26.6.2007 13:20:31 Zuzana, aprobace na německý jazyk na 1. st. ZŠ
Co očekávat od angl. u předšk. dětí
Naprosto souhlasím s Hankou. Je dobré s cizím jazykem začít co nejdřív, ale neočekávat nějaké velké výsledky. Jde o to, aby dítě získalo k cizímu jazyku vztah, naposlouchalo melodii, intonaci, uvědomilo si vůbec, že se dá mluvit i jinak a bylo schopno reagovat na jednoduché instrukce. Nejde o počet naučených zvířátek, ale právě o ty věty (např. utvořte kruh, dvojice, půjč mi prosím tužku, podej papír, běž si umýt ruce, líbí se ti to apod.), říkadla a písničky. Tohle ale nezvládne jedna hodina týdně, chtělo by to občas i doma přepnout na cizí jazyk (třeba jen večer na 20-30 minut). Vše se děje hravou formou a je to mnohem účinnější než dril, ač to tak možná na první pohled nevypadá. Já mám vystudované učitelství německého jazyka pro 1. st. ZŠ, bohužel s nulovým uplatněním, protože už ke konci mého studia bylo jasné, že pofrčí téměř výhradně angličtina (sama si myslím, že je správné vybrat jen jeden základní jazyk). Možná ještě dostuduju tu angličtinu, metody učení už znám, tak bude stačit dopilovat ten jazyk. Věřte, že je velká radost pozorovat děti, které rozumí vašim instrukcím a reagují na ně, než psát diktát na slovíčka a dělat doslovné překlady (čímž jsme bohužel prošli asi všichni, ale to na první roky jazyka nepatří).
Odpovědět