1.2.2016 10:18:32 Brunhilda
Re: Hodnocení testů na 2. stupni
Díky všem za odpovědi,
bohužel většina píše o 8G a tam to chápu. Jdou tam děti, co mají o studium zájem a nejspíš míří na VŠ.
Jde mi o obyčejnou ZŠ, která by měla být pro všechny děti. V systému, který teď funguje, dítě, které je slabší a nějakým způsobem mu utekly základy předmětu a dá mu práci chápat principy (třeba matika), tak i kdyby se snažilo a odvedlo své momentálně možné maximum, na čtyřku nedosáhne. Je schopné se naučit na cca těch 40%, což je za pět.
Jak takové dítě motivovat?
S tím právě souvisela ta další otázka - hodnotit procentuelně stejně všechny testy? Velký test je dejme tomu za 50 bodů celkem, dítě dá tak 23. Malý test, kde by bylo třeba max. 8 chyb a je jednodušší (už i v tom, že je na rozdíl od souhrnného jen na jeden jev), by třeba dalo se čtyřmi chybami. Někteří učitelé za tento test, zvládnutý napůl, dají trojku. Pak mi ale přijde neadekvátní hodnotit velký test přísněji.
A kdyby byl hodnocen stejně, tak dítě bude stále na pětku, ačkoli se snaží.
A ještě k tomu, jak někdo psal, že když mi předmět nejde, tak ani aktivitu nevyvíjím... Jsou i děti, kterým předmět nejde a ani ho zas tak nemilují, přesto se snaží. Právě bohužel s výsledky, se kterými nejsou spokojené, chtěly by dosáhnout lepších, ale nemají na to.
Odpovědět