jj tohle "motivující" hodnocení mi vadí taky.
mám dceru v páté třídě. pana učitele dostali od třetí třídy. ve třetí třídě nastoupil do místní školy.
i tak je fajn - neřeší blbosti které řešila paní učitelka - první druhá třída. odešla do důchodu.
ta nám psala imrvere poznámky o úpravě v sešitě - a o písmu ať se více snaží
i když měla zprávu z PPP o dyslexii, dysgrafii, ADHD
neustálé červené čmáranice v sešitech byly totálně demotivující a stresující jak pro dceru tak i pro mě
ale tento náš pan učitel zavedl motivující body. za každou aktivitu v hodině dostávají děcka bod. za nějaký úkol navíc co si vypracují. nebo když v hodině řeknou něco co vědí navíc. když mají výborně vypracovanou písemku. nejrychleji spočítaný příklad. atd.
jenže problem tkví v tom, že moje dcera není z těch nadprůměrných. učení je pro ni za trest. matiku stíhá velmi pomalu. čeština - no co říct - ona prostě necítí nic gramatického. i když ty poučky zná. nějak to nedovede použít.
atd.
tím pádem má těch bodů skoro nejméně z celé třídy.
děcka prý mají cca těch 300-400 bodů. ale jsou tam takoví kteří jsou maximálně snaživí a mají kolem tisícovky bodů
dcera dosáhla na stovku bodů ted právě.
a je demotivovaná
protože je to stejně k ničemu
připadá si blbě. mají to napsané na magnetické tabuli kolik kdo má bodů. učitel to vždy umaže a přičte bod nějakému aktivistovi
jenže tím že má o tolik méně bodů než ostatní. je z toho spíše smutná.
snažila se první pololetí té třetí třídy. a to hodně. ale když zjistila že i při sebelepší vůli se nedostane ani na polovinu toho co má většina. tak se snažit úplně přestala.
protože je to zbytečné
často mi smutně řekne, že se hlásila ta a ta. a pan učitel ji vyvolal. a dal jí třeba pět bodů za dobrou odpověď. a že i když se hlásila taky. tak ji nevyvolal. že jí nemají ty body jak vzrůstat. že je to marný boj.
o pololetí se to maže. a jede se bodově na další pololetí.
a podle bodů on dává - kupuje za své peníze - drobnosti dětem za snahu. kdo má nejvíce, jde si vybrat jako první. atd. Takže dcera jde až mezi posledními, kdy jsou ceny přebrané. a zbyde tam jen něco spíše takového humorného. připadá si méněcenná
už jsem mu to i říkala, a říkal že to nemáme tak brát. že není nejhorší. a že holt jsou ve třídě extremně snaživé děcka.
což jsou jeho oblíbenci. ty on vyvolává pořád, když se přihlásí na nějakou otázku. a tím jim narůstají body.
dcera miluje přírodovědu a vlastivědu. má opravdu vědomosti nad rámec toho co se učí. taky zásluhou babičky. která tyhle předměty učila. ted je v důchdou. ale i když se učitel v hodině na něco ptá, jestli někdo ví odpověď. tak dcera se prý hlásí - protože tam ví, že ty body by mohla tam nahonit (když v matice a češtině to nehrozí). ale on stejně obyčejně vyvolá ty snaživé děti, které mají těch bodů trojnásobek třeba.