Diskuze o možná neadekvátním hodnocení žáka na vysvědčení mě přiměla se zeptat:
1. Jak se hodnotí testy na 2. stupni na škole, kde jsou vaše děti - body, procenty, počtem chyb,.. ? Jak to odpovídá procentuelně? Jsou všechny testy (malé i čtvrtletní) hodnoceny stejně (např. 100-90% jednička, 89-80 dvojka, atd.)?
2. Jste se způsobem hodnocení spokojení? Pokud ne, co byste změnili?
3. Jaké vám přijde toto hodnocení na 2. stupni ZŠ?: Z velkého testu (něco jako čtvrtletka) 100-90% 1, 89-77% 2, 76-63% 3, 62-50% 4, 49-0% 5; ostatní menší testy hodnocené různě, podle délky a složitosti, ale neodpovídá to procentům velkých testů
4. Jakou váhu by měla mít aktivita žáka v hodině plus příprava na ni (domácí úkoly, pomůcky, apod.) v závěrečném hodnocení?
Nevím, jak se hodnotí, ale co jsem viděla, co chyba, to stupeň dole. Je jedno, jaká chyba.
Hodnocení co píšeš se mi zdá hodně přísné. Na čtverku bych dala 21% a výš. My jsme kdysi na základce psávali pětiminutovky, kde bylo 5 příkladů, otázek ... a hodnotilo se to tak, že kdo měl jedno dobře, měl 4 atd. Zdálo se mi to fajn pro ty horší. Ale zase bylo docela těžké získat za jedna, protože tam byl vždy nějaký chyták.
Do celkového hodnocení by se mělo víc zapojit to, jak žák umí nebo ne. To podle mě za nás fungovalo víc. Ti učitelé tak nějak poznali, že má problém s psaním nebo mluvením a známku upravili nebo vyvovali ústně nebo dali test. Teď to takto nefunguje ani když má někdo "papír" z PPP. S tou aktivitou bych byla opatrná. Nebudu hodnotit záporně nějakéh stydlína, kterému dělá problém se přihlásit. Naopak Marušce, která je přehnaně aktivní hodnocení nezlepším. To totiž vypovídá pouze o jejich povaze a ne vědomostech. Za ostatní bych jen přidávala
. Ale nejsem učitelka, takže v té škole to bude o moc složitější.