1.2.2016 9:31:06 kosatka2
Re: Hodnocení testů na 2. stupni
Co si tak pamatuju, u nás to bylo něco jako chyba - stupeň dolů. Testy byly obvykle takové, aby opravování nezabralo moc času a aby žák neměl šanci zapojit nějakou vlastní kreativitu.
Ohledně aktivity v hodině: vystřídala jsem z důvodu stěhování a sídlištní rozestavěnosti několik škol a 1 víceletý gympl, a NIKDY se aktivita v hodině nezohledňovala. Mě třeba některé věci bavily a v životě se mi nestalo, že by mi tu aktivitu někdo započítal k dobru. Často jsem měla známky "mezi" a aktivita v oblíbených předmětech mi byla pro známkování nanic. Stejně jako se nikdo z vyučujících nepřiklonil k horší známce, když jsem byla pasivní. Ono taky být aktivní v předmětu, který mi nejde a nebaví - si moc nedovedu představit.
Myslím, že spousta učitelů tehdy o aktivitu žáků v hodině ani nestálo, pouze na jedné ze škol, na kterou sem chodila, byla taková příjemná tvůrčí atmosféra. Tam jsem se asi naučila nejvíc.
Zavedla bych více známkovacích stupňů, než 5. Sama zapíšu děti do třídy, kde se prvních pár let dělá ústní hodnocení.
Odpovědět