Re: Uz ted se desim
Ahoj Cockney!
Já myslím, že to není až tak špatné, co se tam píše. Mám dojem, že nám pan doktor naznačuje, že známky máme brát jako informaci, že něco neklape, a že místo trestů se máme zajímat o to, v čem je problém, co dělá dítě špatně a případně čím jsme k tomu přispěli my rodiče. Taky se mi zdá, že tam ani moc nedoporučuje trestat prohřešky, ale spíš prohřeškům předcházet. Že to není legrace, to je jasné - a platí to o celé výchově, myslím.
- Co se knížek týče, ty přes tu nadsázku, kterou z toho mírně pociťuji, hrají fakt zajímavou roli v životě člověka. Tak například můj drahý synáček se díky tomu, že je knížkami od malička obklopen, naučil sám bezděčně číst v pěti letech, a baví ho písat si nějaké "knížky" sám, a mám i dojem, že je k učení v té první třídě tak trochu táhnutej svým zájmem - ačkoliv se někdy i fláká nebo se mu nechce dělat úkoly. - Jinak teď objevil dětské encyklopedie (má dvě své a jednu po mém manželovi), listuje v nich a objevuje nová slova, nové pojmy, přepisuje si zajímavé věci atd. atd.
- V dnešní době, kdy se na nás valí odevšad tolik informací, a kdy je dospělý pod palbou všelijakých nároků na sebevzdělávání, je kladný vztah k učení ještě důležitější, než třeba za totáče, kterej tzv. inteligenci nijak nepodpořil a v začátcích i dokonce potíral.
M.
Odpovědět