Terka79 |
|
(18.3.2010 10:06:42) Bohužel mě to vůbec nepřekvapuje, dnešní děti na ZŠ nic nezajímá a používání moderních metod propaguje jen ten, kdo v životě na ZŠ neučil, nebo možná přes 10ti lety a více. Děti už nezajímá učení ani hravou formou, jak se mají do něčeho zapojit, tak je to obtěžuje. Samozřejmě známky chtějí dobré, ale to jak jistě víte, za ně vyřídí ve škole rodiče. Dáš špatnou známku, a jsi na koberečku u ředitele. Ti samozřejmě nechtějí o žáky přicházet. Takže pokud mé malé dítě pobere inteligenci, tak pošupajdí na gympl, už jenom kvůli tomu kolektivu, který tam bude jistě trochu jiný. Výsostné právo na autoritu už dnes nemají ani muži, ten můj říká, že už taky má co dělat, aby udržel kázeň.
|
Klára | •
|
(18.3.2010 12:41:28) Proboha, proč by měl mít muž výsostné právo na autoritu???
|
|
Ondra, 3 děti | •
|
(18.3.2010 22:15:37) Nezlob se, Terko, ale myslím, že tu jen opakuješ běžné předsudky lidí, kteří do toho moc nevidí. Učil dosud jsem na několika školách, nejhorší zkušenost mám právě z víceletého gymplu. Děti na ZŠ nejsou o nic lepší ani horší, než byly třeba v osmdesátých letech, jsou jen trochu jiné, protože jsou trochu jinak vedené (a neřekl bych, že je to špatně). A už vůbec nejsou horší než na gymplech, je to jen o jiném zaměření školy.
Neříkám, že nemůžeš mít v případě některých dětí nebo některých škol pravdu, ale takhle zobecnit se to nedá. A ta generalizace o "mužích s autoritou" se ti taky moc nepovedla, je úplně mimo. Takže když to shrnu, moc nám toho ten tvůj příspěvek do diskuse nepřinesl...
|
Jíťa | •
|
(19.3.2010 12:46:30) S tím souhlasím. Zkušenost nemám, ale řekla bych, že na ZŠ se nejspíš dost dětí zlepší právě v 8 a 9 třídě, protože se jim blíží přijímací řízení. Kdežto na víceletém gymplu mají vlastně šábes až do matury a můžou klidně pokračovat dosavadním přístupu.
A taky určitě záleží na tom, z jakých dětí se ti třída poskládá a jak dokážou fungovat jako kolektiv.
|
Malenka | •
|
(19.3.2010 14:12:00) nevím, jestli máte tenhle poznatek taky, ale aspoň na gymplech, kam chodili moji kamarádi nebo jejich děti měli mnohem víc "tmelících" akcí než na základce. Různé rafty, školní chata na horách, turistické kursy a to vše právě už od té jako by šesté třídy. To umožňovalo i větší blízkost s třídním učitelem, které mi třeba na běžných základkách chybí. Třídní je učí třeba jeden předmět a jednou za tři měsíce je třídnická hodina. Ale třeba už to takhle probíhá i tam. Prostě na ZŠ mi na druhém stupni děti přijdou bezprizornější. Tedy nechci gympl nijak idealizovat, ale aspoń to málo mi přišlo fajn. Co myslíte?
|
štěpánka | •
|
(19.3.2010 14:49:30) Malenko, myslím že je to škola od školy jiné. Učila jsem na gymplu (víceletý), jejíž ředitel zastával názor, že ve škole se děti seznámí dost, tak nač seznamovací pobyt, apod. Vedlo to k šikaně, elitářství, vztahy děsné. Teď učím na gymplu, kde se děti vidí u přijímaček a pak hned první den školy jim začíná seznamovací - adaptační kurs, ještě než stačí vstoupit do školní budovy. Nestačí se "zdeformovat" vztahy a vytvoří se "mimoškolně". Během studia jsou další akce, ale většinou už n ikdy nejedou úplně všichni. My na gymplu jezdili na chmel, na brambory, o to jsou dnešní děti "ochuzeny". Na ZŠ jsem učila v době, kdy se skoro každý rok jezdilo na dotované a levné školy v přírodě. O tom si dnešní rodiče mohou nechat zdát (za lyžák jsem teď mým dětem platila skoro 6OOO, pravda i s vleky a se vším všudy.
|
Jíťa | •
|
(19.3.2010 18:14:22) No a za nás ještě bývaly 4 pracovní soboty do roka, a to byl ve škole branej den. Byl sice vopruz chodit v pláštěnce s plynovou maskou, ale jinak docela legrace při různých soutěžích připravených učitely.
|
Jíťa | •
|
(19.3.2010 19:00:26) A taky spousta kroužků a nepovinných předmětů při škole, které vedli sami učitelé... Představ si, že 20 spolužáků dobrovolně chodilo odpoledne psát diktáry a dělat větný rozbor do nepovinného ČJ, který vedla naše třídní. A nebylo to žádné doučování ani příprava na přijímačky - ten kroužek fungoval po celé 4 roky, kdy u nás měla třídnictví. I to podle mě něco vypovídá o kvalitě učitele.
A pak taky dost tmelil pionýr.
|
|
|
Malenka | •
|
(19.3.2010 18:49:43) No jasně, finančně to musí být masakr. Právě mě nadchlo, že na tom ségřině gymplu měli svojí chatu, kde si děti samy vařily a tak...narozdíl od základky tvoří pořád partu a navíc se tam setkávali různé ročníky. A ty brigády dřív, to mi přišlo úplně super. Podle mě by to překvapivě ocenily nakonec i děti, i když vypadají jako lemry. Chmel je prostě chmel :o))
|
|
|
Jíťa | •
|
(19.3.2010 18:11:00) Myslím, že tohle je spíš v lidech než v typu školy. Stejné věci, co píšeš jdou podle mě dělat i na ZŠ.
|
Malenka | •
|
(19.3.2010 18:51:53) právě mi připadá, že jdou, ale nedělají tak často jako na gymplu. Tak jen zkouším, jestli je to jen můj dojem, jestli to má nějaký logický důvod a tak :o)
|
Jíťa | •
|
(19.3.2010 19:10:29) Malenko, on je to možná i problém toho, že dnes je nabídka mimoškolních akcí tak široká, že většina škol považuje za zbytečné se ještě nějak angažovat.
|
štěpánka | •
|
(19.3.2010 20:27:48) Jíťo, a o kroužky není zájem. Vždy znovu mě to překvapí, ale děti na 2. stupni opravdu nemají zájem o opravdu levné kroužky (třeba 300 za pololetí). To je realita jak ZŠ tak i víceletého gymnázia.
|
Jíťa | •
|
(20.3.2010 13:41:28) To podle mě souvisí i s tou širokou nabídkou mimo školu. Proč by děti měly trávit čas ve škole s učitely, když stejný kroužek mohou navštěvovat v nedalékém domečku? A cena je většinou srovnatelná.
Ono je toho hodně, co se dá udělat, ale je to taky o vztahu děti-škola-rodiče. Na spoustě škol např. funguje nějaký klub rodičů, ale jeho činnost se omezuje jen na výběr příspěvků a následné přerozdělování peněz. Ale zažila jsem i klub, který se angažoval a organizoval právě ony mimoškolní akce a setkání pro děti, rodiče a učitele. Jenže to bylo v místě, kde široko daleko žádný domeček nebyl takže o akce byl mimořádný zájem.
|
Malenka | •
|
(20.3.2010 16:27:52) Napadlo mě, že třeba u základky se to bere tak, že ty děti jsou spolu od první třídy, tak proč to nějak prohlubovat. Kdežto ten gympl má potřebu sjednotit, protože se děti teprve potkaly. Nešlo mi o náplň volného času, spíš o klima ve třídě a škole. Prostě jsem registrovala, že gympl jel na týden na rafty a základka na otočku do Terezína :o))
|
Jíťa | •
|
(20.3.2010 18:54:45) Ale to fakt záleží spíš na konkrétních lidech než na typu školy.
Kdysi nám učitel na rovinu řekl, že s námi na dýl jak 2 dny nepojede, protože škola proplácí cesťák jen právě na 2 dny. Zbytek by si musel platit ze svýho. Takže i tady může být zakopaný pes.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Binturongg |
|
(21.3.2010 11:41:59) To je trochu pesimistická vize. Já doposud neměla s kázní problémy, a to ani v 8. „dys“ třídě jedenácti Romů, odkud slabší povahy prchaly i během hodiny Neznám však žádný recept, jak vyjít s žáky, nic, co by se dalo naučit nebo vyčíst. Proto jsem k nadšeným mládežníkům, kteří se domnívají, že jim stačí pouze naučené definice, metody a postupy (což se domnívají oprávněně, jelikož jim to na pajdě 5let tlučou do hlavy), poněkud skeptická, ač jim držím palce, není to tak dlouho, co jsem též začínala… S rodiči je občas potíž a netvrdím, že se mi dařilo vždy s každým skvěle vyjít, ale nikoho nenutím, aby mě miloval a navíc „Není na světě člověk ten, aby se zavděčil lidem všem.“
|
|
|