5.1.2017 19:43:51 Majákova
Re: Motivační jedničky X objektivita hodnocení
Delete, tak hodnocení mluvnice x literatury x slohu jsem tu již jednou řešila, ale nikdo se nevyjádřil. Proto jsem si stáhla nejnovější didaktiky a vše si prošla. Bylo tam, že předmět ČJ a literatura je komplexní předmět skládající se ze tří složek, které by měly být v hodnocení co nejrovnoměrněji zastoupeny. Samozřejmě, že se nejlépe opravuje a známkuje mluvnice, přesto se snažím mít hodně známek i ve slohu a literatuře, protože přece jen některým dětem mluvnice (především pravopis) výrazně nejde oproti řečovým a slohovým dovednostem. Zjistila jsem, že některé učitelky hodnotí, známkují jen mluvnici, jako by sloh a literatura neexistovaly. Dokonce jsem se dozvěděla důvod od jedné kolegyně - prý neví, jak sloh a literaturu hodnotit. To mi přijde docela jako průser. Navíc ve všech nových didaktikách se píše, že v dnešní době je trend upouštět od bazírování na pravopisu a více se věnovat práci s texty a vhodnému vyjadřování (literatura+sloh).
Odpovědět