19.1.2005 13:31:34 Dana
Re: známkování
Tak tohle je presne problem nasi spolecnosti.Musis se ucit aby jsi mel dobre znmky a nekomu se zalibil.
Uvedu konkretni pripad z meho zivota.Na zakladni skole jsem patrila k horsim zakum.Ano z dejepisu a zemepisu jsem nosila jednicky dvojky,o vytvarne vychove a podobnych predmetech ani nemluvim,ale matematika, cesky jazyk a cizy jazyk byl kamen urazu-az na vyjimky za ctyri.Ucitele si o me proste mysleli- blbec.A o holcickach, ktere meli same jednicky-genialni,skvele dite.A vite jak to dopadlo?Nesla jsem se vyucit,jak me to bylo doporucovano,ale dostala jsem se na stredni skolu a nasledne bez problemu vystudovala vysokou skolu.Podotykam,ze bez problemu!A jeste jedna poznamka.Devcata-genialni a skvela-co mela ze vseho same jednicky se stezi proousaly stredni skolou a ani jedna nesla studovat dale.Problem?Nazakladni skole se hodnoti pouze to co se dite zvladne naucit nazpamet,ale kde je hlubsi zajem?Kde je prakticka prace?Kdo nauci deti aby si umely davat veci do souvislosti?Znamky mluvi jen o tom jak se nauci nasrotit odpovedi,ale v praktickem pouziti jsou naprosto mimo.Kdyby se na zakladni skole nekdo zeptal tech uzasne chytrych deti jednickaru,kde treba lezi Orleans o kterem se prave srotily v dejepisu,vetsina deti-jednickaru-by nedokazala vzit mapu a ukazat Francii.Neberte to jako konretni priklad,pouze poukazuji naproblem.Proste me klasicke znamkovani nevyhovuje.Normlani znamkovani nedokaze ohodnotit deti spravne.
Kdyby se v mem pripade koukalo pouze na znamky,kde bych byla?NA vysoke skole asi urcite.Zachranil mepristup rodicu,kteri se ve me vzdy snazili vzbudit o veci zajem,snazili se abych chapala veci v sirsich souvislostech,umela je prozivat a vnimat ne jen jako pismena v ucebnici,ktere se proste musim naucit,ale pak s klidem zapomenout.
Takze timto chci rict,ze znamky jsou proste spatnou formou hodnoceni deti.Spatna znamka-blbec,dobra-genius.Ale kam to ti nekteri jdnickari dopracovali a co dosahli ti tzv. horsi.Z pohledu naseho rocniku ze zakladni skoly jsou vysokoskolsky vzdelani ctyri lide.Ani jeden z nich nebyl jednickar!
Odpovědět