil anglicky už v tomto věku? Za mě ta možnost neexistovala, možná ve velkých městech...Pokud se dítě začne učit jazyk od 1. nebo 2. třídy nic se neděje. Sice nesouhlasím s tím, že jsme se začali cizí jazyk učit až ve třídě čtvrté (přijde mi to zbytečně pozdě), ale pokud předškolní děcko na anglinu nechodí..není to žádné výrazné mínus.
 MarketaB 


Re: :) 

(25.6.2007 18:53:12)
Nevim, proc by se vsude mela ucit jen anglictina. Copak chceme, aby se vsude mluvilo jen anglicky? Deti by meli mit na vyber, ktery jazyk se na skole chteji naucit (dle puvodu rodiny ci ktery se jim vice libi a nemusi to byt nafest anglictina).
 Lizzie 


Angličtina je potřebná. 

(25.6.2007 19:10:57)
Markéto, chápu jak to myslíš, ale ráda bych upozornila, že angličtina je v dnešní době opravdu nejpotřebnějším jazykem. Já sama anglicky umím, ale sestra se učí němčinu a zná jen pár anglických slovíček, stejně tak mí bývalí spolužáci a mají celkem problémy.
Němčina, francouzština, španělština, italština..ano také krásné jazyky, které člověk upotřebí, ale angličtina je opravdu multikulturní jazyk k dorozumívání, zvlášť tady v Evropě.
Pozn. Sama se učím tři jazyky.
 Veronika 
  • 

Re: Re: :) 

(25.6.2007 19:29:54)
jejda, já jsem psala o nás, proto je tam angličtina, ale podle mě je úplně jedno, co se učí, klidně čínštinu, proč ne, mimochodem, to je asi lepší, obrázkový písmo by se možná dalo učit snadněji v tomto věku než později, asi o tom popřemýšlím, ze srandy, ale jinak fakt myslím angličtinou obecně jakýkoliv jiný jazyk, než mateřský.
 petra 
  • 

Re: :) 

(26.6.2007 13:30:33)
Lizzie,

máš se školkovou angličtinou pravdu.
Já sama jsem generace, která se na ZŠ učila rusky a z ruštiny jsem i maturovala.
Angličtinu jsem poprvé potkala až na VŠ a poté jsem několik let pracovala v americké firmě.
Takže angličtina se dá naučit i v dospělosti a mít jí od školky není určitě nutné.
Nicméně jako zpestření, proč ne...
 Agnes (1,5 dítěte) 


Re: Re: Re: Od kolika let kroužky 

(25.6.2007 19:56:38)
no, já bych řekla, že už to, že musí denně vstávat a chodit do školky, je pro ně povinnost. ale máte i jiné důvody, proč se ten jazyk učí už takhle brzy.
 Ifka 
  • 

Re: Re: erudované angličtinářky 

(25.6.2007 21:02:16)
Souhlasím. Zamysleli jste se také nad tím, kolik učitelek ve školce má státnici z angličtiny? Mají správnou výslovnost? Nechci vám brát iluze, ale pokud má málo učitelek na základních školách státnici a učí jazyk, protože to osnovy nařizují, tak jak je to asi s kvalitní výukou ve školkách...
 Verka 2 děti 
  • 

Re: Re: Od kolika let kroužky 

(26.6.2007 7:07:14)
Moje dcera chodila do školky od 2,5 let, takže první rok byla ve školce jenom na dopoledne a jinak neměla žádné další aktivity. Další rok už chtěla s ostatními na angličtinu.
Má zkušenost se školkovou angličtinou je ta, že po prvním roce malá sice znala pár slovíček a písniček, ale jinak hlavně poznala, že jiný mluví anglicky. Tedy nic moc. Druhý rok už se začínala chytat víc začal mít zájem i doma. Třetí rok sma začala chtít, aby ji učila "teta", co chodí k nám domů na konverzaci se mnou, začala se na písku bavit s dvojjazyčnou kamarádkou anglicky (pochopitelně lámaně a jednoduše), když nechtěli,aby jim děti rozumněly a o prázdninách si kliďánko v hotelu řekla číšníkovi, že chce pití, jaké atp. Na pláži si našla podobně lámaně mluvící kámoše a když nastoupila do první třídy, tak neměla s angličtinou žádné potíže (mají povinnou angličtinu 2 hodiny týdně).
Takže podle mne je chození na jeden rok spíš k tomu, aby dítě zjistilo, že lidé mluví i jinak a pochytilo melodii, pokud se má něco naučit, tak to chce delší dobu a musí to dítě bavit, tj. mít šanci řeč uplatnit.
 Lizzie 


Super 

(26.6.2007 7:17:26)
Dost mě nadchlo, že už od 1. třídy mají 2 hodiny angličtiny týdně.
 Agnes (1,5 dítěte) 


Re: Super 

(26.6.2007 9:46:56)
no, já bych z toho tak nadšená nebyla, pokud se nejedná o takové dítě, jaké popsala paní výše... takto zjevně nadaným dětem angličtina problém dělat nebude, ale ostatní "normální" děti budou možná rády, když zvládnou rodný jazyk.
 Lizzie 


Re: Re: Super 

(26.6.2007 10:17:51)
Myslím, že u prvňáčků se angličtina neučí klasickou formou. Svého času jsem komunikovala s dětmi/vrstevníky s různých evropských zemí a byla překvapená úrovní jejich angličtiny či jiného jazyka. Mají ho dříve a ve vyšších hodinových dotacích. Od 4. třídy..to je opravdu dost pozdě.
 Val 
  • 

Re: Re: Re: Super 

(26.6.2007 11:20:36)
Já si nemyslím, že od 4. třídy je pozdě. Já jsem měla angličtinu od 5. třídy, pak jsem přešla na osmileté gymnázium, kde byli spolužáci, kteří byli na jazykové základce a měli angličtinu už od 3. třídy. Uměli jsme toho stejně, neměli žádný náskok. Do maturity jsem hovořila takřka plynně. Někdy se uvádí, že je potřeba začít s jazykem dřív, dokud se rozvíjejí mluvidla, že od jisté doby již nelze začít vyslovovat některé jiné hlásky... opět mám jinou zkušenost. Jsem naprosto bez nežádoucích přízvuků (narozdíl od mnoha z těch spolužáků, co měli angličtinu o dva roky dřív), tedy aspoň podle toto, co mi říkají rodilí mluvčí, s nimiž jsem v pravidelném pracovním kontaktu.

Několik let učím angličtinu, dospělé i děti, a musím říct, že děti, které dnes mají angličtinu třeba od té druhé třídy, stejně v páté umí jen to, co dřív děti uměly po tom roce v páté třídě. V těch raných ročnících děti nejsou schopny absorbovat či chápat ten jazyk tak dobře, nejsou na to ještě vyzrálé a snaha nepadá na úrodnou půdu. Nevidím žádné převratné zlepšení oproti dřívějšku v tom, že se nyní děti ve druhé, třetí a čtvrté třídě plácají vždy celý rok ve dvou lekcích pojednávajících o panenkách a balóncích, když by to samé, a mnohem efektivněji, zvládly až v té páté.

Přijde mi důležitější a i pro samotné učení se cizích jazyků užitečnější důkladně se nejdřív rozvinout v mateřském jazyce.
Nicméně jsem si vědoma toho, že toto je dnes už kacířský názor.
 Ifka 
  • 

Re: Re: Re: Re: Angličtina na 1.stupni 

(26.6.2007 11:43:38)
Naprosto souhlasím. Jazyk se na 1.stupni musí učit hrou, soutěžemi, pomocí písniček, říkanek a spíš proto, aby to děti bavilo. Začínat v první třídě je podle mých zkušeností dost brzy, protože běžné nenadané dítě je po celém dopoledni napěchované češtinou, matematikou, prvoukou, výtvakou, atd. a má nárok si dopočinout a jen tak si pohrát, případně zvolit kroužek spíš pohybový. Děti opravdu podle některých maminek ten "pozdější" začátek angličtiny hravě doženou.
Je jen smutné, že je tak málo kvalifikovaných jazykářů, zvláště na 1.stupni. Kdo umí pořádně jazyk, ten už dávno ze školství utekl... Proto dnes stále většinou učí jazyky bývalé němčinářky a ruštinářky, které prošly rychlokurzy, málokdo s aprobací na 1.stupeň má ještě státnici z jazyka.
Co myslíte, bude líp ?
 Lizzie 


Nekvalifikované 

(26.6.2007 11:45:52)
Souhlas, měla jsem většinou štěstí na vynikající angličtinářky, hlavně ta, která nás učila první dva roky nám dala základy skvělé, ale z celého toho výčtu 2 nestály za nic. Jedna ještě na základce, druhá na střední..ztracený rok, což bylo hodně nepříjemné..
 DitaB 


Re: Re: Re: Re: Re: Angličtina na 1.stupni 

(3.7.2007 0:29:10)
Dovolím si doplnit - ani na němčinu není dostatek kvalifikovaných učitelů.
A pozor - někdy nemusí být dostatečnou kvalifikací státnice či jiná zkouška z jazyka, ani jeho dokonalé ovládání, ani patřičná aprobace z VŠ. K učení dětí - a těch předškolních či prvostupňových zejména - je zapotřebí úplně jiný přístup, jiné zacházení. Tím spíš, že hlavním úkolem takovýchto hodin jazyka je dítě pro jazyk kladně motivovat, zaujmout do budoucna, poskytnout mu správné výslovnostní a intonační modely a vzory.
 Agnes (1,5 dítěte) 


Re: Re: Re: Re: Super 

(26.6.2007 13:20:29)
možná kacířský, ale já se s ním ztotožňuju. vždyť i spousta lidí začíná s jazykem v dospělosti a dosáhnou vysoké úrovně
 HelenaPa 


Re: Re: Re: Re: Super 

(27.6.2007 8:19:39)
Val,
přidávám se ke kacířům. Mám naprosto stejné zkušenosti. Učím AJ na ZŠ a musím říct, že u menších dětí je opravdu problém, že neumějí pořádně česky. Nemyslím větný rozbor apod., ale oni nerozumějí české větě a nedokážou ji přeformulovat svými slovy. Neumějí říct českou větu z hlavy, vyjádřit svůj názor. A máme to po nich chtít v cizím jazyce?
 Mitzi 


Re: Re: Re: Re: Super 

(30.6.2007 21:13:20)
Dík za názor!
Dcera chodila ve školce od 4 do 7 let na angličtinu, první dva roky měla učitelku s výbornou výslovností, na kroužek chodila moc ráda, ale ani po třech letech si z toho NIC neodnesla. Panenka, medvídek, jedna-dva-tři a konec. Pravda, poznala angličtinu od čínštiny :-) :-) Pak pokračovala v kroužku další roky, dokud neměla angličtinu na základce v osnovách, a zase NIC. Letos skončila devítku a anglicky nemluví. Absolutně nerozumí mluvenému slovu, překlad nezvládne ani ze čteného textu. Fakt je, že má LMD, takže i z češtiny má trojku. S ní je to prostě marná práce. Já jsem na angličtinu nikdy nechodila, jsem samouk, maturu mám ještě totalitní (takže rusky) a na VŠ jsem se vykašlala. Učím se podle knížek, dívám se na anglicky mluvené filmy a rozumím víc než dcera po tolika letech. Když mi bylo deset, dělala jsem 14 dní tlumočnici patnáctileté rusce. Po prvním roce výuky ruštiny! Po dvou letech němčiny (7. a 8. třída) jsem se domluvila s němci na dovolené. Samozřejmě primitivními větami, ale rozuměla jsem jim dobře, když chtěli :).
Takže souhlasím s tím, že nezáleží na tom, kdy se s jazykem začne, ale jestli mám k učení jazyka dispozice a je možné, že čím později začneme (v tom dětském věku), tím rychleji se učíme.
A k článku obecně - pokud ty navštěvované kroužky děti baví, tak ať chodí třeba 4 dny v týdnu, proč ne? Třeba i od školky, pokud chtějí. Myslím, že přetěžování těch malých je to tehdy, pokud dítě namá ani jeden den volný a nemá skutečné kamarády. Soudím podle sebe a neteře... obě jsme měly jeden volný den a na "libovolnou" zábavu nám stačil. Když jsem chodila tancovat nebo na volejbal, neměla jsem ani ten jeden volný, jen víkend, a nevadilo mi to! Do hudebky jsem chodila od 4 let až do konce základky 4 dny v týdnu a nikdy mě to nemrzelo, nikdy bych nešla radši tlachat na autobusovou zastávku se spolužáky (taky o čem?), pro mě byla lepší i hudební teorie, nejen sólový zpěv, sbor a nebo klavír (později kytara). Jeden den mi zbýval na sport, to jsem střídala. Neteř vrcholově sportuje, má 6 dní trénink (teda i víkendy) a ten jeden volný den chodí na klavír, hraje skvěle a baví ji to, v 15 letech už to bere jako formu odpočinku a ne povinnost. K tomu bych doplnila, že celou základku nemá na vysvědčení dvojku, já jsem taky neměla. Takže ani jedna jsme zjevně přetěžované nebyly :-D Generalizovat se v tomhle ohledu jednoduše NEDÁ. Každé dítě je přece jiné.
 kaca 
  • 

Re: Re: Re: Super 

(30.7.2007 15:44:23)
Ja si nemyslim, ze by to bylo nejak brzy. ja s anglictinou zacala az na gymplu, po 4 letech udelala prijimacky, vystudovala anglictinu na VS a ted ji ucim.mne prijde idealni povinny prvni jazyk na ZS a druhy na SS. Kdo chce vic, muze soukrome.
 Verka 2 děti 
  • 

Re: Re: Super 

(26.6.2007 12:18:37)
Jedná se o výběrovou třídu, děti byly (podle toho co nám řekli ve škole) vybírány hlavně podle toho, jak jsou celkově zralé, aby toho neměli v první třídě moc. Tu angličtinu mají v rámci normálního vyučování.
Angličtinu mají pouze hravou formou, v podstatě stejný princip jako ve školce - hry, písničky, jednoduchá konverzace, kdy si "hrají" na obchod, učí se říct si o jídlo atp. Opravdu učit, jak to známe my prý začnou až ve třetí třídě.
 Verka 2 děti 
  • 

Re: Re: Super 

(26.6.2007 12:26:52)
Ještě poznámka- nemyslím si, že je moje dcera nějak moc nadaná, ale měla čas a hlavně chuť angličtinu používat. Pokud by se ji měla učit jenom proto, že to chci, tak by toho asi moc neuměla.

Já jsem hlavně chtěla psát o tom, co lze od školkové angličtiny čekat - první rok nic a pokud dítě má šanci tam chodit třeba dva-tři roky, tak pak asi nějaké výsledky budou, ale pokud to nemá šanci nějakým způsobem rozvíjet, tak to není moc přínosné.
 DitaB 


Re: Re: mateřština 

(3.7.2007 0:19:41)
Jo, tak to je trefná poznámka. Valná většina vrstevníků mého čtyřletého syna mluví velmi špatně česky (jak chybná výslovnost řady hlásek, tak chatrná slovní zásoba). A týká se to i dětí starších. Někteří "se chytají" na ten či onen cizí jazyk, ale nedá se říci, že by jej ovládali. Podle mě je v předškolním věku nějaké organizované učení divné (sama jsem mimo jiné učitelka němčiny a lingvistka ;-)). Ideální je přirozená bilingvní rodina (což je dílo osudu), případně dlouhodobý pobyt v zahraničí, nejlépe v kontaktu s vrstevníky. Už jen z hlediska zmiňované výslovnosti i intonace.
 Jíťa 
  • 

Re: Re: Záleží na tom, kdo učí 

(26.6.2007 20:19:58)
Já mám se školkovou angličtinou poměrně dobré zkušenosti. Dcera chodila od 4 let. Ten první rok docházela do školky kvalifikovaná učitelka z jazykové školy, my rodiče jsme pravidelně dostávali vytištěné materiály nejen k procvičování doma, ale i abychom věděli, co všechno už naše děti umí.
Další rok bylo ve školce rozhodnuto, že výuku zajistí vlastní školková učitelka, která anglicky umí a pro rodiče to tím pádem vyjde levněji - ovšem bylo nutno zaplatit knížku, která vyšla stejně draho, jako loňský kroužek. Po asi 2 měsících jsem stále netušila, co se v té angličtině vlastně učí a z vyprávění dcery jsem měla dojem, že hlavně vybarvují v knížce obrázky. Zjistila jsem, že dcerka zapoměla i to, co se naučila minulý rok. Takže jsem se s učitelkou dohodla na vrácení kursovného (kromě peněz za knihu) a z kroužku ji odhlásila.
Zřejmě podobně nespokojených bylo více rodičů, protože další rok už opět výuku zajišťovala specializovaná učitelka ke spokojenosti dětí i rodičů. Tato učitelka potom nabídla rodičům i pokračování kroužku na ZŠ a když začala být angličtina povinná, škola pro děti z tohoto kroužku zaměstnala jejich učitelku, aby mohli plynule pokračovat.
Dcera (16 let) dodnes angličtinu miluje, je schopná se domluvit (občas z legrace spolu mluvíme anglicky). Docela ráda bych ji poslala někam na jazykový pobyt, ale ty ceny jsou pro nás bohužel nedostupné.
 DitaB 


Re: Re: Re: Záleží na tom, kdo učí 

(3.7.2007 0:35:34)
Zkuste se zajímat o stipendijní programy či výměnné pobyty - ty by pro Vás neměly být finančně tak nedostupné. A pro Vaše dítě budou nenahraditelné!
 Bája, učitelka v MŠ 
  • 

Re: Re: Re: Záleží na tom, kdo učí 

(5.7.2007 10:09:34)
Milá Jíťo, jsem začínající učitelka v MŠ a potřebovala bych Tvou radu k Angličtině pro děti, jelikož s ní máš dobrou zkušenost. Bohužel jsi neuvedla email, pokud se dostaneš k tomuto vzkazu, pokud budeš chtít, mohla by ses mi, prosím, ozvat? Děkuji mockrát...
 Hanka, učitelka AJ 
  • 

Re: angličtina 

(26.6.2007 12:33:57)
Myslím, že angličtina je pro dnešní generace nutností. Jako aprobovaná učitelka angličtiny a němčiny vím, že s cizím jazykem je opravdu ideální začít co nejdříve, nejlépe do 5ti let. Ale:Memorování typu: To je pes. Pes je dog. Co je to? Dog. atd. je naprostou ztrátou času a děti jsou i po několika letech takřka nepoznamenané. Angličtina se musí nutně používat v situacích- z tohoto pohledu se mi jeví jako ideální anglická školka- v případě, že učitelky s dětmi opravdu anglicky mluví a vytváří situace, ve kterých jsou děti nuceny mluvit. Učení písniček je výborné na procvičení výslovnosti, rytmu řeči a do jisté míry taky na naučení nových slovíček. Děti písničky milují a jsou pro ně přirozené. Ale pokud po třech letech předškolní angličtiny umí jen dvacet písniček, názvy barev a zvířátek, mnoho rodičů to považuje (a já s tím souhlasím) za vyhozené peníze. Pokud rodič jazyk umí a s dítětem doma občas trochu mluví, je efekt o 100% lepší. Zdůrazňuji mluví, ne zkouší slovíčka!!! Mluvit ale znamená ptát se (co je to, máš hlad, chutnalo ti to,...), dávat jednoduché instrukce (podej mi lžíci, zavři okno, pojď jíst, umyj talíř,..), atd. Jen tak má učení se cizímu jazyku smysl.
Tento můj názor potvrzuje výzkum ve školách a školkách, který provedla katedra anglického jazyka na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně.

 Zuzana, aprobace na německý jazyk na 1. st. ZŠ 
  • 

Co očekávat od angl. u předšk. dětí 

(26.6.2007 13:20:31)
Naprosto souhlasím s Hankou. Je dobré s cizím jazykem začít co nejdřív, ale neočekávat nějaké velké výsledky. Jde o to, aby dítě získalo k cizímu jazyku vztah, naposlouchalo melodii, intonaci, uvědomilo si vůbec, že se dá mluvit i jinak a bylo schopno reagovat na jednoduché instrukce. Nejde o počet naučených zvířátek, ale právě o ty věty (např. utvořte kruh, dvojice, půjč mi prosím tužku, podej papír, běž si umýt ruce, líbí se ti to apod.), říkadla a písničky. Tohle ale nezvládne jedna hodina týdně, chtělo by to občas i doma přepnout na cizí jazyk (třeba jen večer na 20-30 minut). Vše se děje hravou formou a je to mnohem účinnější než dril, ač to tak možná na první pohled nevypadá. Já mám vystudované učitelství německého jazyka pro 1. st. ZŠ, bohužel s nulovým uplatněním, protože už ke konci mého studia bylo jasné, že pofrčí téměř výhradně angličtina (sama si myslím, že je správné vybrat jen jeden základní jazyk). Možná ještě dostuduju tu angličtinu, metody učení už znám, tak bude stačit dopilovat ten jazyk. Věřte, že je velká radost pozorovat děti, které rozumí vašim instrukcím a reagují na ně, než psát diktát na slovíčka a dělat doslovné překlady (čímž jsme bohužel prošli asi všichni, ale to na první roky jazyka nepatří).
 Bája, učitelka v MŠ 
  • 

Re: Re: angličtina 

(5.7.2007 10:15:01)
Hanko, mohla bych vás poprosit, nemáte tip na nějakou dobrou knížku či pracovní sešit k výuce angličtiny v MŠ? Děkuji vám.
 Vendy a dva kluci 
  • 

venkovské děti? 

(25.6.2007 14:12:15)
je dost sporné se domnívat, že venkovské děti mají automaticky jiné vyžití. Jsme vesničtí a musím říct, že obvykle vídám místní děti (od cca 8 let) společně s místní mládeží sedět na zastávce autobusu a pít a kouřit. A tak si říkám, že nějaký ten kroužek bude lepší už od mala, aby si synci nechtěli také už v osmi letech vypalovat zobák:-(
 Lizzie 


Souhlas 

(25.6.2007 15:24:20)
Původně pocházím ze vsi a celý život jsem ,,trpěla" nedostatečným vyžitím, kroužek jsem sice navštěvovala ale na vsi se nám nezmohli ani na obyčejné hřiště.
Pokud vím, tak jsme se akorát potulovali na kole nebo pěšky, ,,hráli" si na návsi a později seděli u zastávky a koukali. Nerada na to vzpomínám.
No a já jsem od mládí knihomol, proto jsem věčně ležela v knížkách, kreslila..prostě se ,,zabavila sama"..
Ano, existují vsi, kde děti vyžití mají, ale není to pravidlem..
 Agnes (1,5 dítěte) 


Re: Souhlas 

(25.6.2007 17:03:53)
mně to připadá, že si dnešní děcka tak nějak snad ani neumí hrát. my jsme střídali schovku, šipkovanou, "honzo, vstávej", jezdili na kolách, brodili se v potoce, lezli po stromech, prostě vždycky bylo nějaký dobrodrůžo...
 Lizzie 


:) 

(25.6.2007 17:19:34)
My také, vlastně jsme možná poslední generací, která něco podobného praktikovala, ale nešlo to pořád. Navíc naším ,,herním polem" byla náves. Hřiště nefungovalo, pískoviště zarostlé (pro menší děti), světlým bodem bylo maškarní nebo začátek a rozloučení s prázdninami, ale i to později upadlo..
 Jana (Kačka 11/03+Matýsek8/05) 


Re: Re: Souhlas 

(25.6.2007 21:02:02)
Souhlasím - jezdila jsem léta na tábory jako vedoucí a pro většinu dětí byl polední klid o tom, že nevěděli, co dělat. Jezdila s námi jedna partička cca 8 dětí, kteří o poledňáku hráli "svoje" hry a užívali si ten čas pro sebe. Ale ti byli jediní. Myslím si, že jsou částečně na vině rodiče, kteří předpokládají, že děti si umí hrát. Neumí - musí se to naučit.
 Lizzie 


Souhlas 

(25.6.2007 15:24:54)
Původně pocházím ze vsi a celý život jsem ,,trpěla" nedostatečným vyžitím, kroužek jsem sice navštěvovala ale na vsi se nám nezmohli ani na obyčejné hřiště.
Pokud vím, tak jsme se akorát potulovali na kole nebo pěšky, ,,hráli" si na návsi a později seděli u zastávky a koukali. Nerada na to vzpomínám.
No a já jsem od mládí knihomol, proto jsem věčně ležela v knížkách, kreslila..prostě se ,,zabavila sama"..
Ano, existují vsi, kde děti vyžití mají, ale není to pravidlem..
 Lizzie 


Kompromis 

(25.6.2007 15:11:13)
Být mámou, tak zvolím zlatou střední cestu. Školku a např. 1 kroužek týdně, který by dítě zaujal a bavil. Dnes existuje možnost vybrat si kvalitní školku (např. s prvky angličtiny, výtvarných aktivit), ale i nijak speciálně nezaměřená školka může být dobrá. No a ten kroužek, to vidím jako doplněk. Líbí se mi, že autorka dala dceru na plavání, když sama není dobrou plavkyní, připadá mi, že spojila příjemné s užitečným, to samé u synova juda...
Pozn: Co se hudebních škol týče, nabírají zpravidla děti školního věku, maximálně existuje tzv. přípravný ročník před nástupem do 1. třídy..
 Veronika 
  • 

školka nejsopu jenom kroužky 

(25.6.2007 19:39:13)
podle mého názoru je dobrá školka taková, která vytíží děti dopoledne tak, že odpoledne už chtějí jenom odpočívat. Ale pokud mají jenom "hlídání", každý den skoro stejný program, ve školce žádné změny, tak jsou odpolední aktivity nutné.
 babi_ 


Re: školka nejsopu jenom kroužky 

(25.6.2007 21:11:36)
Veroniko,
domnívám se, že většinu zdravých dětí nelze "dopoledne zatížit tak, aby odpoledne chtěly už jen odpočívat". děti si rychle odpočinou, stačí hodinka klidu po náročné činnosti, a mohou do dalšího kola. Naopak je těžké dítě úplně vyčerpat (a není to zdravé) nějakou smysluplnou činností - jednoduše se dlouho na nic nesoustředí, je těžké neustále dokola je k něčemu motivovat. Při spontánní hře děti automaticky chvílemi odpočívají, vydrží si třeba hrát dlouho, ale nevyčerpají se. Jistěže lze dítě hektickým půldnem plným přitažlivé zábavy, soutěží, střídajících se činností, emotivních zážitků a pohybu zcela "vyřídit" na další půlden, ale to se snad hodí jednou za čas na Den dětí, oslavu narozenin, apod...
Navíc každé dítě je jiné, a zatímco jednomu zcela vyhovuje klidný pravidelný režim nepříliš nápadité školky a k tomu max. jednou týdně kroužek, jinému vyloženě sedí "náročná" školka, k tomu téměř denně kroužky a ještě večer klade zákeřné otázky a žadoní o šachy nebo fotbálek s taťkou...
 veronika 
  • 

Re: Re: školka nejsou jenom kroužky 

(26.6.2007 9:37:50)
s tím samozřejmě souhlasím, ale asi není zrovna nejlepší taková školka, odkud dítě odchází v poledne a na dotaz co dělali odpoví témeř denně, že si jenom hráli, v lepším případě malovali.
vím, že hodně dětí neví po obědě co jedli, to je normální, ale pokud mi syn hlásí hned jak mě uvidí, že dělali něco zajímavého, tak asi ví, co dělal, a je to v některých školkách, i v té naší, málokdy.
takto jsem to myslela, že by měl být ve školce pestrý program, aby se co nejmíň objevila odpověď, že nedělali nic, nebo žë si jenom hráli. Jistě, někdy to být musí, potřebují to, ale ne 15x za měsíc. Pak je to nuda, a děckám se do školky nechce.
 petra 
  • 

Re: Re: Re: školka nejsou jenom kroužky 

(26.6.2007 13:38:18)
naprostý souhlas. Jenom je škoda, že dnes je člověk vděčný za místo v jakékoliv školce, všude je přeplněno, takže když pak máma musí do práce je ráda i za školku "nudnou".
Nevím, možná že ve velkých městech výběr školek je, ale jinde berou tak jedno přihlášeé dítě ze tří, takže člověk je pak rád, že dítě vůbec někam "udal".
 Martina+píďata04 


Díky ... 

(26.6.2007 14:07:22)
... za článek k zamyšlení.Naše holky půjdou po prázdninách do školky a jelikož jsem se rozhodla je přihlásit do místního Domu dětí na kroužek výtvarky neb doma neustále něco malují a obarvují,tak jsem si článek a následné reakce velmi ráda přečetla.

Asi bych to taky viděla,že všeho s mírou.

5 kroužků na dítě školkou povinné mi přijde až příliš,ovšem pokud je děcko samo vyžaduje a všechny ho baví a naplňují,tak proč ne.I když nevím zda si 5-6leté dítě je vědomé zda ho kroužek třeba angličtiny naplňuje :o)

Nás čeká od října již zmiňovaný kroužek výtvarky,holkám bude akorát tři a půl,tak snad se nebudou cítit nijak přetíženě.
Ale ten Sokol se mi moc líbil.Už kvůli té všetrannosti co se týče sportovního vyžití.Mám pocit,že i gymnastika je v tomhle směru hodně podobná.

Přeji všem hezký den.
 Lucie, klouček 03, holčička 07 


hudebka 

(26.6.2007 16:20:25)
V prvním roce školky jsme kroužky nepraktikovali, ale od září zvažuju nějaký kroužek ve stylu hudební přípravky, čtyřletý syn, zdá se, má hudební sluch. Nechci ho uvrtat ke konkrétnímu nástroji, ale ráda bych něco, kde se zpívá, rytmizuje, kde si může osahat různé hudební nástróje atp. Existuje v Praze něco takového pro předškoláky?
 Markéta, syn 5 l. 
  • 

Re: hudebka 

(26.6.2007 16:35:29)
Lucie, zkus se mrknout na http://www.kdkrakov.cz/view.php?cisloclanku=2007010001. Synek tam chodil, moc se mu to líbilo, vyvrcholení byl koncert v OPRAVDICKÉM DIVADLE. Nevím, jak to má paní učitelka naplánované na příští rok, ale její telefonní číslo je na odkazované stránce k dispozici. Pak existují základní umělecké školy (u nás např. ZUŚ Klapkova), ale nevím, jestli tam berou čtyřleté děti a navíc už proběhly přijímací zkoušky. Syn se tam bohužel odmítl zapsat, protože by ty přijímačky musel absolvovat (spočívá to v tom, že zazpívá písničku).
 Rebeka 
  • 

Re: hudebka 

(26.6.2007 23:27:52)
Zkus hudebni skolu Yamaha, www.yamahaskola.cz
My jsme chodily na Robatka, moc se nam to libilo.
 blabla 
  • 

Re: Re: hudebka 

(27.6.2007 8:33:43)
mrk
 blabla 
  • 

Re: Re: hudebka 

(27.6.2007 8:34:28)
mrk
 romana,jedna předškolačka 
  • 

chudáci paní "učitelky" 

(20.7.2007 20:08:10)
Dobrý den, nemohu souhlasit s některými názory paní psycholožky (na ty mám také svůj názor - ze zkušeností z psychiatrické léčebny, kde jsem pracovala a také ze školy).
U každého dítetě je zájem individuální - konkrétně moje dcera je často nemocná s horními dýchacími cestami- a tak bych určitě uvítala, kdyby se v MŠ věnovala hře na flétnu a tím se naučila také správně dýchat.
K těm kroužkům bych uvedla, že jí to moc nedalo. Chodila do hudebního kroužku, ale nebylo nic poznat, že něco umí- doma se naučila víc (tím myslím písničky, rytmus atd.)a také ji víc dali břišní tance, které navštěvuje mimo MŠ. O placeném předškoláčku ve školce to platí taktéž- ten se konal 1x za 14 dní a kdybych jsem se jí sama dost nevěnovala (sama to vyžadovala)nic by si z kroužku neodnesla (zvláště, když kvůli nemoci nebyla přítomná).
Navíc paní učitelky na mě působily dojmem "nejdříve my pak děti" - vycházím ze zkušenosti, kdy dcera byla v odpoledních hodinách v MŠ na zahradě a potřebovala na toaletu se jít "vykakat" a paní učitelce to říkala 10x (řečeno jejími slovy) a ta jí odvětila, že má jít za keř. To považuji za vrchol neprofesionálnosti a bohužel jiná školka tu není a vozit dítě daleko nebylo rozumné.
V současnosti se dcera těší do základní školy (hlavně proto, že nebude muset do MŠ) - tak jen mohu doufat, že přístup tam bude mnohonásobně lepší než v MŠ.
Samozřejmě existují rodičové, kteří se snaží dohnat v dětech to co nedokázali sami apod.
Takže ne všechny názory tzv. odborníků jsou racionální a objektivní.
S pozdravem lepších dnů
Romana
 Marcela , 1 dítě 
  • 

Vše s rozumem 

(6.10.2007 18:40:42)
Myslím že i tohle se musí řídit charakterem dítěte. Moje dcerka je velmi společenská a v podstatě od chvíle kdy začala vnímat svět vyžadovala přítomnost dětí a mateřské centrum bylo nutností. Od dvou let chodíme do Sokola a letos jsme přidali angličtinu, flétnu a keramiku. Je velmi spokojená a myslím že ta hodinka , kterou ji ve školce kroužek trvá není tolik , aby nezbylo dost času na ostatní činnost. I nadále je i dosti samostatná - umí si pohrát sama , zbývá dost času zajít na hřiště, popovídat si i na "náš program". A to že by se snad "chytla" špatné party se asi nedá bohužel vyloučit - v tomto případě musím jen doufat, že jsem ji dobře vychovala.
 Zuzana Koudelková, dvě dcery 3 a 1 rok 
  • 

souhlasím 

(27.4.2008 11:44:46)
Děkuji za tento článek, už dlouho si něco podobného myslím a jsem ráda, že mi to někdo, kdo je odborníkem potvrdil, protože zatím narážím jen na odmítání a nesouhlas svého okolí. Ostatně mám dojem, že pokud svým dětem věnuji svůj čas místo peněz, tak jím dám stokrát víc a ještě je to obohacení zároveň i pro mě. Kolikrát se podivuju nad tím, proč vůbec někteří lidi děti mají, kdyyž nemají ani vůli ani chuť se jim věnovat, sdílet s nimi jejich vnímání světa....
 Monika 
  • 

Skvělá školka je v Kateřinkách 

(7.1.2009 23:21:18)
Kateřinkách je úžasná dualní školka. Dcera 3.roky je schopna, po půl roce docházky, anglicky nejen počít, ale rozumí své učitelce veškeré pokyny.

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.